Az LMP „kellő időben” be fogja mutatni pécsi polgármesterjelöltjét

Az LMP „egy-két héten belül” bemutathatja pécsi polgármesterjelöltjét, aki a párt vezetői szerint alkalmasabb lesz a pozícióra, mint az MSZP-DK-Momentum által támogatott jelölt. Keresztes László Lóránt és Demeter Márta, az LMP vezetői erről azon a pécsi sajtótájékoztatójukon beszéltek, melyen a közösségi közlekedés országos szintű problémáit ecsetelték.

hirdetés

„Összeomlás szélén a közszolgáltatások” címmel tartott sajtótájékoztatót az LMP Pécsett. Keresztes László Lóránt kérdésünkre, hogy mikor tervezik bemutatni pécsi polgármesterjelöltjüket, azt válaszolta, hogy „kellő időben erre sort kell keríteni”.

– Mi látunk egy olyan közéleti szereplőt, akit sokkal alkalmasabbnak tartunk, pontosabban őt alkalmasnak tartjuk, mint a másik jelöltet. Szerintünk ő meg tudna szólítani jobboldali szavazókat is és minden ellenzéki párt számára vállalható lenne. Bízunk abban, hogy egy-két héten belül meg tudjuk nevezni, vagy megnevezi magát ez a független polgármesterjelölt – mondta.

Keresztes László Lóránt és Demeter Márta, a párt vezetői beszéltek többek között a közösségi közlekedés, a vízszolgáltatás országos problémáiról. Ahogy Keresztes fogalmazott, a múlt hét végén a kormány részéről „egy nyilatkozatba elrejtett kormányzati kommunikációt tapasztaltak”, ez a „burkolt bejelentés” arról szólt, hogy 2021-től a közösségi közlekedés rendszerében „nagyon komoly átalakítások lesznek” a közelgő piacnyitásra hivatkozva.

Keresztes László Lóránt és Demeter Márta beszéltek az „összeomló közszolgáltatásokról”

Hangsúlyozta, hogy önmagában nem az átalakítással van baj, hanem azzal, hogy erre a kormány elfelejtett felkészülni, és nem készítette fel a magyar vállalatokat, a magyar gazdaságot sem. Hozzátette, hogy a kormány sokszor „belengette” nemzeti buszgyártási programját, de az nem valósult meg, ehelyett óriási állami támogatást ad kínai buszgyártók befektetéseinek. Ezzel párhuzamosan – folytatta – az állami buszvállalatok járművei jelentősen leamortizálódtak és elöregedtek, ami véleménye szerint azt eredményezi, hogy a piacnyitáskor ezek a cégek nem lesznek alkalmasak arra, hogy elinduljanak a meghirdetett tendereken.

A párt társelnöke elmondta, hogy az LMP már évekkel ezelőtt „letett az asztalra” egy olyan átfogó közlekedési stratégiát, amit a szakma, az érdekképviseletek és az ellenzéki pártok is támogattak. Keresztes szerint ennek a stratégiának a lényege, hogy egy egységes rendszerbe kell szervezni regionálisan és országosan a közösségi közlekedést, ebben pedig nagy szerepe lenne az önkormányzatoknak mint megrendelőknek. Országos integrált, ütemes menetrendet és egységes tarifarendszert szeretnének bevezetni – mondta –, ami fenntarthatóbbá tenné a közösségi közlekedési rendszert.

Nemsokára bejelenthetik pécsi polgármesterjelöltjüket

Demeter Márta, az LMP másik társelnöke ezután elmondta, hogy a közlekedési ágazatban véleményük szerint „elképesztő munkaerőhiány van”, mivel a munkakörülmények és az alacsony fizetések, a kiszámítható életpályamodell hiánya miatt a szakemberek elhagyták az országot. Mint mondta, az LMP szerint szükséges lenne ennek a tendenciának a megállítása érdekében bevezetni a buszvezetők korengedményes és korkedvezményes nyugdíját, ami arra ösztönözné a munkavállalókat, hogy tovább maradjanak a pályán. Hozzátette, hogy javasolják emellett, hogy a jelenlegi 38 ezer 650 forintról a kormány emelje 60 ezer forintra a köztisztviselői illetményalapot, amivel szintén segíthetnék a szakemberek kivándorlásának megállítását. Végezetül kiemelte, hogy az LMP szerint egy – az adott tagállam nemzetgazdasági teljesítőképességéhez mért – európai minimálbérre van szükség, ami a jelenlegi magyar minimálbér esetében annak duplájára emelését jelentené, amivel szerinte szintén elérnék, hogy a kivándorolt szakemberek hazajöjjenek.

A sajtótájékoztatón egyébként a magukat függetlennek tartó és magukat hírportálnak nevező portál egyike sem vett részt.

Hirdetés