10 C
Pécs
csütörtök, április 25, 2024
KezdőlapPécs AktuálA Mecsekre mennek az új buszok

A Mecsekre mennek az új buszok

Tartotta ígéretét a győri Kravtex-csoport és határidő előtt leszállította Pécsnek azokat a vadonatúj autóbuszokat, amelyek bérléséről még áprilisban döntött a Tüke Busz Zrt. A cég augusztus végéig harminc új járművet venne. A menetrend tartása az elsődleges cél, de spórolnak is az új járművekkel.

– Ahogy ígértük, május végéig tíz új autóbusz áll forgalomba a pécsi közösségi közlekedésben. Öt jármű – két csuklós és három szóló – már a hónap elején üzembe állt, azóta pedig lejött a gyártószalagról és Pécsre ért öt újabb szóló – mondta Csizi Péter alpolgármester azon a csütörtöki sajtótájékoztatón, amelyen a pécsi buszcsereprogram jelenlegi állásáról volt szó.

A babakocsinak is van hely…

Csizi Péter elmondta, az új buszok ugyanolyanok, mint a korábbi szólók: kis fogyasztásúak, csendesek, légkondicionáltak alacsony padlósak, babakocsival, kerekesszékkel utazóknak középen bőséges hely áll rendelkezésre. – A korábban érkezett járművek zöme az uránvárosi buszvégállomásról induló vonalakon közlekedett; ezeket az újakat pedig a mecseki járatokon közlekedő, lestrapált Ikarusok kiváltására használja a cég – tette hozzá Csizi Péter.

Csizi: az optimális az lenne, ha ma lecserélnék az összes buszt, de erre várni kell még…

Baracsi László, a Tüke Busz cégvezetője az április végén elindított pécsi buszcsereprogram állásáról azt mondta, a közbeszerzés kiírás alatt van, így a következő hónapokban szeretnének győztest hirdetni. – Azt akarjuk elérni, hogy augusztus végéig, de legkésőbb iskolakezdésre mintegy harminc vadonatúj busz közlekedjen a pécsi vonalakon. Minderre összesen 1,2 milliárd forintot költ a cég zömében a Magyar Fejlesztési Banktól kapott hitel segítségével – így Baracsi.

A sofőrök szeretik…

Csizi Péter elmondta: az új bérelt buszokkal az a cél, hogy a menetrend tartásából eredő eddigi problémákat enyhítsék, az új járművek nyár végi megvásárlásával pedig lehetőleg teljesen kiküszöböljék. Beszédes, hogy a már futó tíz új jármű tizenöt ősrégi Ikarus kiváltására alkalmas. A régi utasszállítókból ugyanis sok állandóan a szervizben rostokol, ahelyett, hogy pécsieket szállítana.

Az alpolgármester elismerte: Pécs számára az lenne a megnyugtató, ha minden buszt újra cserélnének már ma. Erre azonban még várni kell, hiszen mindehhez tízmilliárd forintra lenne szükség, s csak az Ikarusok kiváltása is belekerülne ötmilliárdba. – Mindenképpen folyamatos buszbeszerzésekben gondolkodunk, hogy mielőbb megvalósuljon a legszükségesebb számú buszok Pécsre hozatala – mondta.

A tájékoztatón elhangzott: vasárnap, gyermeknap alkalmából minden gyerek térítésmentesen utazhat Pécs összes járatán.

[frame]

70 százalékban magyar…

A most forgalomba álló Credók 12 méter hosszúak. A buszok klimatizáltak, és korszerű utastájékoztató rendszerrel rendelkeznek. Motorjuk teljesíti az Euro 5-nél is szigorúbb emissziós szabványt, így a Credo Citadellek több mint kétharmaddal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki az elavult Ikarusokhoz képest. A járművek gyártása során prioritást élvez a magyar gyártmányú részegységek alkalmazása. Így a rozsdamentes vázszerkezet a mosonmagyaróvári Kühnében, az üvegek Salgótarjánban és Orosházán, az ajtók Szegeden, egyes automataváltók pedig Szentgotthárdon készülnek. Összességében a buszok árarányos magyar értékhányada hetven százalék, amely a legmagasabb a hasonló kategóriájú hazai autóbuszok között.

[/frame]

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő