4 C
Pécs
csütörtök, április 25, 2024
KezdőlapPécs AktuálEzért ülünk a dugóban

Ezért ülünk a dugóban

Szemléletes animált kép mutatja meg, mennyivel egyszerűbb lenne, ha mindenki letenné az autóját és a tömegközlekedést választaná. A Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület referense, Pék Patrik szerint ugyan sokat javult a buszos helyzet Pécsen, de még nem makulátlan.

transportation

Bár az Egyesült Államokban készült a gif, és Pécsett már régóta nem csenget a villamos, ám mégis jól példázza a pécsi viszonyokat is. A hétköznapi tapasztalatok szerint elmondható, ma tíz autóból nyolcban csak egy ember ül, öt személlyel futó kocsival csak elvétve találkozni. Az animált kép megmutatja a környezetvédelmi és egészségvédelmi okból is kívánatos állapotot, avagy mi történne, ha mindenki átszállna szépen valamelyik tömegközlekedési eszközre.

A Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesület referense, Pék Patrik elmondta, az elmúlt időszakban sokat javult a helyzet a városban, de azért még mindig előfordulnak késések, azaz nem hibátlan a tömegközlekedés.

– Nyilván járatritkítással nem lehet az embereket visszaszoktatni a buszokra, alapvetően azt várják el az emberek, hogy kevesebbet kelljen várniuk, tisztábbak legyenek a buszok, pontosan járjanak – emelte ki. – Nem mellékes az sem, ha normális az utastájékoztatási rendszer, valamint elérhető áron kínálják a szolgáltatást.

Az egyesület szakreferense szerint az a tapasztalatuk, hogy az emberek amíg bírják, addig megpróbálják kifizetni az autót, de ha versenyképes – értsd: olcsóbb, gyorsabb, kényelmesebb, biztonságosabb – lenne a tömegközlekedés, akkor talán átülnének a buszokba. Addig viszont nagyon nehéz átszoktatni erre őket.

Öröm lenne az éjszakai buszozás
Öröm lenne az éjszakai buszozás

– Pécsett ennek korábban az volt az akadálya, hogy rengeteg probléma akadt a kimaradó járatok miatt, az új buszokkal már járatsűrítésre is van lehetőség a Tüke Busznál, és a cél az, hogy minden peremkerületre minimum húsz percenként járjon busz a hétköznapokban – magyarázta Pék Patrik.

Ugyanakkor az is tény, hogy Pécs szerkezete miatt a családi házas övezeteknél sok száz métert, akár 1 kilométert is gyalogolni kell a buszmegállóig, ezt viszont sokan nem vállalják be. A vizsgálatok kimutatták: ha csúcsidőben kb. 10 percenként járnának a buszok a törzsvonalakon, az már elég vonzó lenne ahhoz, hogy messzebbről is megközelítsék az utasok a járatokat. Pék szerint éppen ezért a Tüke Busznál várhatóan a mecsekoldali buszokat is sűrítik majd.

Az éjszakai járatok viszont tarolnak Pécsett. Jelenleg tízszer annyian utaznak ezeken, mint korábban – jegyezte meg Pék Patrik. Ennek viszont a taxisok nem örülnek maradéktalanul.

A Volán Taxi ügyvezetője, Kovács József azt mondta, hogy az éjszakai buszok bevezetése óta, ha nem is drasztikusan, de érezhetően visszaesett a forgalmuk.

Ilyen lesz a jövő szuperbusza?
Ilyen lesz a jövő szuperbusza?
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő