Mikkelsen vezet a Mecsek-ralin

Eseménydús napon van túl a Canon 45. Mecsek Rallye mezőnye. Már az is magáért beszél, hogy a szombat reggel elrajtolt 47 IRC-autóból estére már csak 36-an maradtak. Az ORB mezőny még jobban megtizedelődött, itt az indulókból mindössze 25-en maradtak a 7. gyors végére – merthogy az utolsó, nyolcadik szakaszt biztonsági okokból törölték, így csak etapként teljesítették a pilóták.

hirdetés

A külföldi párosok nem voltak kibékülve a magyar mezőny számára teljesen megszokott gumi lassítókkal, illetve a nagyon gyors szakaszokkal (az élen álló Andreas Mikkelsen neve mellett a leggyorsabb, hetvehelyi gyors végén 124 km/órás átlagsebesség díszelgett…), ahogyan a nézők renitens csoportjával sem.

A második körre már legalább a kihelyezett gumik nem okoztak számukra akkora meglepetést, de a tempót még mindig elképesztőnek tartották, és a nézők egy részének túlzott lelkesedése sem jött jól azokban a gyors kanyarokban, ahol csupán azért kellett visszavenniük a tempóból, mert a szurkolók nem biztosítottak elég helyet az autók számára, akik inkább nem vállalták az esetleges baleset kockázatát. A rendezőség éppen ezért döntött úgy, hogy az utolsó gyorsasági szakaszon inkább etapként engedi át a mezőnyt.

Műszaki hibákban és balesetekben is bővelkedett a verseny. A legkorábbi kieső a Protonnal rajthoz álló Basso volt, aki már az első szakaszon búcsúzott. A második gyorson a magyar mezőnyre járt rá a rúd, Hozmannék autója kigyulladt, de sikerült eloltani, heten viszont árokba estek.

Ezek után, a mezőny még hátra lévő része etapként gurult át a gyorsaságin. Ez a szakasz, az Orfű végi kijárati tábla egyébként is vonzotta szombaton a bajt: a második körben a nézők egy részének türelme fogyott el valamiért, az elszabadult indulatokat és a kitört kisebbfajta szurkolói verekedést a rendezők csak a kiérkező rendőrök segítségével tudták megfékezni.

Szerencsére ekkor éppen állt a mezőny, így plusz csúszást nem okozott az incidens. A pécsi pilóták közül ugyancsak idő előtt búcsúzott a Széchenyi téren a rajtceremónia alatt egyedüliként nyomot hagyó „gumipróbát tartó” Hering Gyula is. Ifj. Ranga Lászlónak szerencséje volt, hiszen az ominózus orfűi szakaszon ő is megcsúszott, de végül talpon maradt, és szerelői a Mitsubishi egész napos apróbb-nagyobb hibáit is mindig orvosolni tudták.

Ez alatt az élmezőnyben Mikkelsen, Loix, Neuville és Kopecky csatázgatott, de igazán Mikkelsen és Kopecky voltak esélyesek a nap végi elsőségre, míg végül Mikkelsen 08,7 másodperccel megelőzte a bajnokság második helyén álló cseh versenyzőt. Az első szakaszokon Turán is nagyon szépen teljesített, harmadik-negyedik időket produkálva, de sajnos az ötödik szakaszon egy farönkre futott, aminek köszönhetően végül többször is megpördült a levegőben a Ford, és csúnyán össze is tört.

A nemzetközi mezőnyből Wilks és PG.Andersson sem ért célba, míg a magyarok közül Kazárék, és Kakusziék is kidőltek a sorból. Ifj Tóthnak a váltóval gyűlt meg a baja a nap első felében, ami jelentősen lelassította. A nap végére az összetett értékelés 17. helyére hozta be a Peugeot-t. A legjobb magyar, Aschenbrenner Tony Gardemeister előtt futott be, az első napi lista hatodik helyére.

A verseny vasárnap újabb hat gyorsaságival folytatódik, az első szakasz Zobákon, 09:08 órakor, az utolsó, Nyárásvölgyben, 14:53-kor rajtol. Az ünnepélyes célceremónia az időterv szerint 16:20-kor kezdődik a Széchenyi téren.

 

Az első napi állás (IRC, 7 gyorsasági után)


1. Andreas Mikkelsen / Ola Fløene (ŠKODA Fabia S2000) 1:06:41.6 óra
2. Jan Kopecký / Petr Starý (ŠKODA Fabia S2000) +8.7 mp
3. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) +21.4
4. Freddy Loix / Frédéric Miclotte (ŠKODA Fabia S2000) +32.7
5. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +1:20.9
6. Aschenbrenner György / Pikó Zsuzsa (Ralliart Lancer Evo IX) 1:29.0 p
7. Toni Gardemeister / Tapio Suominen (ŠKODA Fabia S2000) +1:46.6
8. Bútor Róbert / Bacigál Igor (Peugeot 207 S2000) 1:52.8
9. Hermann Gassner Jnr / Timo Gottschalk (ŠKODA Fabia S2000) +1:58.2
10. Herczig Norbert / Benics Kálmán (ŠKODA Fabia S2000) +2:06.3