Bér- és kafetéria-emelés a Tüke Busznál

A sofőr folyamatosan látja majd egy kijelzőn, hogy tartja-e a menetrendet

Hosszas tárgyalások után megegyezett a Tüke Busz vezetése és a szakszervezet. Eszerint a cég dolgozói januárig visszamenőleg kapnak béremelést, jövőre pedig jelentősen megemelik a kafetéria-keretüket is.

Hosszas, súrlódásoktól sem mentes egyeztetés után pénteken végül megegyezett a Tüke Busz vezetése és a szakszervezet. A cég vezetése beleegyezett a béremelésbe, illetve jövőre jelentősen emelkedik majd a dolgozók kafetéria-kerete is.

– Januárig visszamenőleg 4 százalékos fizetésemelést kapnak a dolgozók, januártól pedig 200-ról 250 ezerre nő az egyéni kafetéria-keretük évente – tudtuk meg Árki Sándortól.

Visszamenőleg is kapnak emelést…

A Tüke Busz vezetője elmondta azt is: azok a dolgozók viszont, akiknek a bruttó bére meghaladja a havi 300 ezer forintot, kimaradnak a bérkompenzálásból.

A cégvezető szerint a mostani béremelés éves szinten körülbelül 60 millió forint pluszköltséget jelent a Tüke Busznak.

– Úgy gondolom, komoly siker, hogy megszületett a megegyezés, ráadásul úgy tudunk bért emelni, hogy eközben folytatni tudjuk a közösségi közlekedés fejlesztését is – magyarázza Árki.

Hangsúlyozta: hosszas jogi csatározások, átgondolt gazdálkodás és sok spórolás után mára ott tartanak, hogy végre lehetőség van a közösségi közlekedés modernizálására is. Ezért az önkormányzattal közösen továbbra is az a legfontosabb cél, hogy folytassák a buszcsere-programot, vagyis hogy a lehető legrövidebb időn belül új buszokra cseréljék a régieket.

hirdetés

Hirdetés

9 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Valami gyökér a nevemben írogat, ezért ez lesz az első és utolsó hozzászólásom. Szerintem ehhez a cikkhez jobban illett volna a zászlós képem! Annak a köcsögnek, aki a nevemben írogat, üzenem, hogy még mindig ki vagyok rúgva a cégtől, tehát nem lehet 300.000 a fizetésem, de a többi igaz! És legközelebb a ****szopó anyád nevében írogass, te aljas, sunyi patkány!

  2. Ezt a kemény, és nagy felelöséggel járó munkát kétszer ennyi pénzért sem vállalnám!

  3. a történetre? 30 ezüstpénz…….Manapság más a nagyságrend, de semmi sem változott….

  4. Mielőtt engem is támadtok, rám nem vonatkozik az emelés, hiszen az én fizetésem már rég havi 300.000Ft felett jár!

    Nekem ebből semmi hasznom sem származott, csak a többiekért harcoltam.

    Természetesen a gépkocsivezetőké még mindig nem éri el a nettó fizetés a havi 220.000 ft nettót !

  5. Adózónak. Még jó, hogy a buszsoförők nem fizetnek adót. Sőt nekik minden ingyen van.

  6. Ne csak azt nézd, ami a zsebbe megy, hanem az extrákkal együtt számolj. Akkor sem?

  7. Természetesen még mindig nem éri el a nettó fizetés a havi 220.000 ft nettót !

  8. 4%-os ? ez majdnem duplája a most közzétett inflációnak !
    A 60 millió többletköltséget miből fogja fedezni a cég ? Ha önkormányzat adja akkor mi adjuk az adónkból, ha árat emelnek emelnek akkor is mi fizetjük. Ha majd esetleg később állam megsegit akkor is mi fizetjük.

  9. Szemezgetés a Pécsma.hu-ról…

    2012. december 10: A bíróság most jogerős ítéletében mondta ki, hogy a Mecsekbusz nem teljesítette a buszpark megújítására vonatkozó szerződéses kötelezettségeit és ezzel szerződésszegést követett el. Ezzel együtt a szindikátusi szerződés továbbra is hatályban van, mivel a jogellenes felmondás – a bíróság szerint – nem szüntette meg a szerződést.

    – Ez jó hír Pécsnek, hiszen ez azt jelenti, hogy a Mecsekbusznak meg kell kezdenie az új buszok vásárlását, hogy a teljes géppark átlagéletkora 10 év alá csökkenjen – magyarázza Szabó Iván.

    2012. december 3: “15 darab Volvo típusú busz érkezhet hamarosan Pécsre. Úgy tudjuk, még az idén szolgálatba állhatnak a gépek.”

    2012. június 13: – Mindezek mellett vissza kell szereznünk a város korábban elprivatizált buszait is, amelyek ugyan fizikailag már itt vannak, és futnak az utakon, de az ezzel kapcsolatos perben idén év végén mondhatják ki a végső szót, és dönthetnek Pécs javára.

    Az alpolgármester szerint csak ezt követően lehet ismét buszbeszerzésekről, modernizációról beszélni. Hangsúlyozta: egyelőre az a feladata a Tüke Busz cégvezetőjének, hogy biztos pénzügyi alapokon nyugvó, hosszú távon is kiegyensúlyozott társaságot építsen fel, amelyre lehet alapozni. Az eddigi két hónap azt mutatja, sikerrel veszi az akadályokat a társaság. Ha a Tüke Busz tudja tartani ezt a lépést, a város cége megerősödhet annyira, hogy néhány hónap múlva, 2013-ban elindulhatnak a fejlesztések első ütemei, valamint az új buszbeszerzések.

    2011. augusztus 25: A vezérigazgató szerint az utasfelmérés, az utazási szokások alapos feltérképezése, valamint a járatok kihasználtsága azt mutatta, hogy egyelőre nem indokolt a korábban tervezett használt buszok vásárlása, mert a jelenlegi járművekkel megfelelően el lehet látni a szolgáltatást. Vizsgálják az új buszok beszerzését, de szakmai véleménye az, hogy elsőként a cég hosszú távú, anyagi stabilizálása a legfontosabb, ezt kellene követnie a járműpark megújításának, ezért azt tanácsolta a városvezetésnek, hogy halasszák el a buszbeszerzéseket. Erre fokozatosan, 2012-13-ban elindítva kerülhetne sor – fejezte be.

    2011. június 7: “Csizi Péter elmondta: vizsgálataik szerint csúcsidőben harminc busszal volt kevesebb, s ezért ennyit kell pótolniuk a szeptemberi iskolakezdésre. Ennek érdekében pedig felújítanak tizenöt pécsi buszt is, valamint máshonnan szereznek be még ugyanennyit bérlettel.

Comments are closed.