A Mecsekre mennek az új buszok

Visszamenőleg is kapnak emelést...

Tartotta ígéretét a győri Kravtex-csoport és határidő előtt leszállította Pécsnek azokat a vadonatúj autóbuszokat, amelyek bérléséről még áprilisban döntött a Tüke Busz Zrt. A cég augusztus végéig harminc új járművet venne. A menetrend tartása az elsődleges cél, de spórolnak is az új járművekkel.

hirdetés

– Ahogy ígértük, május végéig tíz új autóbusz áll forgalomba a pécsi közösségi közlekedésben. Öt jármű – két csuklós és három szóló – már a hónap elején üzembe állt, azóta pedig lejött a gyártószalagról és Pécsre ért öt újabb szóló – mondta Csizi Péter alpolgármester azon a csütörtöki sajtótájékoztatón, amelyen a pécsi buszcsereprogram jelenlegi állásáról volt szó.

A babakocsinak is van hely…

Csizi Péter elmondta, az új buszok ugyanolyanok, mint a korábbi szólók: kis fogyasztásúak, csendesek, légkondicionáltak alacsony padlósak, babakocsival, kerekesszékkel utazóknak középen bőséges hely áll rendelkezésre. – A korábban érkezett járművek zöme az uránvárosi buszvégállomásról induló vonalakon közlekedett; ezeket az újakat pedig a mecseki járatokon közlekedő, lestrapált Ikarusok kiváltására használja a cég – tette hozzá Csizi Péter.

Csizi: az optimális az lenne, ha ma lecserélnék az összes buszt, de erre várni kell még…

Baracsi László, a Tüke Busz cégvezetője az április végén elindított pécsi buszcsereprogram állásáról azt mondta, a közbeszerzés kiírás alatt van, így a következő hónapokban szeretnének győztest hirdetni. – Azt akarjuk elérni, hogy augusztus végéig, de legkésőbb iskolakezdésre mintegy harminc vadonatúj busz közlekedjen a pécsi vonalakon. Minderre összesen 1,2 milliárd forintot költ a cég zömében a Magyar Fejlesztési Banktól kapott hitel segítségével – így Baracsi.

A sofőrök szeretik…

Csizi Péter elmondta: az új bérelt buszokkal az a cél, hogy a menetrend tartásából eredő eddigi problémákat enyhítsék, az új járművek nyár végi megvásárlásával pedig lehetőleg teljesen kiküszöböljék. Beszédes, hogy a már futó tíz új jármű tizenöt ősrégi Ikarus kiváltására alkalmas. A régi utasszállítókból ugyanis sok állandóan a szervizben rostokol, ahelyett, hogy pécsieket szállítana.

Az alpolgármester elismerte: Pécs számára az lenne a megnyugtató, ha minden buszt újra cserélnének már ma. Erre azonban még várni kell, hiszen mindehhez tízmilliárd forintra lenne szükség, s csak az Ikarusok kiváltása is belekerülne ötmilliárdba. – Mindenképpen folyamatos buszbeszerzésekben gondolkodunk, hogy mielőbb megvalósuljon a legszükségesebb számú buszok Pécsre hozatala – mondta.

A tájékoztatón elhangzott: vasárnap, gyermeknap alkalmából minden gyerek térítésmentesen utazhat Pécs összes járatán.

[frame]

70 százalékban magyar…

A most forgalomba álló Credók 12 méter hosszúak. A buszok klimatizáltak, és korszerű utastájékoztató rendszerrel rendelkeznek. Motorjuk teljesíti az Euro 5-nél is szigorúbb emissziós szabványt, így a Credo Citadellek több mint kétharmaddal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki az elavult Ikarusokhoz képest. A járművek gyártása során prioritást élvez a magyar gyártmányú részegységek alkalmazása. Így a rozsdamentes vázszerkezet a mosonmagyaróvári Kühnében, az üvegek Salgótarjánban és Orosházán, az ajtók Szegeden, egyes automataváltók pedig Szentgotthárdon készülnek. Összességében a buszok árarányos magyar értékhányada hetven százalék, amely a legmagasabb a hasonló kategóriájú hazai autóbuszok között.

