A vállalatok 42 százaléka tervez változtatást

A magyarországi vállalatok 42 százaléka tervezi megváltoztatni a működési rendszerét, míg  a válság előtt csak a cégek alig negyede vélekedett így – közölte a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) pénteken az MTI-vel.

Egy európai uniós támogatással megvalósuló, magyar, cseh és szlovén részvétellel zajló projekt keretében a válság által kikényszerített vállalati szerkezetátalakítások részleteiről készítettek felmérést. A projekt hazai szakmai partnere a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége volt, amely pénteken rendezett konferenciát a vállalati szerkezetátalakítások és a válság kapcsolatáról.

A projekt során mindhárom országban több tucatnyi mélyinterjút végeztek vállalatvezetők részvételével: többek között a szerkezetátalakításokra, a létszámcsökkentések és növelések kérdésére, valamint a vállalati képzésekre és az új munkaerő alkalmazásának részleteire kérdeztek rá.

A magyar cégek 32 százaléka gondolkodik egyes munkafolyamatok kiszervezésében, míg ugyanez 4 évvel ezelőtt még 38 százalék volt.

Az MGYOSZ kiemeli: a válaszokból egyértelműen kiderült, hogy a válságra adott jó gyakorlat nem az egyszeri átalakítások, létszámleépítések és költségcsökkentések lehetnek, hiszen mindez csak rövid időre oldja meg az adott cég problémáját. Ehelyett sokkal jobb irány a folyamatos innováció és az alkalmazkodási képesség beépítése a vállalati stratégiába.

A hazai vállalatvezetők a képzési lehetőségekről, és a munkaerő-felvételről is számos kérdésre válaszoltak a felmérésben és a konferencián egyaránt. A megkérdezett cégvezetők fele mondta azt, hogy nem változtatott a vállalati képzésekre szánt források szintjén, ugyanakkor 26 százalékuk enyhén, míg 5 százalék erősen csökkentette azokat az elmúlt időszakban.

Összességében 19 százalékuk válaszolt úgy, hogy növelte az elmúlt időszakban az ilyen jellegű kiadásait. A megkérdezettek 84 százaléka mondta azt, hogy speciális tudással rendelkező, kifejezetten az adott iparág-technológia szakismereteivel rendelkező munkaerőre van szüksége, és csak 16 százalék keresett általános – nyelvismeret, számítástechnikai ismeretek, kommunikációs képességek – ismeretekkel rendelkező munkatársat.

A saját munkaerő, és annak képzésének jelentőségét az is jól alátámasztja, hogy a vállalatvezetők 75 százaléka tervezi “házon belül”, átképzésekkel, tréning programokkal megoldani a munkaerő szükségletét, 22 százalék egyáltalán nem tervez bővítést, míg mindössze 3 százalék tervezi azt, hogy munkaközvetítő csatornákon keresztül keresi majd meg esetleges új alkalmazottait.

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés