30 vasútvonalon lehet olcsóbban utazni

Szombattól már 30 regionális vonalon lehet egységesen 25 százalékkal olcsóbban utazni – mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.

hirdetés

Völner Pál hozzátette: a regionális tarifák kiterjesztésével így 1400 kilométeren, a hazai vasúthálózat ötödén lesz olcsóbb az utazás. Szavai szerint az intézkedést az tette szükségessé, hogy a személyszállítási törvényben megfogalmazottak alapján a kötöttpályás közlekedésnek adnak elsőbbséget a személyszállításban.

Emlékeztetett: az NFM és a MÁV-Start Zrt. a mostani csökkentést már januárban bejelentette, hogy versenyképessé tegye az érintett vasútvonalakat.

Kérdésre válaszolva közölte, hogy a tarifacsökkentés évente közel 180 millió forintos bevételkiesést jelent. Völner Pál a támogatás összegét kigazdálkodhatónak nevezte, mivel az intézkedés hatására az utasok számának növekedésére számítanak.

A minisztérium és a MÁV tavaly júniusban 15 vonalon vezette be az akkor 15 százalékkal olcsóbb regionális jegyeket és bérleteket – jegyezte meg.

Kitért arra, hogy a fővonalakon hatalmas fejlesztések zajlanak, főleg uniós támogatással. A MÁV 42 motorvonatot szerez be, amely a legmodernebbek közé fog tartozni.

A vasúthálózatnak ugyanakkor van egy olyan szegmense, ahol a közlekedésbiztonság fenntartása nagy feladatot ró a MÁV-ra. A tarifacsökkentés célja, hogy ezek a vonalak versenyképesebbek legyenek és a közlekedési szempontból hátrányosabb térségben élőknek segítséget nyújtsanak  – tette hozzá.

Ismertette, hogy a kedvezményes árú jeggyel igénybe vehető vonalakról a MÁV-Start Zrt. javaslata alapján döntött a minisztérium.

Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója közölte, hogy a szombati átálláshoz a MÁV jegyértékesítési eszközein és rendszerein szükséges módosításokat végrehajtották.

Az alacsonyabb díjszabású vonalak újabb 15 szakasza között van a kiosztott sajtóanyag szerint Győr-Veszprém, Kaposvár-Siófok, Székesfehérvár-Pusztaszabolcs, és Dunaújváros-Cece/Simontornya vonal. Az összes érintett regionális vonal a www.mav-start.hu oldalon tekinthető meg.

  • va-la

    Rosszul tudtam? A Kaposvár-Siófok vicinálist, a hegyeken át bukdácsoló, Tab-ot érintő vonalon már akkor megszűnt volna a személyszállítás, amikor a Pécs-Bonyhád vonalat is felszámolták.
    Viszont kár, hogy Tamásiból sincs már személyszállítás a keleti vonalon, Dombóvár irányban pedig a síneket is rég felszedték.
    Szimpatikus a hátrányos helyiségek segítése az olcsóbb tarifával.
    Nagyon régen – talán máig? – Olaszországban az autópálya Nápolytól Sziciliáig azért volt ingyenes, hogy ezzel is kompenzálják a gazdag
    Észak, szegény Dél ellentétet.