[/frame]

  • egy utazó

    Szerintem felesleges elkezdeni, hogy melyik pályaudvar a mostoha, a főpályaudvarról is indulnak olyan járatszámok, amiket a sofőrök is mostohagyereknek tartanak. És az összes pályaudvaron van még jócskán öreg ikarus, ahogy mindegyiken van mercédesz is. 10 buszon ne vesszünk össze hogy hova került, 10 busz csepp a tengerben, majd ha már itt lesz az a plusz 25 akkor már jobban lehet szortírozni őket, egyébként meg nyártól a 70-es család átalakulása miatt főpályáról fognak indulni járatok, így kertvárosban is biztos fog közlekedni credo, ahogy már láttam az 50-est is credóban, és az egyes is szokott az lenni. Szóval megfordulnak már most is kertiben, ahogy kellett azért uránba is már az a pár járat, és mivel 2/a is volt már credo, így a budain is járt már. De tényleg 10 buszról beszélünk, amikor napi szinten 120 busznak kell kint lennie az utakon, ahhoz képest a 10 busz elosztása nehézkes. De reméljük, hogy ősztől már tényleg több új busszal utazhatunk.

  • Pécsi Lakos

    Soha nem volt annyi merci, mint kertiben. Ezzel kapcsolatban fölösleges magyarázni, mert ostobaság. Míg ti rinyáltok 1-1 kimaradt 7 esen, ami mellesleg a 6 os vonalán megy szinte, max 1 megállót kéne gyalogolni, de ahhoz lusta mindenki, Uránban a 4-es, 21-es, és 20-as járatok volt, hogy 40percenként jártak, vagy ha éppen volt busz, és nem merci, ikarusz, végig. A hegyre pedig folyamatosan azok járnak kb. Az meg, hogy minek a Mecsekre új busz, vagy a “falusi peremterületre”, szimplán tahóság. Ezek a részek ezerszer jobbak, és szebbek, mint a belváros, vagy a lepusztult **** kertvárosi rész. Az ilyen újgazdag köcsög hozzászólásokat imádom. Tipikus paraszt pesti magatartás. Hiába, a gyökerek.

  • bg78

    A cikkhez egy kis észre vétel: ( idézem Csizi szavait: A korábban érkezett járművek zöme az uránvárosi buszvégállomásról induló vonalakon közlekedett ) :Az első 5 uj buszból csak a 2 csuklós van uránban a 3 szóló busz a főpályaudvaron. Ezek szerint a 2 több mint a 3?
    Aztán kaptak még 5 szóló buszt a főpályára.
    Mi lesz a Budai vámmal? Oda nem kell egy se? Ott még Mercedes-ből sincs alacsony padozatu.
    És még valami : Kertvárosban is elég sok a régi Ikarus, és Uránban is van annyi Mercedes mint Kertvárosban, sőt most már van 2 Credo is ott, mig Kertvárosban, és a Budai vámon egy se.
    Igaz a falusi peremkerületekre minek, oda jó a régi busz is.

  • Jé!

    Az első képen ott az a cig@nyképű Roland

  • azta

    Na persze! Akkor te nem utazol a 3-as vagy a 60-as vonalán!

  • Pécsi Lakos

    Kivételesen hozzászólok. Miinden laikus, ostoba, soha életében nem ült buszon embernek: Kertvárosban MINDIG ezerszer több új busz volt, mint máshol. Folyamatosan mercik mentek ott, szóval aki ezen problémázik, hogy most kivételesen Uránban vannak az új buszok, az kussoljon. Finoman szólva. Amíg pl én télen szívtam a régi ikaruszokkal, kertibe MINDIG istenverte mercik mentek. Szóval ez az Urán kapta téma lerágott csont.

  • Urán

    mindíg mostoha volt. Emlékeztek mikor a kocsmáros volt a diri akkor kezdődött. A kertvárosi új pályaudvarra csak Mercedes busz mehetett, a nagyobbrészt roncsok jutottak uránba. Ott nem látszottak annyira. Meg emlékeztek még a nagy pénzekért a polgármesteri hivatal elé állított beszélő utastájékoztató oszlopokra? Na az is a kirakat miatt kellett oda, mert főpályára lefele alig volt utas, meg kb 3 pec alatt le is ért akkor a busz , tehát értelme az sok volt. Hiába a kampány színtől függetlenül létezik.

  • BPV-Lekvárkeverők!

    Minden állomás kapja majd az új buszokat, csak ti nem? Úgy látszik a urános sofőrök számára, ez a buszpályaudvar az “örök szopás mezeje”. Hehe.. Nem lepne meg, ha ami botos csuklósok vannak kertibe, azt mind megkapnátok, mert szokás szerint megint oda mennek majd az új buszok. Még jó, hogy anno otthagytam ezt a szemét céget, (meg egy-két tapló kollégát). Már akkor is tudni lehetett, hogy “kutyából soha nem lesz szalonna”. Ami meg a vezetőséget illeti, azok akkor is idiótákból álltak, ahogy most is! Pedig volt idő amikor még jó volt a volánnál dolgozni, de az már régen volt. Azóta már egy 5 éves fullos Irisbus-al járok, és szép nyugodtan eldolgozgatok, van időm enni, és wc-re menni, és ami a legfontosabb, hogy nem cseszeget senki!

    Kitartás fiúk! 😀

  • ???

    És mi a sz@r lesz már az uránvárosi végállomással? Ide nem kellenek új buszok, főleg csuklósok!? Uránváros, már kész roncstelep! Nyáron a szünidő, és a kevesebb diák miatt nem olyan zsúfolt a 30-as, ehhez képes a 2-es akkor is rogyásig van, és mégis oda kellenek az új buszok?! Ha már egy vagyont fizetünk értük, akkor tessék kihasználni őket! Megérett már ez a dilettáns cégvezetés, a menesztésre, de legfőképp Páva, Csizi, és a bandája!

  • Doki

    Végre új járművek!! Ennek kéne örülni. Mit érdekel, hogy hány vezető van,lényeg, hogy kényelmessen utazunk, és a buszvezetők is modern járművet vezetnek. Ennek örülni kéne nem??

  • Szent Mihály Arkangyal Asztaltársaság

    Üdvözöljük az új buszok beszerzését. Már hónapok óta felhívtuk a város vezetőinek a figyelmét, hogy Győrben milyen jól beváltak a Credo buszok. Nem különben arra is, hogy ott milyen kitűnő a menetrend összeállítása, a járatszervezés. A jobbtól nem szégyen tanulni. Csak reménykedni tudunk, hogy valóban folytatódik a járműbeszerzés, a cég élére pedig valóban rátermett ember kerül. Mi az sem bánjuk, ha Fidesz-közeli, csak értsen ahhoz, amit csinál.

  • Jellemző

    Semminek sem tudunk örülni. Gratulálok

  • Tuttigéza

    Bocs, szerintem ugy lehet 15 régit 10 uj busszal kiváltani hogy nem kell naponta szerelgetni az ujakat, igy tudnak dolgozni. De lehet tévedek.

  • Nem

    értem, hogy lehet 15 buszt kiváltani tízzel? Persze ki lehet, ha több járat marad ki….. Az ősrégi Ikarusok legalább olcsón javíttathatóak lennének, ha valóban beépítenék az alkatrészeket a buszba….Miért van ilyen sok vezetője ennek a cégnek? Nem nagy egy picit a “vízfej”? Szerintem egy cégvezetővel, és egy forgalmi, valamint gazdasági vezetővel bőven el lehetne látni a munkát, persze ha csak az önmenedzselés és helyezkedés a fontos, akkor vegyenek még fel többet is. Jah, majd elfelejtettem a puccsista föncit meg visszahelyezték. Margít nóórmális?

  • eladósítják

    a zembereket újabb 20 évre. Tellett volna a magas jutalmakból új járművekre talán…No meg fejétől bűzlik….

  • !!!

    Csak így tovább, Kertvárosba is küldjetek majd az újakból…