Befizette a csekket, mégis lekapcsolták az áramot

Egy kétgyermekes édesanya hiába fizette be az áramszolgáltatónak a korábban elmaradt csekkjeit, mégis lekapcsolta nála a villanyt a szolgáltató, annak ellenére, hogy a számlát is megmutatták volna a kiérkező szakembernek. Az E.ON szerint az általuk kiküldött villanyszerelő a lakásajtóban már nem mérlegelhet.

hirdetés

A fiatalasszony felháborodottan kereste meg lapunkat, mondván, ő megérti, hogy ha nem fizet, akkor lekapcsolják az áramot, de szerinte nincs emberség a szolgáltatóban.

– Háromhavi elmaradásunk volt, harminckilencezer forinttal tartoztunk. Jöttek felszólítások is, hogy ha nem fizetünk, akkor lekapcsolják a villanyt – kezdi a fiatalasszony, Makai Márta Mónika. – Anyósom ezt meg is tette, de a számla rendezése után két nappal délben kopogtattak az ajtón: jöttek lekapcsolni az áramot. Anyósom volt akkor is otthon, hiába mondta, hogy befizette a csekket, a szolgáltatótól érkező férfi erre úgy reagált, hogy őt ez nem érdekli.

A hölgy szerint még azt is hozzátette, hogy az E.ON ügyfélszolgálatán lehet jelentkezni a problémával, s ott kérhetik az áram visszakapcsolását – persze huszonkétezer forintért. A család azonnal cselekedett, s a hölgy apósa már aznap délután kettő órakor újabb csekkel – a visszakapcsolás díját befizetve – kérte a szolgáltatótól, hogy estére ismét használhassák az áramot, hiszen kisgyermekeik vannak, s a hűtő leolvad, megromlik az étel, a vizet is villannyal melegítik.

A szolgáltatót hiába hívták többször is, csak másnap reagáltak – mondta a fiatalasszony, akinek decemberben sikerült elhelyezkednie.

Lapunk megkereste a szolgáltatót is az esettel kapcsolatban. Az E.ON Hungária Zrt. sajtóreferense, Varga Ivett válaszában közölte: a jogszabályok szerint összeghatártól függetlenül a 90 napon túl nem fizető lakossági ügyfeleket kapcsolhatják le szolgáltatásaikról. Ez a végső megoldás, amely előtt kétszer postázzák a fizetési felszólítást, harmadik alkalommal pedig már a kikapcsolásról szóló értesítőt küldik.

Hozzátette: a kikapcsolás reggelén még egyszer ellenőrzik, hogy a befizetés megtörtént-e, csak ezt követően adják ki az utasítást a szolgáltatás megszüntetésére.