Használtautó-piac női szemmel

A statisztikák szerint megfontoltan és biztonságosan vezetnek, viszont nem mindig vásárolnak körültekintően autót a női sofőrök. Hogy miket néz meg egy női vásárló először az autón, és mi alapján vásárol, kiderül cikkünkből.

hirdetés

Bár közhely, hogy a női sofőrök nem vezetnek olyan jól, mint a férfiak, az elmúlt évek statisztikái és a különböző kutatások éppen ennek ellenkezőjét bizonyítják.

Egy angol autóbiztosítási társaság szimulátoros felmérése során ugyanis kiderült, hogy a nők óvatosabban és körültekintőbben vezetnek, mint férfi társaik. Továbbá kisebb kockázatot vállalnak vezetés közben, és kevesebb kárt tesznek autóikban. A statisztikai adatok szerint a nők kevesebb közlekedési balesetet okoznak, és az is fontos számukra, hogy kocsijukat óvják, megkíméljék.

– Egyértelműen kijelenthető, hogy a nők sokkal jobban odafigyelnek a jármű esztétikumára, tisztaságára, és kíméletesebben használják autójukat, mint a férfiak. Ám, vannak tipikus női használatra utaló nyomok is, így például a tűsarokkal kilyukasztott lábszőnyeg vagy az erősen karcos ajtókilincsek, amit a hosszú körmök, nagyméretű gyűrűk okozhatnak. Mindemellett talán kevéssé érzékeny a fülük a motorból, váltóból jövő zajokra, így előfordul, hogy a műszaki problémákat csak később veszik észre – véli Szabadkai Attila, a Weltauto szakértője, az Autó City Kft. használtautó-értékesítési vezetője.

Ha vezetés terén nem is indulnak hátránnyal a nők, az autóvásárlás során már messze nem olyan magabiztosak, mint a férfiak. Szintén kutatások bizonyítják, hogy míg számos dologban a nők a döntéshozók a családban, az autóvásárlás kérdését mégis szeretik inkább a férfiakra bízni. A nők jelentős részének ugyanis sem érdeklődése, sem érzéke nincs az autós témák iránt, így sokszor nem is elég körültekintőek a vásárláskor. De vajon tényleg így van ez, vagy általánosításról van csak szó?

– A hölgyek, tudva azt, hogy a használtautó-vásárlás mennyi buktatóval járhat, előszeretettel hívnak szakembert segítségül, illetve szívesen vásárolnak olyan helyről, ahol szakszerűen átvizsgált, felkészített autókat kínálnak megfelelő garanciák mellett – teszi hozzá Szabadkai Attila. – A hölgyvásárlók esetében elsődleges szempontnak számít az autó színe, formavilága, megjelenése. A kiválasztásnál általában nem az autó menetdinamikája, műszaki adottságai a fontosak, hanem az esztétikum. Hölgy vevőnek karcos, kopott, elnyűtt autót eladni lehetetlen. Az érzelmi kötődés mellett fontos számukra a praktikum: a csomagtér nagysága, a pakolhatóság, a gyermekülés rögzíthetősége, a pedálok és a kormány kezelhetősége. Az autónak tehát kívül-belül nagyon jó állapotúnak kell lennie, hogy a vásárló valóban beleszeressen.” – összegzi tapasztalatait Szabadkai Attila, az Autó City Kft. használtautó-értékesítési vezetője.