Ha növényeket eszünk, nem butulunk annyira

Ilyen dolgokkal szembesülnek majd a gyerekek

Zöld leveles zöldségekben, babfélékben, bogyókban és teljes kiőrlésű gabonában gazdag diétával lassítani lehet a gondolkodási, vagyis kognitív képességek időskori hanyatlását egy frissen közzétett amerikai tanulmány szerint.

hirdetés

A chicagói Rush Egyetemi Kórház kutatócsoportjának tanulmánya arról számol be, hogy a szigorúan betartott MIND-diétát követők kognitív funkcióik tekintetében 7,5 évvel fiatalabbnak mutatkoztak a nem így étkező kortársaikkal szemben. A több évig tartó kutatás a tudósok szerint azt mutatta, hogy a diéta lassítja a kognitív képességek korral járó hanyatlását.

Az Alzheimer and Dementia című folyóiratban kedden publikált tanulmányon dolgozó Martha Clare Morris elmondta: a különleges étrend az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát is csökkentheti.

A MIND-diéta az olívaolajban és zöldségekben gazdag mediterrán étrend és a magas vérnyomás visszaszorítását célzó DASH-diéta keveréke: 15 étrendi összetevőből áll, és követőinek napi három alkalommal kell teljes kiőrlésű gabonát, salátákat és más zöldségeket fogyasztaniuk. Az étrendhez napi egy pohár bor is tartozik. Hetente legalább kétszer babnak és baromfinak, egyszer halnak is szerepelnie kell a menüben.

A diéta követőinek korlátozniuk kell az egészségtelennek tartott élelmiszerek – vörös húsok, vaj, margarin, sajt, tésztafélék, édességek, valamint a zsiradékban sült vagy gyorsételek – fogyasztását. A MIND-étrendben a gyümölcsök között csak a bogyósok szerepelnek.