Adós ügyek: könnyebb intézkedni

Elfelejthetjük a hóban-fagyban utcán való várakozást, a hosszas sorban állást a városi adóirodánál, miután az önkormányzat új helyre költöztette a hivatalt. Az Endresz György utca 8/A alatt kulturált körülmények fogadják az ügyintézésre érkezőket.

hirdetés

– Újabb állomásához érkezett az az elképzelésünk, hogy az önkormányzatot, annak hivatalait közelebb hozzuk a pécsiekhez. Először a keleti városrészben nyitottunk okmányirodai ügyintézéseket megkönnyítő pontot, most pedig az adóiroda átköltöztetésével nyithattunk új, ügyfélbarát helyszínt – jelentette be Páva Zsolt polgármester hétfőn reggel a városi adóiroda új helyén.

adóiroda4

Az Endresz György utca 8/A alatt ingyenes parkolóval, tágas, székekkel ellátott várakozóval, három ügyfélpulttal, sorszámhúzási lehetőséggel várják azokat a pécsieket, akik építményadójukkal, gépjárműadójukkal, telekadójukkal vagy más városi közterhükkel kapcsolatban szeretnének intézkedni.

Nagy Zoltán, az adóiroda vezetője azt mondta, az új helyen a Szigeti úti ingatlanhoz képest félezer négyzetméterrel nagyobb hely áll rendelkezésükre, XXI. századi irattárat kaptak, az ügyfeleket pedig akadálymentes útvonalon fogadhatják. Az iroda így minden szempontból fejlődött és megújult, tette hozzá.

adóiroda2
Lovász István, Pécs jegyzője kijelentette: a város a helyi adók kapcsán kér valamint, ezért cserébe pedig adnia is kell. Most részben ezen kötelességüket teljesítették a kulturált, hatékony ügyintézés megteremtésével.

Az irodában a tájékoztató időpontjában, reggel kilenc órakor is sokan várakoztak, ám az ügyintézés láthatóan gyorsan, gördülékenyen ment, nem utolsósorban mindenkinek volt ülőhelye a váróban. Nagy Zoltán azt mondta azonban, a jövő év elején a számos új kedvezmény miatt várható érdeklődés révén esély van rá, hogy további három ügyfélpultot működésbe hoznak.

adóiroda3

Páva Zsolt kérdésünkre kijelentette: a város a régi ingatlant bérbe szeretné adni az annak második emeletén működő Magyar Államkincstárnak.

[box title=”Ilyen a nyitva tartás”]Az új, Endresz György utca 8/A alatt működő iroda hétfőn és szerdán 8 és 17 óra között, kedden és csütörtökön 8 és 16 óra között tart ügyfélszolgálatot. Az ügyintézők hétfőn 13 és 16, szerdán 8 és 16 óra között fogadják a pécsieket, míg az osztályvezető szerdánkánt 8 és 16 óra között tart ügyfélfogadást.[/box]

  • Szekeres András

    Nem értem miért jobb bérelni?Van sok elhagyott épület pl.IH. Ott miért nem lehetne üzemeltetni?

  • Magyarország , Én igy szeretlek !

    Nyárig az Allianz tulajdona volt , majd a Mecsek-Immo cégére került ki a kapura , egy kis időre .
    Bérlemény lehet , mert gazdaságosabb bérelni , mint saját tulajdont üzemeltetni !
    Jól kialakított ingatlan , a parkolás az kevésbé jó , bár ha csak a behajtás lesz az Endresz felől és a kijövetelt megoldják a fölötte lévő utcába , akkor kiváló 21.századi körülmények .

  • Pécsi

    Itt miért nincs egy nap hosszabb nyitvatartás, mint az Eonnál, Biokomnál? Sokan vannak, akik 5 óráig dolgoznak. Vagy nem értünk vannak?

  • Szekeres András

    Ez az új iroda bérlemény vagy saját tulajdon?