Hatalmas taps Domingónak Pécsett

Nagy sikerrel ért véget szombaton a Traviata pécsi szabadtéri operaelőadása Plácido Domingóval az Expo Centerben. Violetta szerepében Marina Rebeka lett szopránénekesnőt láthattuk, Alfredót pedig Joshua Guerrero, a Los Angeles Opera fiatal sztárja keltette életre. Az esten közreműködött Győr és Pécs kórusa, a Pécsi Balett és a Pannon Filharmonikusok.

Fantasztikus élmény volt az operát ilyen nemzetközileg elismert énekesek részvételével látni a szabadtéri rendezés minden más helyszínen is előforduló nehézségeivel együtt. A nézők a színpad két oldalán két kivetítőn kísérhették „közelebbről” az előadást, a színészi játékot. (A színpadot egyébként még a hátsó szektorokból is jól lehetett látni). Az eredetileg háromfelvonásos operát két felvonásban mutatták be, bizonyára azért, hogy elkerüljék a tömeg kétszeri szünetre bocsátását, ennek ellenére az első felvonás végén egy 5 perces „technikai” szünetet, a második felvonás közben egy hosszabb pihenőt, majd a harmadik felvonás előtt még egy tíz perces „technikai” szünetet tartottak, így lett az egy szünetből három.

Aki az utolsó pillanatban akart volna jegyet váltani az operaelőadásra, megtehette volna, maradt még egy kevés hely a lelátó szektoraiban és a „földszinti” hátsó részekben is.

A színpadkép és a díszlet a Traviata történetéhez képest némileg szerény volt, a díszlet néhány bútorból, „doboz” falakból és ajtókból állt, a jelmezek nem voltak összhangban, nem sugalltak egységes koncepciót: az opera helyszínének Verdi a 18–19. századi Párizst álmodta meg, a kor estélyeit és báljait bemutatva. Bizonyos énekesek ennek megfelelően báli ruhában voltak, néhány szereplő azonban kiskosztümben. Aki nem ismeri az operát, nehéz lehetett beazonosítania tehát a kort, amiben az játszódik.

Végül a sztárról, akire a pécsi rajongók vártak: a közönség hatalmas tapsviharban tört ki, mikor Domingo először belépett a második felvonásban. Ismét megállapíthatjuk, hogy méltán híres operacsillagot köszönt így a közönség, a mű életre kelt hangjára, színpadi jelenlétére és energiájára. Domingo fantasztikusan, kifogástalan technikával énekel annak ellenére, hogy 76 éves (!), és a világ egyik legismertebb, legszeretettebb hőstenorjaként egy ideje bariton szerepek megformálásában – mint ahogy a Traviatában Giorgio Germont szerepe is – láthatja őt a közönség.

Összességében egy csodálatos este részesei lehettek a pécsi operarajongók, reméljük, hogy ezentúl évente láthatunk különlegesebbnél különlegesebb koncerteket és operaelőadásokat a Plácido Domingo Classics rendezvénysorozat keretein belül.

Hirdetés