Teszteltük a Landventure már Pécsett is elérhető kalandjátékát!

Ez egy szabadtéri városi kalandjáték, melyben a küldetések mindig helyhez kötöttek. Az alkotók célja, hogy a teljesítés során mind a helyi lakók, mind a látogatók felfedezzenek elrejtett érdekességeket. Mindez felkeltette lapunk munkatársainak figyelmét, így leteszteltük a Landventure egyik pécsi pályáját. Következzen spoilerektől mentes interjúnk és élménybeszámoló.

Hogy miért pont Pécsett indították el legújabb kalandjukat, hogyan készülnek a játékok, milyenek a küldetések, az a Landventure társalapítójával, Szabó Jankával készült rövid interjúnkból kiderül.

– Pécs a 4. helyszín, ahol elérhető a játék. Miért pont erre a városra esett a választás?

– Már a kezdetektől terveztük, hogy Pécsen is kiépítünk küldetéseket. A város egyszerűen gyönyörű. A történelmi belváros, az építészet, a fiatalos hangulat és a csipetnyi mediterrán jelleg mind olyan tényezők, amik miatt nagyon szeretjük a várost. Így evidens volt, hogy itt is szeretnénk küldetést élesíteni.

– Minden városban többé-kevésbé ugyanazok a pályák elérhetőek. Mitől válik mégis helyivé” a kaland?

– Ez egy szabadtéri városi kalandjáték és a küldetések mindig helyhez kötöttek. Célunk, hogy a játék során mind az ott lakók, mind a látogatók felfedezzenek elrejtett érdekességeket. A feladványok a legtöbb esetben ezért a környezetre építenek. Így annak ellenére, hogy a játékos már ismeri az adott történetet, sok feladat meglepetést tartogat minden városban.

– Hogy jött létre a Landventure, mi a cél?

– Mindig is szerettünk játszani és játékot készíteni. A kezdeti csapatunk szerencsére ebben hamar társakra lelt. Amikor eljutottunk arra a gondolatra, hogy nem csak a barátainknak szeretnénk fejtörőket kitalálni, magától értetődő volt számunkra, hogy a játék szabadtéri lesz és modern. Technikai különlegességekkel szeretnénk újat mutatni a közönségnek, ezért a Landventure teljes egészében okostelefonon játszható, és a játékosok innovatív meglepetésekkel is találkozhatnak a küldetések során. A modern kor igényei mellett, felszabadult játékélményt akarunk nyújtani. A játékosok, akkor játszanak, amikor csak szeretnének, éjjel-nappal; nincs szükség foglalásra, valamint bármikor félbeszakítható a játék egy (vagy sok) étel-ital erejéig.

– Hogy születnek a játékok tematikái?

– A tematika kialakítása az egyik kedvenc feladatunk, rengeteg ötletünk volt mindig is. Elsődlegesen a történetek szerepe azonban az, hogy keretet és célt adjanak a játéknak, hiszen ki ne szeretné megmenteni a világot vasárnap délután. De összességében fontosnak tartjuk, hogy olyan izgalmas küldetés választékot nyújtsunk, ahol mindenki megtalálja a kedvére valót. Hamarosan újabb és újabb történetekkel és kihívásokkal szeretnénk meglepni a közönségünket.

Szubjektív tesztelőbizottságunk a Kém-lelés névre hallgató küldetést próbálta ki, íme csapattagjaink véleménye a játékról:

1. játékos: Érdekesek és szórakoztatóak voltak véleményem szerint a feladványok. Sőt, volt pár kiemelkedően jópofa, izgalmas rejtvény is. A körülbelül 1 kilométer, amit be kellett járni, teljesen jó táv. A játék időtartamát viszont kissé hosszúnak éreztem, persze tudom, hogy ez az ügyességünkön is múlt, de lehetett volt fél órával rövidebb. Hiszen gondoljunk bele, nem pécsiként kicsit nehezebb lehet a tájékozódás, így valószínűleg még hosszabb a teljesítés. 3 fős csapattal teljesen jól kezelhetőek a feladatok, több játékos esetén azonban már nem mindenki tudna együtt részt venni a megoldásokban, amennyiben 1 telefonon játsszák a játékot. Egyénként több eszközön is megnyitható egyszerre. Összességében jó élmény volt, pécsiként új, apró dolgokat fedeztem fel, amiket eddig nem vettem észre.

2. játékos: Nagy lelkesedéssel kezdtünk neki a játéknak, nem csalódtunk, izgalmas csaknem kétórás program kerekedett belőle. Közben pécsiként is sok érdekességet, apró, de fontos részletet (térnevek, szobrok) megtudtunk városunkról. Akadtak olyan feladványok, részfeladatok, ahol meg-megakadtunk – néha más elképzeléseink voltak irányokról, helyekről, vagy arról, pontosan mit is keresünk. Néha egy kicsivel több instrukció kellett volna, hogy gyorsabban megoldjunk egy feladatot, helyette nagyon elmerültünk a részletekben. Szerintem egy kicsit túl hosszúra nyúlt a kaland, három főnél még összeszedettek tudtunk maradni, viszont nagyobb csoporttal elképzelhetőnek tartom, hogy elunják egy óra után a mászkálást, keresgélést – kár lenne persze.

3. játékos: A feladatok jól kitaláltak és változatosak voltak; a történet sztenderd kémsztori, de annak elég jól kitalált. Az applikáció felhasználóbarát, könnyen kezelhető és átlátható, egyetlen feladatnál akadozott kissé, de ez akár a mobiltelefon kapacitásán is múlhat, ha jól gondolom. Pécsiként nem feltétlenül használtuk ki például a tájékozódást segítő térképet, de egy nem idevalósinak biztosan nagy mankót jelent. Néhányszor segítséget is használtunk, ezek útján többnyire azonnal rájöttünk a megoldásra, de volt rá példa, hogy többször is rossz választ adtunk. Mivel nagyon meleg volt a teszteléskor, kifejezetten örültünk neki, hogy néhány olyan része is akadt a küldetésnek, amit helyben elvégezhettünk, akár egy hideg limonádé mellett. Itt teszem hozzá, mi nem figyeltünk nagyon az időre, kényelmesen haladva 111 perc alatt mentünk végig a teljes útvonalon. Összességében azt gondolom, kis csoportban – akár gyerekekkel is – nagyon jó szórakozás, még pécsieknek is tud újat mutatni a városból.

Hirdetés