Vége a kiállítótermeknek Pécsett?

Okostelefonnal lehet kiállítást nézni Pécsett. A Creative Cities fotópályázatra beérkezett fényképeket nem hagyományos kiállítóteremben mutatják be, hanem belvárosi kávézókban, kocsmákban és éttermekben. Az asztalokon elhelyezett alátéteket egy úgynevezett QR-kóddal látták el. Ezeket kell a mobiltelefonok kamerájával lefényképezni, ami aztán – internet segítségével – rögtön az adott képre irányítja az érdeklődőt.

A Creative Cities fotópályázatára 40 fénykép érkezett. A feladat az volt, hogy a pécsiek fényképekkel mutassák be a város kreativitását. A szervezők pedig úgy gondolták, legyen a kiállítás is ötletes. Ezért a vendéglátásban használt papíralátétekre úgynevezett QR-kódot nyomtattak, minden fényképnek egyet. Így összesen 40 ilyen vonalkód van egy-egy alátéten. Ezeket az alátéteket vitték szerdán belvárosi kávézókba, kocsmákba, éttermekbe, több tucatba.

– Az okostelefon kamerájával le kell fényképezni a QR kódot, ami – interneten keresztül – az adott képre irányítja az érdeklődőt – mondta Bodnár Szabina szervező, KIKK Egyesület munkatársa.

A különleges tárlat ötlete nagyon tetszett az általunk megkérdezett  vendégeknek.

Felcser Dávid szerint a mai modern világban, ahol szinte mindenkinek van már okostelfonja, ez az ötlet adta magát. Csak klikkelni kell és nézegetni lehet a képeket.

Erdélyi Gergely szerint pedig ez a kiállítási mód gyorsabb, és talán többen meg is nézik, mintha el kellene menni egy kiállítóterembe.

A Creative Cities kampány célja az volt, hogy Pécset egyre többen ismerjék meg az országban, és külföldön is. Ezért a fotópályázat mellett más ötletekkel is bővítették a projektet.

– Tizenkettő kampányvideót is forgattunk, híres kreatív pécsi személyekkel, festőkkel, színészekkel, alkotókkal. Ezek egy perces videók, amelyben ők elmondják, hogy miét látják kreatívnak a várost, miért jó itt élni – mondta Kiss Anikó, a KIKK Egyesület másik munkatársa.

Emellett egy rövid képregény is készül majd a városról. A brossúra januárra készül el, és elsősorban a külföldi partnervárosokban, például Genovában terjesztik majd.

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés

2 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Hogy láthatnám azt a 12 kampányvideot ?
    Vagy szívesen olvasnám a szövegét, pl. a PÉCS2030 honlapon vagy facebook oldalon. Kik lehetnek pl. a “híres pécsi kreatív személyek ?”

Comments are closed.