A Zsolnayt ekézik a Facebookon – Vita van!

A budapesti média egy része és egy több száz tagot számláló Facebook csoport röhög a Zsolnayn egy olyan pályázat miatt, amelyről nem is tudnak a pécsi gyárban. 

hirdetés

Szerda délután került ki a cink.hu-ra ez a cikk, amely rendesen ekézi a Zsolnayt. Azt írják: „Hallottad, hogy a Zsolnay Porcelán Céh 32 ezer forintért akar logót terveztetni magának? A falmellékiségre 20 perc alatt összeütött logókkal válaszol egy rakás dizájner és nemdizájner. Csak úgy durrognak a poénbombák!

A poénbombák ebben az 540 tagot számláló  (kora este zárttá vált) Facebook csoportban durrannak egy pályázat miatt, amelyet a hivatalos kiírás szerint – többek között – a Zsolnay adott ki. Eszerint bruttó 32 ezer forintot fizetnének annak, aki jó logót tervez a Zsolnay Céhnek. A pályázat november 18-án jelent meg számos hivatalos, pályázatfigyelő on-line fórumon, a beadás határideje pedig ma, vagyis szerdán járt le.

861001_10152041354052069_1252112402_o

A vonatkozó pályázat célja a kiírás szerint az, hogy „a Zsolnay Céh szellemiségét, filozófiáját hűen tükröző, korszerű embléma, szimbólum kidolgozása, amely stílusában illeszkedik a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. meglévő logójához, ugyanakkor jól megkülönböztethetőek egymástól. A manufaktúra logójának elemei nem kerülhetnek felhasználásra”.

A pályázatot „hivatalosan” a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt., a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara, valamint a Kreatív Ipari Klaszter (KIKK) írta ki. Minderről azonban a Zsolnay Porcelánmanufaktúrában semmit, a Kamaránál pedig “valami rémlik” szinten tudnak.

– Hallottam a logótervezési kiírásról, de többet nem tudok erről, mert nem mi, hanem a KIKK intézte – mondta érdeklődésünkre Síkfői Tamás, a Kamara titkára.

A Zsolnay Porcelánmanufaktúránál viszont egyenesen megdöbbentek a hír hallatán.

– Önöktől hallottam a hírt először. Mi biztosan nem írtunk ki ilyen pályázatot és nem is adnánk a nevünk egy ilyenhez, mert ez igen komolytalannak tűnik – mondta érdeklődésünkre a Zsolnay Porcelánmanufaktúra gazdasági vezetője, aki későbbre ígért pontos tájékoztatást az ügyben.

Úgy tudjuk, a Zsolnaynál jogi lépések is szóba kerülhetnek, amennyiben kiderül, szándékosan visszaéltek a nagy hírű pécsi cég nevével.

1459239_10201822302990707_2067575124_n

Kerestük a Kreatív Ipari Klaszter Egyesület vezetőjét, Keresnyei Jánost is az ominózus pályázattal kapcsolatban, mert a Kamara szerint ők voltak annak értelmi szerzői, és az úgynevezett “Zsolnay Céh” kezdeményezői is. A hivatalos pályázati felhíváson egyébként az ő szervezetének e-mail címét adták meg, amelyre a logóterveket várják – bruttó 32 ezerért.

[note note_color=”#ffb266″]Mi az a Zsolnay Céh?

Az éppen alakuló szervezetnek semmi köze nincs a Zsolnay-gyárhoz, illetve a Zsolnay Porcelánmanufaktúrához. A céh ötlete a KIKK-é volt, a lényege pedig az, hogy a kézműves vállalkozókat szeretné tömöríteni azzal a céllal, hogy tevékenységük összefogásával könnyebben tudjanak érvényesülni a piacon. Az együttműködésben résztvevő ipari klaszter abban tudja segíteni a megalakuló céhet, hogy menedzsment szervezeteként az egységes marketing kialakítását és annak folyamatos fejlesztését biztosítja, összehangolja az értékesítési csatornákat a Zsolnay manufaktúrával.  A céh tagjai olyan kézműves vállalkozók lehetnek, akik a klasszikus kézműves tevékenységek valamelyikét űzik.[/note]

Keresnyei szerint a pályázatot valóban ők írták ki, de nem profiknak.

– Helyi fiatalokat szerettünk volna megszólítani a kiírással, nem volt szándékunkban az, hogy kifejezetten profi médiacégek jelentkezzenek  – magyarázza.

Hozzátette, valóban kevés ez a bruttó 32 ezer forint, de egyelőre ennyi pénzük van, hiszen éppen most alakul csak meg a Zsolnay Céh.

Keresnyei azt gyanítja egyébként, hogy „nem véletlenül” viccelődik a média egy része a Zsolnayval, és a pályázatukra is „fel kellett, hogy hívják a média figyelmét” mivel azt nem tették közzé országos portálokon a fentiek miatt. Szerinte ugyanis az utóbbi időben megfigyelhető egy tudatos támadássorozat a Zsolnay ellen.

