Szigetvári Takarék: fejlesztések, fióknyitás

Dr. Kiss Endre, a Szigetvári Takarék Igazgatóságának elnökét kérdeztük a jelenlegi pénzpiaci helyzetről, mint több évtizedes szakmai múlttal rendelkező pénzügyi szakembert.

Az utóbbi hetekben több pénzpiaci szereplő – bank és brókercég – került nehéz helyzetbe. Mit gondol erről a kialakult pénzpiaci szituációról?
Az elmúlt hetekben egy brókercég és a hozzájuk kapcsolódó bankcsoport működési engedélyét vonta vissza a Magyar Nemzeti Bank, illetve a legutóbbi hírek szerint egy további kisebb brókercég problémája került felszínre, továbbá egy kötvénykibocsátó intézet kezdeményezett csőd eljárást maga ellen. Ezek a hírek valóban alkalmasak arra, hogy az ügyfelek bizalmát a teljes pénzügyi szektorral szemben megingassák. Fontosnak tartom kiemelni, hogy bár az ügyfelek nagy számát érinti, mégis csupán néhány pénzpiaci szereplővel történő, egyedi eseményről van szó.

Dr. Kiss Endre, az igazgatóság elnöke

Lehetnek-e bármilyen hatással az eddigi események a kisebb pénzintézetekre?
Fontos figyelembe venni, hogy az egyes pénzpiaci szereplők milyen csoport, közösség tagjai, ahogy egy kereskedelmi bank az anyabankjától bármikor forráshoz juthat, úgy már a Takarékszövetkezetek sem egyedülálló intézményként, hanem egy kereskedelmi bankhoz mérhető csoport tagjaként vannak jelen a piacon. Az Integrációs Törvény által megszabott keretek között, a takarékok egymás kötelezettségeiért kölcsönösen felelősséget vállalva garanciaközösségbe tömörültek annak érdekében, hogy a korábbinál lényegesen nagyobb biztonságot tudjanak nyújtani ügyfeleiknek. Ez az új rendszer 2014. december 10-én épült ki végső formájában, a közösségben összesen több mint száz – alapos átvilágításon átesett – szövetkezeti hitelintézet, a Takarékbank Zrt. és a Szövetkezeti Hitelintézetek Integrációs Szervezete vállalt garanciát (felelősséget) egymásért. Az Integrációs szervezet ebben a közösségben a Magyar Államot képviseli, amely 150 milliárd forintnyi tőkével is erősítette az integrációt. A Szigetvári Takarékszövetkezet elsők között felvett tagja ennek az integrációnak, amely nem csupán a betétek biztonságát, de a szükség esetén a likviditás folyamatosságát is biztosítja minden tagintézmény számára.

A jelenlegi pénzpiaci helyzet milyen hatással van a Szigetvári Takarékra, mit érzékel ebből az Önök pénzintézete?
Azt tapasztaljuk, hogy ügyfeleink bizalma nem csökkent a jelenlegi hírek hatására, sőt az elmúlt két hétben ezres nagyságrendű új ügyfél bízta pénzügyeit a Szigetvári Takarékra. A megnövekedett számlanyitási igényekre meghosszabbított nyitva tartással reagálunk, így nyújtva gyors segítséget mind a lakossági mind a vállalati ügyfelek számára. Ebben az időszakban több önkormányzat is Takarékunkat választotta számlavezető bankjaként, ezen túl alapítványi és egyesületi ügyfélkörünk is jelentősen gyarapodott. A felfüggesztett – nem a takarékszövetkezeti közösségbe tartozó – pénzintézeteknél kialakult helyzet miatt likviditási problémákkal küzdő vállalatok számára is gyorsított hitelbírálatot biztosítunk, így nem csak számlavezetés terén, hanem a hitelezési területen is tovább fogunk erősödni.

Manapság a fiókbezárások jellemzőek, így meglepő, hogy a Szigetvári Takarék fiókot tervez nyitni. Hol és miért kerül sor a fióknyitásra?
Megbízást kaptunk az Országos Betétbiztosítási Alaptól, hogy a DRB csoport ügyfeleinek kártalanítási folyamatában kifizető helyek legyünk Baranya és Somogy megyében egyaránt. Ez a helyzet magával hozza, hogy miután Barcson nincs takarékszövetkezeti kifizető hely, ezért a magasabb színvonalú kiszolgálás érdekében, Barcson március közepétől értékesítési pontot nyitunk, ahol állunk ügyfeleink rendelkezésére. Célunk, hogy az értékesítési pontot a lehető legrövidebb időn belül, a megfelelő engedélyek beszerzését követően fiókká alakítsuk át Barcson.

Ennek köszönhető tehát, hogy új munkaerőt keresnek?
A hazai bankszektorban jelenleg kivonulásokról, fiókbezárásokról értesülünk. A Szigetvári Takarék ebben a piaci lehetőséget látja, és ezt kihasználva folyamatosan új munkaerőt keres. Jelenleg is 8 pozícióra zajlik a munkatársak kiválasztása nálunk.
Alapvető célunk a bővülés, valamint az ügyfélkörünk magas színvonalú kiszolgálása, amelynek elengedhetetlen feltétele többek között a képzett munkaerő, és létszámunk bővülési elképzeléseinkhez igazított növelése.

Beszéltünk a DRB csoport ügyfeleinek kártalanításáról, arról tudna pár szót mondani, hogy hogyan fog megvalósulni az ügyfelek kifizetése?
A takarékszövetkezetektől és más pénzintézetektől függetlenül a kártalanítást az Országos Betétbiztosítási Alap irányítja és biztosítja az ehhez szükséges összegeket. A kártalanítás – összeghatártól függően – a Magyar Postán, OBA kártyán valamint a takarékszövetkezeti hálózaton keresztül történik. Minden érintett ügyfél a napokban fog levelet kapni az OBA-tól, amelyből részletesen tájékozódhat arról, hogy pontosan melyik nap és milyen módon, illetve helyszínen tud hozzájutni pénzéhez.

Végezetül engedjen meg még egy kérdést: Mit gondol az új integráción belül a Szigetvári Takarék jövőjéről?
A Szigetvári Takarék meghatározó tagja az új, több mint 100 szövetkezetet tömörítő Garanciaközösségnek, az ország legnagyobb Takarékaként a legmagasabb színvonalon is kívánjuk ügyfeleinket kiszolgálni. Három megyében található 28 fiókunkkal méltó versenytársa vagyunk a térségben a kereskedelmi bankoknak a lakosság, a vállalkozások és az önkormányzatok körében is.

(X)

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés