99 forintért adja a dinnyét a Lidl, ezzel kihúzta a gyufát

A Magyar Dinnyetermelők Egyesületének közleménye szerint a dinnyepiaci helyzet jelenleg nem indokolja a felelőtlen áruházi akciókat. A Lidl Magyarország e heti árletörő akciója kapcsán több hírportálnak adott válaszára reagálva az Egyesület határozottan cáfolja, hogy a termelők érdeke az akciózás.

hirdetés

A nagy dinnyetermő körzetek közül jelenleg a Békési térségben a vége felé tart a dinnye betakarítása. Baranyában, a Tolna-Fejér térségi és a Heves-Jászsági körzetekben folyamatos az ellátás. A legnagyobb termőterülettel rendelkező Szabolcsi körzetben pedig a friss, minőségi dinnye a napokban indult el nagyobb mennyiségben, mely készletekkel a tervek szerint egészen szeptember közepéig biztosítani tudja a magyar dinnye a belföldi és export piaci igényeket.

Az Egyesület határozott álláspontja, hogy jelen akciózáshoz csupán felvásárlói érdekek fűződnek, mely nem fedi le sem a termelői véleményeket, sem az ágazat pillanatnyi helyzetét. Nem tisztességes egyes felvásárlói érdekek mellett olyan piaci döntést – árletörő akciózást – választani, amivel elindítunk egy lavinát, ez által nehéz anyagi helyzetbe hozva a termelőket! Mindezzel ugyanis az egész ország dinnyepiacát és a jövőbeni termelést veszélyezteti, mellyel a termelőket és a fogyasztókat is megkárosítja. A termelők és a szakmai szervezetek évek óta tiltakoznak az efféle felelőtlen “multi” magatartás ellen. Az Egyesület véleménye megegyezik a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara sajtóközleményében kiadottal, miszerint az áruházlánc gyakorlatilag marketingeszköznek használja ezt a minőséginek hirdetett dinnyét, hogy becsalogassa a vásárlókat.

A magyar dinnye az utóbbi években az ilyen és ehhez hasonló hazai kereskedelmi gyakorlatnak köszönhetően rengeteget veszített a pozitív megítéléséből. Felvásárlók telepedtek meg a nagyobb termőkörzetekben, akik nagy haszon reményében alacsony árakkal stresszelik a termelőket. A termelők – csökkentve a veszteségüket, adósságaikat – kényszerből belemennek a „szabadpiaci kereskedelmi játékokba”, a felvásárlók pedig a hatalmas árrésből felépített infrastruktúrájuk segítségével beékelődtek a hazai áruházak és a termelők közé. A felvásárlói beszállítás eredménye a ma a pultokon található dinnye, amit Lidl szlogenje alapján „minden jó”-nak nevezünk.

A Magyar Dinnyetermelők Egyesülete ezúton felajánlja a Lidl Magyaroszágnak, hogy ha valóban a magyar dinnyetermelők partnere kíván lenni, a közreműködésünkkel egyeztessen a termelőkkel.

hirdetés

Hirdetés