Új vezérigazgatója lesz a PK Zrt.-nek

Egészségügyi okok miatt lemondott posztjáról Bata László, a Pécsi Közlekedési Zrt. márciusban kinevezett vezérigazgatója. Mindeközben a legvalószínűbb, hogy a járatkimaradások megoldására debreceni buszok érkeznek majd.
A PK Zrt. kétharmados önkormányzati többségi tulajdonba történő március végi átvétele után néhány nappal került kórházba Bata László, akit éppen akkor kért fel a pécsi önkormányzat a vezérigazgatói poszt betöltésére.

– Kardiológiai problémákkal vittek be mentővel a pécsi szívcentrumba, orvosaim szerint nem vagyok munkaképes állapotban, ezért kértem a felmentésemet, s május végén ezt bejelentettem, de még hatvan napig rendelkezésre kell állnom – mondta Bata László a Pécs TV híradójának.

A tulajdonosoknak kell megnevezniük az utódot, akit július 27-ig kell megtalálniuk. Információink szerint bár több név is felmerült, leginkább Árki Sándor lehet a befutó, aki korábban a Magyar Közút Baranya megyei igazgatója volt, s igen jó kapcsolatot ápol a PK Zrt. irányításával is. A Pécs TV megkereste Árki Sándort is, aki elmondta, hogy a hét második felében tárgyal a városvezetéssel a vezérigazgatói posztról, ezt követően – illetve a társaság közgyűlése után – válhat véglegessé kinevezése.

A tervek szerint először vezérigazgató-helyettesként dolgozna a szakember, hogy belelásson a cég vezetésébe, segítse Bata munkáját, s csak a későbbiekben venné át ténylegesen a vezetői posztot.

Csizi Péter, Pécs alpolgármestere elmondta: rendkívül nehéz időszakban dolgozott Bata László, aki súlyos betegként is vezette a céget, amiért köszönet illeti, s benne megbíztak a dolgozók, a városvezetés egyaránt. Lemondása nehéz döntés volt.

Hozzátette: Árki Sándor munkáját aligha kell bemutatni, a mérnök végzettségű szakember jelenleg a Közlekedéstudományi Intézet Dél-dunántúli Regionális Közlekedésszervezési Iroda vezetője, s őt javasolja majd a város a tulajdonosi közgyűlésen is.

Ismeretes, hogy az elmúlt hónapokban sorozatosak voltak a járatkimaradások is Pécsett, s korábban naponta 20-30 busszal kevesebb járt a pécsi utakon, s húsz-harmincéves matuzsálemeket is befogtak. A helyzet március óta javult ugyan, amíg azonban nem kerül sor a régóta tervezett buszbeszerzésre, addig is szükség van kisebb szervizelési költségű, üzembiztosabb járművekre.

Csizi Péter elmondta: vizsgálataik szerint csúcsidőben harminc busszal volt kevesebb, s ezért ennyit kell pótolniuk a szeptemberi iskolakezdésre. Ennek érdekében pedig felújítanak tizenöt pécsi buszt is, valamint máshonnan szereznek be még ugyanennyit bérlettel.

Az alpolgármester megjegyezte: tárgyalnak a bérleti konstrukció mikéntjéről is, elképzelhető, hogy lízingelni fogják a nem újonnan érkező, hanem felújított járműveket, vagyis a bérleti díj megfizetésével a PK Zrt. tulajdonába kerülnek majd a buszok.

A cég külföldről és belföldről is számos ajánlatot kapott, s az ajánlati ár mellett vizsgálták a pécsi szervizelési lehetőségeket, valamint a buszok fogyasztási mutatóit is. Úgy tudjuk, hogy ezek összességét tekintve, jelenleg a debreceni székhelyű Hajdú Volán Ikarus buszokra vonatkozó ajánlatáról tárgyalnak intenzíven.

Mindennek bekerülési költsége egyelőre nem ismert, várhatóan néhány tízmillió forintról lesz szó.

Csizi Péter alpolgármestert a témával kapcsolatban kérdezte Mokos Tibor a Pécs TV Pont Ma című hírműsorának keddi kiadásában. Hallgassa meg a beszélgetést!

[audio:https://www.pecsma.hu/wp-content/uploads/2011/06/pontma_besz_0607_csizi_peter.mp3]
hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés