Volvók százai Pécsett

A szólókban lesz klíma és nyitható ablak, a csuklósok közül nem mindegyik rendelkezik légkondicionálóval

Száztizenöt használt holland buszt vásárol hitelből a Tüke Busz. Több ezek közül akár heteken belül forgalomba állhat, de legkésőbb iskolakezdésre biztosan ellepik Pécset a Volvók – írja a Bama.

hirdetés

A lap tudomása szerint heteken belül forgalomba állhatnak Pécsett a használt, Hollandiából származó Volvo buszok. Mint megírtuk, a Tüke Busz Zrt. 3,5 milliárd forintos hitel felhasználásával vásárolja meg a flottát. A Volvo 7709 típusú, értesüléseink szerint 7–8 éves, eddig egyenként 280–490 ezer kilométert futott buszokat beszerzési eljárás után választották ki. A Tüke száztizenöt járművet vásárol (hetvenhét szólót, harmincnyolc csuklóst) 1 millió 993 ezer euróért (mintegy 3,4 milliárd forintért) a holland Bus & COACH TRADE BV-től. Korábban százhuszonöt buszról beszéltek, ugyanebből a keretből, de tíz csuklós buszt (értékük nagyjából 400 millió forint) egy alföldi közlekedési cég elvitt a pécsiek orra elől. Igaz, időközben az euró is erősödött a forinthoz képest, több mint tíz forinttal.

A buszokat itthon műszaki vizsgáztatni is kell, s úgy tudjuk, zöld színűre matricáztatnák ezeket is, de ezzel együtt is cél, hogy lehetőleg az összes forgalomba állhasson iskolakezdésre. A használt járművek a Tüke szerint kiváló műszaki állapotban vannak, beüzemelésük óta rendszeres, a Volvo által elismert márkaszervizben felülvizsgálatokon, javításokon estek át, a javítások pedig gyári, és nem utángyártott alkatrészekkel történtek. Azt írták, az összes beszerzendő autóbuszt előzetesen műszaki szempontból megvizsgálták, a járművek javítási dokumentációit bekérték.

A 3,5 milliárdos beruházási kölcsönt a K&H Bank Zrt. folyósíthatja, évi 4,5 százalékos kamatért – a döntés a héten válhat hivatalossá.

Ha új járműveket vett volna a Tüke Busz, az nagyságrendileg 8,5 milliárd forintba, avagy még többe kerülne, vagyis a használtakat választva minimálisan két és félszer több buszt tudnak megvásárolni.

Egy darab új szóló autóbusz esetén 60–65 millió forintos, egy új csuklós autóbusz esetében 100–110 milliós beszerzési árral lehet ugyanis számolni. Az úgynevezett hibrid autóbuszok – hajtáslánctól és euróárfolyamtól függően – 30–100 százalékkal drágábbak: egy Volvo szóló hibrid autóbusz 85–90 millió forint, csuklós autóbusz 130–135 millió forint.

Magánjellegű indokok miatt június 30-i hatállyal lemondott vezérigazgatói posztjáról Paiger István. A Tüke Busz Zrt. vezérigazgatója június 19-én jelentette be lemondását, ezért új vezető tisztségviselőt kell majd választani. A lapnak érdeklődésünkre azt írták, hogy Paiger István lemondása után egy igazgatótanács áll fel, amely december végéig irányítja a céget, az utódról év végén, vagy jövő év elején, „december vége után” születik döntés. Arra, hogy Paiger István betölt-e majd valamilyen tisztséget a Mobilitás Központnál, azt írták, hogy nem fog.