Lépések, melyekre minden helyi vállalkozásnak szüksége van

Egy helyi vállalkozás fellendítése napjainkban már egészen más lépéseket igényel, mint 15-20 évvel ezelőtt. Sokkal nagyobb teret kap az online marketing, illetve a vásárlók is tudatosabbá váltak az elmúlt években. Mit tehet egy helyi vállalkozás, hogy minél nagyobb forgalomra tegyen szert? Alábbi cikkünkben pontosan ennek járunk utána!

1. Offline marketing bevetése

Lokális vállalkozásként az offline marketing még mindig megkerülhetetlen részét képezi a forgalom felpörgetését szolgáló teendőknek. Szerencsére számos eszköz áll a rendelkezésünkre, amelyeket még kisebb költségvetés mellett is használhatunk. Nézzük, melyek ezek:

  • Szórólapok kihelyezése. Készítsünk plakátokat, amelyeket a közösségünk forgalmas terein is kihelyezhetünk. Ehhez válasszunk egy marketingérzékkel is megáldott grafikust, aki stílusos és megnyerő szórólapokat és plakátokat állít össze számunkra.
  • Hirdetés a helyi újságokban. A nyomtatott sajtóban való megjelenés még mindig remek marketingértékkel bírhat. Ráadásul minden bizonnyal kedvező áron hirdethetünk, ezért mindenképpen ajánlott tenni egy próbát vele. Így még azokhoz is eljuthatunk, akik nem használnak internetet, csupán az újságokból tájékozódnak.
  • Helyi események támogatása. Anyagi lehetőségeink szerint támogassuk a helyi ügyeket, hogy minél több jó pontot szerezzünk a lakosság szemében. Még ha csak jelképes adománnyal is segítünk, már az is sokat számíthat, ezért ne becsüljük le a közjóért való cselekvés fontosságát.
  • Messziről is feltűnő brand építése. Emelkedjünk ki a helyi vállalkozások szürkeségéből, és teremtsünk könnyen felismerhető márkaképet. A vállalkozásunk neve legyen azonnal megjegyezhető, a márkánkat képviselő színek pedig legyenek távolról is kiszúrhatók.

2. Az online marketingben rejlő lehetőségek kiaknázása

Legyen szó kisebb településről vagy megyeszékhelyről, a lakosság nagy része már rendszeresen szörfözik a neten. Az internet pedig remek csatornát biztosít a helyiek elérésére, hogy minél többen megismerjék a vállalkozásunkat. Használjuk ki tehát ezt a lehetőséget, és jelenjünk meg minél több platformon.

Egy saját weboldal létrehozásával és PPC hirdetésekkel, illetve e-mail marketing kampányok segítségével garantáltan fel fogjuk kelteni a helyiek érdeklődését. Hirdethetünk a Google-ben, a Facebookon és az Instagramon, illetve a helyi sajtó weboldalán is. A lényeg, hogy a hirdetések figyelemfelkeltők legyenek, és az általunk elérni kívánt réteget szólítsák meg.

A Google Cégprofil kitöltése az egyik legfontosabb lépés!

A korábban Google Cégem néven futó Google Cégprofil ingyenesen elkészíthető, ezért csakis nyerhetünk vele. Töltsük ki a lehető legnagyobb részletességgel vállalkozásunk profilját, illetve a szövegekben használjuk fel a vállalkozásunkhoz köthető releváns kulcsszavakat is. Töltsünk fel tűéles képeket is, illetve adjunk meg minél több elérhetőségi lehetőséget az érdeklődők számára.

Gyűjtsünk pozitív értékeléseket!

  • Akár terméket vagy szolgáltatást értékesítünk, mások véleménye nagymértékben befolyásolja a vásárlói döntéseket. Éppen ezért tanácsos a vásárlóinkat megkérni rá, hogy értékeljék a vállalkozásunkat a Google Cégprofilunkon. Minél több 5 csillagos értékelést és elismerő véleményt gyűjtünk, annál jobban erősítjük a céges márkánkat.

TIPP: A marketingben kevésbé jártas vállalkozások számára egy profi digitális marketing ügynökség nyújthat elsőrangú segítséget. Amíg az ügynökség megtervezi és lebonyolítja a kampányokat, addig a vállalkozásnak már csak az érkező ügyfeleket vagy vásárlókat kell kiszolgálnia. Így mindenki azzal foglalkozhat, amit igazán szeret, és amiben igazán jó.

3. Proaktív részvétel a helyi életben

A lokális ügyek támogatásával felhívhatjuk vállalkozásunkra a figyelmet. Támogassuk bátran a nemes célokat és ügyeket, hogy minél előnyösebb hírnévre tegyünk szert a közösségünkben. Legyen szó sportesemények szponzorációjáról vagy éppen a helyi iskola felújításáról, lehetőségeink szerint vegyük ki belőlük a részünket.

Ha a helyiek nem egy profithajhász vállalkozást, hanem egy becsületes és adakozó társaságot látnak bennünk, máris nagyobb bizalmat szavaznak a szolgáltatásunk vagy termékeink iránt. Legyünk proaktívak, és akár kezdeményezzünk mi magunk helyi programokat, amelyekre szívesen eljönnének a közeli lakosok.

A fenti lépéseket minden helyi vállalkozásnak kifizetődő követni, ha nagyobb forgalmat szeretnének generálni. Használjuk az offline és online marketing eszközök széles skáláját, továbbá legyünk láthatók és aktívak a helyi élet számos területén. Ha pedig nem mozgunk otthonosan az online marketingben, akkor egy digitális marketing ügynökségre érdemes bízni a feladatokat, hogy nekünk már csak az újonnan érkező ügyfelekkel vagy vásárlókkal kelljen foglalkoznunk.

(x)

Hirdetés