Így vezetik félre a nyugdíjasokat

Új trükkel verik át a nyugdíjasokat, akiknél az egészségügyi vizsgálatnak álcázott termékbemutatókon súlyos áldiagnózist állapítanak meg, így rávéve őket a termékek megvásárlására, adta hírül a Hvg.hu a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) közleményére hivatkozva.

Az elmúlt napokban ugrásszerűen megnőtt a koruknál fogva hiszékenyebb és kiszolgáltatottabb fogyasztókat célzó árubemutatókkal kapcsolatos fogyasztói panaszok száma. Az idős emberek szinte kivétel nélkül hasonló körülményekről számolnak be, egészségügyi vizsgálatra invitálták őket, majd egy viszonylag súlyos diagnózist közöltek velük, amelyre a megoldást kizárólag a többszázezer forint értékű bioptron lámpa vagy masszázsfotel megvásárlása jelenthet.

A meghívásból azonban nem derül ki, hogy a végső cél a fogyasztók meggyőzése a több százezer forintért kínált termékek megvásárlásáról, ugyanis az árubemutatót szervező vállalkozások rendezvényeiket egészségnapként, egészségügyi szűrővizsgálatként, teljes körű egészségmegőrző programként, illetve ingyenes állapotfelmérésként – például szív- és érrendszeri állapotfelmérésként, vércukorszint mérésként, testzsír mérésként, írisz diagnosztikaként vagy thermokamerás diagnosztikaként – hirdetik meg.

Az elsőre egészségügyi vizsgálatnak tűnő árubemutatók szinte kivétel nélkül a magasabb árkategóriát képviselő termékek bemutatására fókuszálnak, amelyek többnyire hűtő-fűtő-légtisztító berendezések, vízszűrő, illetve -tisztító készülékek, továbbá infralámpák, masszázsfotelek, különböző mágnesterápiás eszközök, valamint edénykészletek. A termékek gyógyító vagy megelőző tulajdonságait a hatóság szerint minden második esetben megtévesztően közlik, írják a cikkben.

Hirdetés