Nem is biztos, hogy messze áll mindez az igazságtól, mivel a Zsolnay menedzsmentje éppen két napja tette világossá, hogy vannak, akik szándékosan keltenek negatív híreket velük szemben.

 

UPDATE

Keresnyei János kommentje a 20 perc alatt Zsolnay Céh logót! csoportban.

Keresnyei posztja

 

UPDATE 2

Nem csitul a vita a Facebookon.

keresnyei

 

És a kommentek:

kommentek

  • Glamorama

    Kedves Ciprián!

    A Pécsi Hírek című nyomtatványban már felfigyeltem az ön pongyola stílusára.
    Mi az, hogy “ekézik”?
    Élőbeszédben még elmegy, de írásban…

  • Névtelen

    – Helyi fiatalokat szerettünk volna megszólítani a kiírással, nem volt szándékunkban az, hogy kifejezetten profi médiacégek jelentkezzenek – magyarázza.

    Kiírásban:

    Pályázók köre:
    Magánszemélyek, vagy tervezői tevékenységgel foglalkozó, Magyarországon bejegyzett
    társaságok pályázhatnak.
    Egy pályázó több pályaművet is beadhat.

    Miről beszélünk? 🙂

  • ahoy polacsek

    kutyakomédia…. a kiirás vicc, az összeg amit ‘odavetnek’ a grafikai szakma teljes lenézése, még az is jobb ha ingyen kérik, mert ugy ki-ki eldöntheti hogy szakmailag kihivás e neki a munka,
    “fiatal tervezőként” nem az asztalfióknak tervezget, hanem valamire felhasználják a munkáját, és talán utána is kap megrendelést a cégtől amit KIFIZETNEK…
    a céhet a manufaktúra és két másik intézmény jegyzi, a pályázatot ők irták ki – feltehetőleg nem a titkárnő, akit majd viszont kirugnak nagy sajtóval, hogy megvan a bűnös, ő gépelte el a szöveget…….
    arcátlanság amit csinálnak, ez skicc díjnak talán elég, ha nem te nyertél, csak honorálják az erőfeszítésedet hogy felvázoltad az elképzelésedet a témában – nem kidolgoztad… csak felvázoltad… és nem nyertél! hanem indultál

  • Elvan a gyerek ha játszik

    Csak megjegyzem, a Zsolnay FB csoport moderátora, egy frusztrált soproni….

    Segítsük beteg társunk, társadalomba való beilleszkedését!

  • zs

    amatőrök….

  • Re: JB

    1. A Zs. Gyár nem tudott a “pályázatról”!
    2. K. J. úr maga írja a posztban, hogy a Céh és a gyár tök más.
    3. Ki hazudott és mit?

  • JB

    “Úgy tudjuk, a Zsolnaynál jogi lépések is szóba kerülhetnek, amennyiben kiderül, szándékosan visszaéltek a nagy hírű pécsi cég nevével.”

    Visszaéltek?? Az éppen alakuló szervezetnek semmi köze nincs a Zsolnay-gyárhoz, illetve a Zsolnay Porcelánmanufaktúrához???

    A céh egyik alapítója a Zsolnay, az alapítást a vezérigazgató jelentette be. Miért kell hazudozni?

    http://hvg.hu/kkv/20130829_Kezmuves_Zsolnay_Ceh_alakult_Pecsen

  • Pécsi

    Szégyellem magam, hogy így járatják le a Zsolnay nevet olyanok, akiknek semmi közük nincs a gyárhoz! Egy fickó bizniszt akar csinálni (Céh) a Zsolnay név mögé bújva, azzal akar eladni más “kézműves termékeket”! Ha így fogja “megmarketingelni” ezeket is, mint ezt a pályázatot, akkor sírni fogok!

  • logorockstar

    Még õ fenyegetõzik jogi visszásságokkal! A pofám leszakad!

  • Karola

    KH, ne nyelvnáciskodj, lécci. Az angol a magyar mellett az EU fő hivatalos nyelve, aki nem beszéli, az magára vessen.

  • hk

    Mi az az UPDATE???? Magyarok vagyunk? Vagy nem? Édes Istenem…

  • Eozinmocsok

    Pesten röhögnek, mi inkább sírunk, hogy ez a gagyi márkanév képviseli Pécset a nemzetközi piacon.

  • egy random

    “Szerinte ugyanis az utóbbi időben megfigyelhető egy tudatos támadás-sorozat a Zsolnay ellen.”
    Persze-persze, mindenki hibás, csak ők nem.

  • harminckétezeee

    igazgató úr mellélőtt. ennyi történt, nem más.

    hála istennek, minden jól látható, olvasható.
    megalázó, szégyenteljesen viselkedtek egy szakmával szemben, az így tud visszavágni. visszavágott.

    egyébként remélem, a zsolnay nevet valaki megvédi ettől

  • ??

    Mi az a falmellékiség?