A kátyúkárok felét nem fizetik ki

Bizonyítottság hiányában az autókban keletkezett kátyúkárok 40-50 százalékát nem fizetik ki a közútkezelők – közölte a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) kedden az MTI-vel.

hirdetés

Az autó sérülését elsősorban fényképpel lehet bizonyítani, de ajánlott – a méretek érzékeltetésére – beazonosítható eszközt tenni a kátyú, illetve a sérülés mellé. Akit komolyabb kár ért, annak ajánlatos rendőrt hívni, illetve feljegyezni a szemtanúk adatait.

A közútkezelők – a nem kellően dokumentált kátyú, illetve az általa okozott kár mellett – többnyire azzal utasítják el a kártérítést, hogy például a vezető gyorsabban hajtott a megengedettnél, tábla jelezte az úthibát, illetve a vezető elhajtott a helyszínről és csak később intézkedett a kára miatt.

Az országos közutak és az autópályák kezelője a Magyar Közút Nonprofit Zrt., míg a lakott területeken belül az önkormányzatok a közútkezelők. A Magyar Közút múlt év novemberében vette át az autópályák kezelését az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-től.

A FBAMSZ a felsorolt problémák miatt javasolja az autósoknak a kátyúkár biztosítást.

  • Van megoldás !

    Megint egy biztosítási forma, a sokadik után, amiér fizetni kéne, mint hogy elismerné, végre valahára a fentartó, vagy kezelő, vagy tukajdonos, hogy az utak állapota országszerte egy rakak “micsodával” egyenlő !!!!! Azt kéne végre elismerni, hogy nem toldozni-foltozni kellene, hanem neki kéne állni, végre valahára, normális utakat építeni, és nem különböző mondvacsinált okokra hivatkozva, kibujni, a kártérítések megitélése alól, ami miatt nem az autós a hibás, hanem az, akik ilyen silány utakat megépítenek ! Talán őrajtuk kéne számonkérni, ezt a gyenge megépítésből származó, rengeteg káresetett.