12 C
Pécs
kedd, április 23, 2024
KezdőlapHírzónaJöhet a pedagógus életpálya-modell

Jöhet a pedagógus életpálya-modell

A köznevelési államtitkár szerint a pedagógus életpálya-modell bevezetése és a vele járó anyagi felemelkedés immár a küszöbön van. Ezt Hoffmann Rózsa írta pedagógusnapi köszöntőjében, egyúttal kiemelve: az is biztató jel, hogy a Klebelsberg tanulmányi ösztöndíj meghirdetése után jelentősen megnőtt a tanári pályákra jelentkezők száma.

A köznevelési államtitkár az MTI-hez is eljuttatott dokumentumban rámutatott: a nevelés a legnagyobb felelősség és a legnagyobb szakmai kihívás, amely csakis „az örök emberi értékekre, közöttük is a legnagyobbra, a szeretetre épülhet. Arra az igazán jót akaró, komoly és következetes szeretetre, amely erőt ad a szakmai hozzáértésünk, a módszertani tudásunk, a fejlődés- és nevelés-lélektani ismereteink naprakészen tartásához, gazdagításához” – fogalmazott, hozzátéve: ezt a személyre szabott feladatot segíti megvalósítani a kormány immár harmadik esztendeje. Ehhez dolgozták ki a lehető legaprólékosabban a pedagógusok jogait, amelyek között természetesen szerepel az értelmiségi léthez szükséges anyagiakhoz, a kiszámítható munkaidőhöz és szabadsághoz, a tanítási módszerek megválasztásában a szakmai önállósághoz, a tanítás-nevelés tartalmát illetően a pontosan meghatározott elvárásokhoz való jog – sorolta.

Hoffmann Rózsa hangsúlyozta: ezek mind a nevelési feladat nagyságához méltó biztonságot, állandóságot, szakmai segítséget nyújtanak. A kötelezettségek és jogok egyértelmű megfogalmazása a pedagógus társadalom szakmai és egyéni boldogulását is elősegíti, s ha ez találkozik a magyar nevelők támogató meggyőződésével, akkor a jövő nemzedék nevelésében betöltött egyedülállóan fontos szerepük révén a társadalom is fenntartás nélkül el fogja ismerni elkötelezett, áldozatos munkájukat – írta.

A köznevelési államtitkár levele végén „őszinte köszönettel kívánt kikapcsolódást, testi-lelki feltöltekezést” a nyári hónapok alatt abban a megalapozott reményben, hogy szeptembertől végre a biztonság, a rend, a nyugalom, a derű és a bizakodás lesz jellemző a magyar iskolákra.

Magyarországon a pedagógusokat 1952 júniusa óta köszöntik, akkor adták át először a kiváló tanítói és tanári okleveleket az ország legjobb oktatóinak.

A köznevelésben mintegy 170 ezren dolgoznak. Az államilag elismert felsőoktatási intézményekben pedig a 2012/2013-as tanév elején 20 555-an voltak oktatói munkakörben, közülük 15 534-an teljes munkaidőben – közölte az illetékes államtitkárság az MTI-vel.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő