Népszerűek voltak a dél-dunántúli várak hőspróbái

Összességében sikeresnek értékelték szervezői azokat a hőspróbákat, amelyeket idén először, májustól szeptemberig rendeztek meg a Dél-dunántúli Régió várainak és kastélyainak népszerűsítésére.

hirdetés

Hegyi Zsuzsa, a Magyar Turizmus Zrt. dél-dunántúli regionális marketingigazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a próbákat 500 család, azaz mintegy 2000 ember teljesítette, a várakra és a kastélyokra pedig 26 500-an voltak kíváncsiak az interneten. A rendezvények résztvevői jól érezték magukat, erről tanúskodik a játékok oldalára feltöltött több tucat, személyes élményt megörökítő fotó is – tette hozzá.

A marketingigazgató úgy vélte: mindez összességében jó eredmény annak tükrében, hogy a régió legnépszerűbb várát, a siklósit rekonstrukció miatt az idegenforgalmi szezon kezdetén még nem látogathatta a nagyközönség. Egyúttal reményét fejezte ki, hogy a rendezvénysorozat jövőre kétszer ennyi érdeklődőt vonz.

Hegyi Zsuzsa megjegyezte, hogy aki most kapna kedvet a próbákhoz, szombaton, a baranyai Bikalon működő reneszánsz élménybirtokra tervezett záróeseményen bizonyíthat. A hőspróba finálén választják meg a dél-dunántúli várak hősét és hőskisasszonyát is.

A marketingigazgató utalt rá: a családok tartalmas kikapcsolódásául szolgáló, májustól szeptemberig tartó hőspróbákat a Dél-dunántúli Vár és Kastélyturisztikai Klaszter szervezte a régió várai és kastélyai forgalmának növelésére.

A térség hét történelmi vára, a bikali reneszánsz élménybirtok és négy kastélyszálló működtetőit, tulajdonosait tömörítő klaszter a 6-14 éves gyerekeket, valamint az őket kísérő szülőket várta. A hétvégenként szervezett programok résztvevői játékos foglalkozásokon, versenyeken tehették próbára ügyességüket és bátorságukat úgy, hogy egyúttal történelmi ismereteiket is gyarapították.

A próbák – melyek között volt íjászat, pénzverés, fazekasság és ruhakészítés is – egy-egy helyszín történetéhez, legendájához kapcsolódtak. A gyerekek a várakhoz kötődő híres személyiségekkel azonosulhatnak, igazi hősökké válhattak, és a próbák teljesítéséért medált kapnak. A megfáradt családokat a kastélyszállók várták szolgáltatásaikkal.
Emellett arra is lehetőség van, hogy a résztvevők az internetes közösségi oldalakon megosszák egymással a várakban szerzett élményeiket.

A klaszter 40 millió forintból, nagyrészt európai uniós forrásból valósította meg a hőspróbákkal kapcsolatos terveit. A pénzből megvásárolták a rendezvények lebonyolításához szükséges eszközöket, felszereléseket, de költöttek marketingre, és a próbáknál közreműködő animátorok képzésére is.

A klasztertagok e múltidéző, az államalapítás és a reneszánsz kor között élt hősök életét felidéző programokat azért tartják szükségesnek, mert úgy látják, a várak csak így vehetik fel a versenyt az egyéb, egyre vonzóbb szabadidős tevékenységeket kínáló szolgáltatókkal. Mivel a várak hozzájuk képest kevés élményelemet tartogatnak a gyermekek számára, a fiatalok szinte már csak a televízióból és a történelemkönyvekből ismerik ezen építményeket.

A Dél-Dunántúl hét történelmi várának évente mintegy 200 ezer látogatója van, a forgalom fele a siklósi várhoz kötődik. A cél az, hogy a vendégek száma emelkedjen a következő években.