Kiirtja a Facebook a kattintásvadászatot

Nem fogja kitalálni, mit csinált a Facebook: háborút hirdetett a kattintásvadász címek ellen. A cégnek dolgozó kutatók, Khalid El-Arini és Joyce Tang azt írják, hogy a Facebook már dolgozik az olvasócsalogató címeket kiszűrő, illetve azokat alacsonyabb prioritással kezelő szoftveren – közölte az Index.

A portál szerint ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy az olyan című cikkek, mint a „Nem fogja elhinni, mit csinál a micsodájával ez a szemtelenül fiatal és alulöltözött lány – és ami utána történik, attól eldobja az agyát!”, automatikusan lejjebb értékelődnek a Facebookon, így sokkal kisebb eséllyel kerülnek elénk, miközben a kínálatot böngésszük. A Facebookon ugyanis nem időrendben, hanem az aktivitásunk alapján kerülnek elénk a kiválasztott tartalmak; a gép jobban tudja, hogy minket mi érdekel, mint mi magunk, és ezt a korábbi tevékenységünk alapján próbálja meghatározni.

A Facebook azért döntött így, mert a felhasználói visszajelzések alapján az olvasók jobb szeretik, ha a címből kitalálhatják, miről szól az adott cikk, mivel így eldönthetik, hogy el akarják-e olvasni azt.
Az új módszerrel a Facebook ellenőrizni fogja, hogy mennyi idő után tértünk vissza a közösségi oldalra, miután rákattintottunk egy bizonyos linkre. Ha túl gyorsan, a Facebook gyanítani fogja, hogy nem is érdekelt az épp megnyitott cikk, csak át lettünk verve, beugrottunk a csali címnek.

Ha ez elég sokszor megtörténik az adott cikkel, a Facebook ritkábban fogja megjeleníteni a bejegyzést a hírfolyamban. Figyelni fogják a kommentek és megosztások arányát is: ha egy cikkre sokan kattintanak, de kevesen kommentelik vagy osztják meg, máris lejjebb kerül a ranglistán.

Hirdetés