EU-s projektben egyedüliként az ANK-s gimnazisták

Magyarországról egyedüliként az ANK-s diákok vehetnek részt kilenc EU tagország diákjai között „Az esőcseppek életet adnak mindannyiunknak” – elnevezésű projektben. A legfontosabb téma a víz, amelyhez a diákok földrajzi, biológiai, környezetvédelmi, de irodalmi, művészeti projektfeladatokat is készítenek.

hirdetés

A TEMPUS Közalapítvány hirdette meg a programot – Az egész életen át tartó tanulás – projekt keretében. A Comenius iskolai együttműködések pályázatán a „Raindrops Bring Life to All of Us” „Az esőcseppek életet adnak mindannyiunknak” elnevezésű projekthez

20 000 Euró támogatást nyert az iskola 2011 júniusában.

A Gimnáziumban e projekt vezetője, Erdélyi Krisztina tanárnő.

A 2011-2013 között zajló projektben kilenc EU tagország középiskolái vesznek részt és Magyarországot a pécsi ANK Gimnázium képviseli. Partnerországai: Hollandia, Norvégia, Spanyolország, Olaszország, Görögország, Szlovénia, Szlovákia és Észtország.

2011. szeptember 26 – 28-án zajlott a projektindító konferencia a hollandiai Steenwijkben. Minden partnerországot egy-egy projektkoordinátor képviselt. Megbeszélték a tanév során tartandó nemzetközi projekttalálkozók pontos helyszíneit, időpontjait, tisztázták a mobilitás számokat és megtárgyalták az e tanévre kitűzött projektfeladatokat, tevékenységeket, főbb témákat.

A projekt három fő gondolat köré csoportosul: „eső” „élet” „mi”

A legfontosabb téma a víz, amelyhez a diákok földrajzi, biológiai, környezetvédelmi, de irodalmi, művészeti projektfeladatokat is készítenek.

A projekt alapvető célkitűzése, hogy hozzásegítse a diákokat az EU tudatos polgáraivá válni.

A programban 14 gyerek vesz részt. Mivel a munkanyelv az angol, ezért elsősorban a kéttannyelvű oktatásban résztvevő diákok tudnak benne részt venni. A kiválasztás a következőképpen történt: Erdélyi Krisztina tanárnő felvázolta a diákoknak a projekt lényegét, beszélt arról, hogy milyen feladatokat kell majd megcsinálniuk, és akiket valóban érdekelt, azokkal délután, tanítás után részletesebben is átbeszélték a tennivalókat. A legfontosabb kritérium a “kommunikációképes” angol nyelvtudás mellett a lelkesedés volt.

A program eredményei:

Sokféle projekttermék készül majd a két év során: novellaíró-pályázat, Magyarország bemutatása – a diákok prospektusokat készítenek angolul, PowerPoint előadásokat tartanak a külföldi tanárok és diákok részére, lesz fotópályázat, időjárás-megfigyelés, kísérletek stb. Kiállításokat fognak szervezni, és minden eredményüket közzéteszik az interneten is.

A részt vevő tanulók nem csak abból profitálnak, hogy lehetőséget kapnak angolul kommunikálni, hanem megismerkedhetnek, életre szóló barátságokat köthetnek a többi EU ország diákjaival. A tanárok is új élményekkel, tapasztalatokkal gazdagodnak az európai együttműködés révén, bepillantást nyerhetnek más EU országok oktatási rendszerébe, új módszereket sajátíthatnak el.