Idősebbek utaznak a belvárosi busszal

Alig több mint egy hónappal ezelőtt indították útjára azt a midibusz párt, amely a belvárosban élőknek nyújt segítséget. Az eddigi tapasztalatok szerint a Szent István teret és a Széchenyi teret is érintő 44-esen leggyakrabban idősebbek utaznak, s főként délelőtt használják a járművet.

hirdetés

Mint az olvasóink körében bizonyára ismert, két és fél év szünet után december elejétől ismét közlekedik busz Pécs történelmi belvárosában. A Pécsi Közlekedési Zrt. két kisebb méretű, a szűk utcákban is könnyen mozgó járművel szállítja az utasokat a reggel nyolctól délután fél ötig félóránként közlekedő 44-es járat keretében.

Az állóhelyekkel együtt negyven férőhelyes buszok a Vásárcsarnoktól indulnak a Zsolnay-szobor és a Kórház tér irányába, átmennek a Szent István téren és északról érintik a Széchenyi teret, majd a Mária utcán és az Ágoston téren folytatják útjukat. Az új buszok forgalomba állítását azért kezdeményezte a városvezetés, mert 2009 tavasza óta egyre többen jelezték erre vonatkozó igényüket a belvárosi lakosok közül.

Az első hónap tapasztalatairól Bárdossi Mariann, a Pécsi Közlekedési Zrt. sajtószóvivője lapunknak azt mondta, a december 8. és január 5. közötti időszakban végzett utasszámlálás adatai szerint összesen közel öt és fél ezren vették igénybe a járatot, ami naponta 270 utast jelent.

Az utasok nagy része, több mint a fele – közölte az illetékes – 65 év feletti, s a legtöbben délelőtt fél tíz és fél tizenkettő között használják a buszt. Az adatok tekintetében nagy meglepetés nincs, hiszen Páva Zsolt polgármester már korábban jelezte: elsősorban a belvárosban élő nyugdíjasok dolgát szerették volna megkönnyíteni a szolgáltatással.

Bárdossi Mariann azt firtató kérdésünkre, hogy a tapasztalatok fényében tervezik-e a járatok sűrítését vagy ritkítását, azt mondta, hogy március végén fogják az utasok, sofőrök, szakemberek észrevételeit értékelni, és ha szükséges, a változtatásokat – lehetőségeikhez mérten – ezt követően teszik meg. Az útvonal módosítását ugyanakkor nem tervezik.

Mivel az utasok több mint a fele 65 év feletti, tehát ingyen veszik igénybe a buszközlekedést, azt is megkérdeztük, havi szinten mennyibe kerül a szolgáltatás folyamatos fenntartása a vállalatnak. Ezzel kapcsolatban a sajtószóvivő azonban nem szolgálhatott információval lapunknak.