Tízezredik ügyfél a pécsi Kormányablakban

A Baranya Megyei Kormányhivatal Pécs, Nagy Lajos u. 3. szám alatti Kormányzati Integrált Ügyfélszolgálati Irodájában szeptember15-én fogadta 10.000. ügyfelét, akit dr. Hargitai János kormánymegbízott köszöntött, és jelképes ajándékként átadta részére – többek között – az Új Alaptörvény díszpéldányát.

hirdetés

A Kormányablakok 2011. január 1-óta közel 30 ügytípusban fogadják az ügyfeleket, e-ügysegédi szolgáltatást nyújtanak, valamint általános közigazgatási tájékoztatást adnak az érdeklődőknek. Jellemező, hogy az állampolgárok egyszerre nem csak egy típusú ügyet intéznek a Kormányablakokban, ami jól jelzi az egyablakos ügyintézés további alakítására, fejlesztésére vonatkozó ügyféli igényeket.

A Kormányablakok ügyfélbarát és egyedülállónak számító 8.00-20.00-ig tartó ügyfélfogadási időben várják az állampolgárokat. A tapasztalatok szerint az ügyfelek egyre inkább élnek annak lehetőségével, hogy ügyeiket munkaidőn túl 17.00- 19.00 közötti időszakban intézzék. Az országos adatokkal megegyezően a Baranya megyei Kormányablakot is elsősorban családtámogatási ügyekben (gyermekgondozási segély, anyasági támogatás, családi pótlék igénylése), ügyfélkapu regisztráció létesítése, valamint az utazási költségtérítés iránti kérelmek tárgyában keresik fel az állampolgárok.

Az ügyfélszolgálatok felállításának alapvetése az a szemléletbeli hozzáállás, hogy valamennyi ügyfél problémáját kezelni kell, és az udvarias ügyfélkiszolgálás az elsődleges.

Az ügyintézők magas szintű szakmai felkészültséggel, széleskörű ismeretanyaggal és az internet nyújtotta segítséggel igyekeznek minden ügyfél számára megadni a segítséget, tájékoztatást még a hatáskörükbe kifejezetten nem tartozó kérdések tekintetében is. Az ügyfelektől kapott visszajelzések szerint a Kormányablakok megítélése kedvező.

Az ügyfélszolgálatokról részletes információk elérhetők a www.kormanyablak.hu honlapon, továbbá a helyi tarifával hívható 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalon.