Bringások tizedelik a gyalogosokat Pécsen

Több lehetőséget, nagyobb biztonságot ígérnek nekik

Éleződik a vita a kerékpárosok és a gyalogosok között Pécsen. Mindkét csoport azt állítja: helytelenül közlekedik a másik. Egyre több baleset is történik a baranyai megyeszékhelyen, a bringások legázolják a sétálókat – vagy fordítva.

Néhány nappal ezelőtt a pécsi 400 ágyas klinika előtt gázolt el egy biciklis egy idős nőt, a hölgy a baleset után elhunyt. Ám nem ez volt az első eset idén, amikor kerékpáros ütött el gyalogost: eddig harmincnégyszer történt ilyen baleset Pécsett, nyolc esetben a gyalogos súlyosan megsérült. Legtöbbször a bringások hibáztak, ráadásul a vétkes kerekezők több mint egyharmada részeg volt. A gyalogosok és a bringások emiatt egymásnak is estek.

Bár sétálóövezetben nem lehetne, Pécsett mégis szabad utat kaptak a kerékpárosok a történelmi belvárosban – igaz, csak lassan, alig 10 km/h-val közlekedhetnének, ami egy futó ember sebességének felel meg.

– Ezzel a lehetőséggel azonban sokan visszaélnek – mondta Novotny Iván, a Pécsi Túrakerékpáros Klub volt elnöke, aki szerint sokan túl gyorsan és felelőtlenül kerülgetik a sétálókat, aminek sok esetben baleset a vége.

– A nyolcvannégy éves nagymamámat konkrétan úgy ütötték el a Király utcában, hogy meg sem állt a biciklista – mondja Korinek Bea (kis képünkön), aki nem véletlenül akadt ki a cserbenhagyó gázolóra.

– Egyet-kettőt talán leléptem a járdáról, és a következő pillanatban már repültem – emlékszik vissza Sándor Zoltánné, akit nemrég ütött el egy kerékpáros.

A legnagyobb baj az, hogy a biciklisek egy része nem tartja be a KRESZ-t – mondják a szakemberek. Vagy azért, mert nem ismerik, vagy azért, mert rákényszerülnek a helytelen közlekedésre.

– Amennyiben az úton mennénk, az autó alá kerülnénk. Hiába a KRESZ, amíg az autósok sem tartják be a másfél méteres követési távolságot, fel fogunk menni a járdára – mondja Németh Krisztián, aki nap mint nap jár két keréken.

– Épp ma volt, hogy rám szólt valaki, miért nem tolom a biciklimet, és mondtam is neki: elférünk mind a ketten egy ekkora területen – mondja Békés Tünde biciklis.

[frame]

Megoldják a problémát

A kerékpárosok és gyalogosok közti súrlódások azonban hamarosan elsimulhatnak. A város ugyanis csaknem hetvenmillió forintot költ bicikliútra. A projekt során biztonságos útvonalakat alakítanak ki az Ifjúság úti BTK-tól a Zsolnay-negyedig, emellett a város nyugati és keleti centrumaiból kerékpárral is könnyedén megközelíthető lesz majd a belváros. A 3,2 kilométer hosszúságú útvonalon összesen 1300 méter kerékpárutat építenek majd. A beruházás 2013 tavaszán kezdődhet. [/frame]

 

Hirdetés

29 HOZZÁSZÓLÁS

  1. épp ezért ha neked is kedves az hogy gyalogosan a járdákon nyugodtan közlekedj akkor te is inkább megoldást keresel mint vagdalózol. Remélem egy elég konkrét mély és őszinte dolgot mondtam neked, ha nem akkor mind addig nagyon sajnálom de nem fog érdekelni azon része a dolgoknak hogy mennyi lesz a bírság stb stb úgy érzem hogy igyekszek körültekintően kerekezni, hogy ne okozzak balesetet és a minősítéssel kapcsolatosan nem érdekel hogy ezzel úgy érzed csak magamat minősítem de én kiállok amellett hogy lehetne békésen is megoldást szülve a problémára cselekedni nem pedig csak hurrogni hogy mit akarnak még????? Javaslom kövesd te is ezt a példát mert van megoldás csak cselekedni kéne. 🙂

  2. Fordított esetben te se tennél mást inkább fizetsz minthogy végleg megfizess azért mert te meg még sokan mások nem becsülitek a másik életét azért még a sajátját csak becsüli mindenki de ha nem akkor csak légy öngyilkos jelölt 🙂

  3. megmondom miért mert már húztak rám autót és az életemet többre tartom annál minthogy ne kelljen esetőség szerint bírságokat fizetnem elég jó indok????? 🙂

  4. Egy Pécsi Bringás:Változatlanul nem értem te személy szerint miért ragaszkodsz a járdán való közlekedéshez? Ismerek sok bringást nem közlekednek soha a járdán tiszteletben tartják ezt a területet és a gyalogos forgalmat. Én téged még nem jellemeztelek és nem sértegettelek ha vissza olvasod az eddig általad leírtakat önmagadat is jellemezted de nem rosszul.

  5. Figyelő te szerencse csomag most nevedhez hűen jól FIGYELJ!!!!!
    Orfűre menő kérékpárút???? Nem egyszer gyalogosok hada jött már velem szembe meg ment elöttem kérdem én minek???? Pláne hogy az csak kerékpárút.
    És kúrvára nincs a legtöbb bringásnak a heppjében hogy szívrohamot hozza valakire de a belvárosban ha ott van dolga valakinek és bringás és azzal gyorsabb minek menjen mással???
    Ott nincs országút plusz nem ezért vagy azért de ha olyan jók lennének a magyar utak akkor érdekes módon normálisan lehetne országúti kerékpározni is de mivel nincs normális út mit akartok??
    Nagy batár dögökkel panaszkodnak az utakra nehogy már pont a bringásnak lenne az jó.
    És igen épp ez az körülményt kéne teremteni nem pedig anyázni meg az embert lehurrogni hogy bla bla bla. mert ez a jó ez ez igenis tipikus FOCIB.U.Z.I. meglátás és véleményezés.
    De arra miért nem kaptam választ hogy a gyalogosnak miért van a tripodandomp6342 fülese kox hangerővel a fejében ráadásul úgy hogy a mellette elhaladó SZÍRÉNÁZÓ MENTŐST SEM HALLJA????????? Akkor a biciklis csengőjét hogy hallaná???????
    És tudod mit a kocsisok meg ne húzzák rá a bringásokra meg a motorosokra azt a mocskos rohadt autót és akkor talán érdekes módon mindenki jól el lesz plusz a városban neked hol van országút te IQ fighter én maximum közútról tudok 😀 látom jogsit is a céllövöldében lőttél 😀
    És ahelyett hogy itt irogatsz nagyobbnál nagyobb ökörséget inkább te is azon lehetnél hogy legyen erre megoldás és ne csak az anyázás menjen ha ennyire félted magadat 😀

  6. Egy Pécsi Bringás: / és ha ennyire nem érdekel téged hogy a gyalogosok kerékpár úton közlekednek / hol van az a sok kerékpár út ahol akadályozva vagytok? Írd már le miért igényelitek a járdát ahol nincs kerékpár út? Azért a figyelmedbe ajánlom a gyalogolás is sportnak számít egészségi állapot és km függő: pl: szívvel műtött betegek, öregek, gyermekesek mellett elrobogtok megijed és rosszul lesz főképp ha elütitek és meghal az már téged nem érdekel?/ Majd ha lesz arra lehetőség hogy a kocsis nem szánt szándékkal rám húzza a gépjárművét/ ti meg a biciklitekkel a gyalogosok közé tekertek. /Ha megnézel más országokat léteznek elszeparált szakaszok az úton ahol LEHET IS KERÉKPÁROZNI és érdekes módon ott is bringáznak az emberek mert meg vannak a körülmények / Jól írtad mert meg vannak a körülmények ez az ország ilyen itt ezek a körülmények! Írd már le miért igényelitek a járdát ahol nincs kerékpár út? Menjetek az országútra tekerni ahol ott a sok gépjármű a lehetőség adott, az országút széles, bőven elfértek. Ne fárasszátok magatokat a sok gyalogossal nem szükséges jeleznetek, nem haragszanak rátok, mehettek kedvetek szerint elég nagy az ország út ! Haladásotok is gyorsabbá válik!!! Ahol nincs kerékpár út hidd el jobb nektek az országúton: NYUGODTABB GYORSABB JOBBAK AZ ÚT VISZONYOK ÉS SZÁMOTOKRA IS BIZTONSÁGOSABB! Hogy Miért Fontos neked a járdán való kínlódás nehézkes haladás és IDEGESKEDÉS? NEM ÉRTEM SZERINTEM BIZTOS AZ AZ OKA AHOGY, JELLEMEZTÉL ELÉG ÉRTELMESEN LEÍRTAD!!! / Van logika abban amit leírsz egyáltalán mert én nem látom le merem fogadni hogy te is ilyen foci imádó hülye vagy mert csak azok tudnak kb ezen a szinten agyalni. /

  7. Kedves drága figyelő mint azt korábban is leírták nem azért szlalomozunk sokszor mivel nekünk ez akkora jó hepp hanem rá kényszerülünk és ha ennyire nem érdekel téged hogy a gyalogosok kerékpár úton közlekednek akkor a kerékpárosokat miért érdekelje hogy járdán közlekednek?????????? Van logika abban amit leírsz egyáltalán mert én nem látom le merem fogadni hogy te is ilyen foci imádó hülye vagy mert csak azok tudnak kb ezen a szinten agyalni. 😀
    és mi az hogy semmiféle jelzés nélkül meg itt legyetek meg ott legyetek kemény gyerekek???
    Ha a gyalogos fülébe dugja az mp4832-esét vagy tripodandroid izé bigyuláját kox hangerővel az még a csengőt sem hallja meg mi jelzés nélkül??? Nem egyszer volt rá példa hogy a csengőt tudomásul sem veszik a gyalogosok, erre meg jön az ilyen hogy minden féle jelzés nélkül 😀
    Az itt az alapvető probléma hogy itt Pécsen illetve Magyar honban nincs meg ennek a közlekedésnek és sportnak a kultúrális formája és csak az anyázás megy.
    Ha megnézel más országokat léteznek elszeparált szakaszok az úton ahol LEHET IS KERÉKPÁROZNI és érdekes módon ott is bringáznak az emberek mert meg vannak a körülmények és az erkölcsi norma hozzá de ez amit pl most itt ezzel a sértő dologgal tanúsítasz azzal senki sem lesz előrébb megoldás kéne ami van csak egyből mint ismétlem magamat megy az anyázás stb stb meg hogy minek meg bla bla bla.
    Majd ha lesz arra lehetőség hogy a kocsis nem szánt szándékkal rám húzza a gépjárművét akkor majd lehet az is hogy több bringás közlekedik az úton de addig szerintem senki nem kockáztatja az életét mellesleg rúgtam már le kocsi visszapillantó tükrét mert szándékosan röhögve rám húzták a kocsit!!
    Szóval nem egyből vizet felkapva ki ha nem én dolgokra kéne gondolni hanem arra hogy mit lehetne tenni és nem pedig ez gondolkodj el idióta fociimádó kamionos gondolkodásodon és majd utána beszélhetünk. részemről szerintem ennyi én próbáltam higgadt fejjel venni a dolgookat de akinek nem tetszik az menjen a showhivatalba udvari bolondnak öltözve 😀

  8. A cikk manipulatív és rosszindulatú, amit akkor sem értek meg, hogy tudom: “el kell adni” a lapot. Alapvetően örvendetes az a hír, hogy egyre többen bringáznak (mozgás, tisztább városi levegő, kevesebb autó, környezettudatosság, stb.) Ezen az alapon lehetne olyan cikket is írni, hogy „Tarol a kipufogógázok okozta halálozás” vagy hasonlók.

    Észre kéne venni, hogy a biciklisek száma drasztikusan nő Pécsett is. Ez csattanós válasz arra, hogy a város nem alkalmas kerekezésre. Nagyon is az, főleg az említett kelet-nyugati irányban, ahol még jelentős szintkülönbség sincs. A sétálóutcákba beterelt kerekesek óhatatlanul összeütközésbe kerülnek a járókelőkkel, mert nincsenek rendezve a közlekedési viszonyaik. Kerékpárutak nincsenek. Kinek jelentene problémát, ha kijelölnének egy 70 cm-es sávot a bringásoknak, ahogy azt a fejlettebb közlekedési kultúrájú országokban is megteszik?

    A bringás nem azért „cikázik” mert annyira szeret szlalomozni: kénytelen, mert a teljes szélességében gyalogosok uralta sétálóutcán csak így tud haladni.

    A több bringás rendezett viszonyok között nem hogy veszélyt, hanem pontosan az ellenkezőjét, a városi lét- és közlekedés magasabb szintű formáját jelentené. A közlekedési kultúra javításán pedig dolgozni kell, ráadásul együtt: autósnak, biciklisnek, motorosnak és a gyalogosnak is. Tudom, borzasztó nehéz ez, amikor a társadalom nagy része (autós, motoros, biciklis, gyalogos) neurotikus. De nincs más megoldás. A kerékpárút önmagában nem fog ezen segíteni.

    Belátható az is, hogy a több kerekes több balesetet is okoz. Nem akarok felmenteni egy cserbenhagyó, ittas, bringás gázolót sem. A KRESZ betartása és betartatása alapkövetelmény. Bringásként ellenzem a legalizált minimális alkoholfogyasztást is. Nálunk ez nem megy sajnos.

  9. Szerinted a gyalogost :/ ha ennyire lusta disznó valaki, hogy nem mozog semmit az mindenkinek a magán szoc problémája/ .KI-VAGY MI MOZGATJA ? Érdekel Pécsen hol vannak azok a kerékpárutak ahol a gyalogosok téged akadályoznak? De engem nagyon zavar a járdán mellettem jelzés nélkül el haladó biciklis főképp ha másfelé irányt váltok és abban a pillanatban nekem is jön.Közlekedjetek az országúton féltek az erősebb járművektől ott legyetek bátor emberek nem az idős gyerekes stb….járókelők között!Mi az akadálya annak ahol nincs kerékpárút az országúton közlekedjetek és nem kényszerültök a gyalogosokkal ütközésbe? Ott a helyetek! Értem az országúton a járművezetők -járdán /nem a kerékpár úton/ a gyalogosok hibásak kerékpárosok a szenvedő alanyok! Húzzatok csak az ország útra a gépjárművek közé ott legyetek okosok és bátor sport emberek!

  10. Kedves drága figyelő látom nem értetted amit leírtam de sebaj ebben a foci**** országban mit is akarunk várni az emberektől 😀 akkor tetőzöm azzal ha te ezt így látod akkor a gyalogosok meg ne gyalogoljanak KERÉKPÁRÚTON tehát oda értünk megint hogy nem csak az egyik fél a hibás ha már a közlekedést be kell tartani plusz ha ennyire lusta disznó valaki, hogy nem mozog semmit az mindenkinek a magán szoc problémája.

  11. Szerintem akkor a gyalogosok menjenek a közúton ha babakocsival is nem számít!? a bicikliseknek semmi helyük a járdán ha a közút nem felel meg számukra menjenek ők is gyalog!!!

  12. Lehet a járda a gyalogosoké de azt felejtik el, hogy a kreszben is le van írva hogy a bringás akkor köteles az úton közlekedni ha annak szélessége lehetővé teszi, hogy a bringás illetve az autós is el tudjon menni mellette napokban egy kemény legén kis mocsok rám húzta az autót kénytelen voltam felugrani a járdára kerékpárommal mivel nem akartam otthagyni a fogamat se semmi mást míg az autós csak röhögve húzza rám lepukkant fehér Honda Civicjét egy idős házaspárt sajnálatos módon önhibámon kívül majdnem el is ütöttem hahotázó elnézést kértem tőlük cselekedetemért de ők is látták az esetet és megértették reakciómat szóval így közlekedjünk a járdán igen. (Az eset a Hungária úton történt ahol sem a járda sem pedig az út nem elég széles szóval itt döntse el az ember mi van. :S
    Nem egyszer volt olyan is hogy kényelmes guruló tempómban hirtelen fékezni kényszerültem egy gyalogos miatt aki kb úgy közlekedett mintha illuminált állapotban lett volna. Elnézést kértem mire elkezdett nekem pattogni a belvárosban hozzáteszem mire másra nem kényszerültem nekem is elő kellett vennem bunkóbbik formámat és kicsit helyre igazítani, hogy barátocskám nem úgy kéne menned egy 10 méter széles helyen mint aki be lenne rugva mankót nincs látszatra nem vagy semmilyen mozgáskordinációs képességedben sérült szóval gondolkodjunk kicsit el.
    Tény hogy a bringások is fel tudnak lépni igen idegesítő módon sokak számára ezt nem tagadom de legtöbbünknek már okot adnak arra hogy így lépjünk fel mert nem tudnak az emberek NORMÁLISAN kommunikálni egymással.
    Röviden tömören ennyit erről.
    Történt már velem olyan eset is ahol is megállít a rendőr ne járdán kerékpározzak mire én beletörődve a dolgokba lementem az úttestre fél órára rá egy másik rendőr meg arra intett engem hogy járdán és ne közúton biciklizzek. Na akkor most miről is beszélünk????????????

  13. Tehát ha túl sokan kerékpároznak járdán, akkor építsünk szeparált kerékpárutat (aminek a jó része úgyis osztott vagy osztatlan gyalog- és kerékpárút lesz)?!

    Sándor Zoltánné is lelépett a járdáról, és ott ütötték el, akárcsak a hölgyet, aki ugye sajnos meg is halt. Ezen információk alapján mindkét esetben vétlen volt a kerékpáros.

    Na mindegy…

  14. Kedves Csallóközi!
    Az embereknek szíve joga azzal közlekedni, amivel szeretnének. Ha Önnek jó a busz, közlekedjék azzal. Sokaknak jobban tetszik a környezetbarát és független közlekedés. Azt a fajta tömeget finoman minősítem, mely a tömött buszokon alakul ki – az általában intoleráns utazóközönségre gondolok.
    Pécs levegője nem rosszabb más városokénál – ipar már alig van itt. Mindannyian ugyanazt a levegőt lélegezzük, bármivel is közlekedünk. Annyival nem lesz szaporább a légzése senkinek egy tíz perces tekeréstől, hogy ez hosszútávon rontaná az egészségét. Sőt, a rendszeres napio mozgás fittebbé is teszi. Tegyen egy próbát!
    Pécs domborzati viszonyai pedig egyáltalán nem akadály a kerékpárosnak. Nyilván ha mecsekoldali villájából jár naponta a polgár, és száz méteres magasságkülönbség vár rá minden hazautazáskor – nem ez az ideális.
    A legfontosabb, hogy bárki bármilyen közlekedési formát is választ, értsük meg egymást, és férjünk meg egymás mellett.

  15. Nagyon egészségtelen kerékpározni a városban, általában nagyon szennyezett a levegő, főleg télen reggeli és az esti órákban. Letüdőzni a jó kis szmogos büdös levegőt.
    Pécs nem alkalmas kerékpározásra, hegyes dombos területű. Azért vannak a buszok hogy azzal közlekedjünk.

  16. Na, akkor fussál neki még1x a cikknek, olvasd szépen újra, ne siesd el… Aztán nyugodj meg, vegyél egy szótárat a kezedbe és értelmezd a leírtakat! Egyébként pedig, minden bringás egy köcsög, amelyik nem képes figyelni a gyalogosokra. Azoknak ugyanis hátul még nincs szemük.

  17. “a baleset után meghalt”, nem kell szépíteni. “Pécsett mégis szabad utat kaptak” (a ‘mégis’ egy szó). ” akadt ki ” (köznyelvi szófordulatnak szerintem semmi helye a címlapon, főleg hogy nem idézet). ‘Mert’ után nincs vessző. “rám szólt” (két szó).

  18. Kiszúrják a szememet a helyesírási hibák és stilisztikailag is inkább hozzászólás kategória ez az írás, nem pedig cikk.

  19. Alapvetően azt gondolom, a kerékpárosoknak semmi keresnivalójuk a járdán. A mindig járdázó bringás nemcsak h elrontja saját útját, de a gyalogosokat is összezavarja. Emellett, ami a legrosszabb: dagasztja az autós máját, aki azt látja h a nyomorék bringás járdázik, fél – és örül, meg azt hiszi, hogy a bringás félelmét ő tartja fenn, és ez jó, mert addig sem kell kerülgetnie az úton.
    Igenám, de: Pécs több pontjára is csak úgy juthat el a bringás, hogy a forgalomtól elzárt – általatok gyalogos övezetnek nevezett – tereken hasít. Ezek vannak olyan tágasak, hogy elférünk mind, természetesen ésszel használva.
    Nem a kerékpárút a megoldás, hanem olyan városi úthálózat, melyen biztosnággal haladhat kerékpáros, autós egyaránt. Ennek nyilván feltétele egymás és a szabályok ismerete és tisztelete.
    A kerékpárnak igenis az úton a helye. Kerékpározni, autózni, és gyalogolni is igen sokféleképp lehet. Például úgy, hogy bármelyik szerepben is közlekedem (ez lenne az optimális, mert akkor mindhárom fél érezhetné, milyen a másik bőrében), a közlekedés dinamizmusát tartom szem előtt.
    Gyalogosként nem várom el, hogy egy bringás satufékezzen a zebránál, inkább elengedem. Emellett határozott vagyok átkelésnél, nem szívatom az autóst.
    Bringásként előzékeny vagyok az autóssal, hogy partnerként tekintsen. A gyalogossal türelmes vagyok, kerülöm, vagy megállok, ha a mamika hezitál a járdán.
    Autósként a legnagyobb kihívás: a türelem. Türelemmel várni, míg a bringás felgyorsít, vagy elkanyarodik, nem vágok be elé, nem tíz cm-re kerülöm, és eközben a gyalogossal is úgy bánok, hogy tudom, az ő kasztnija sérülékenyebb, mint az enyém. Tegyem meg, mert az autósnak a legkönnyebb. Egy apró mozdulattal ismét 50 km/h-val száguldok. Mert ugye a városban többel nem.
    Mindezeket tanítanám nagyon következetesen, nemcsak jogsi megszerzésénél, de már az általános iskolában. Akkor nem történne ilyen, és nem olvasnánk ilyen vérciki cikkeket sem.
    Remélem nem álmodom, szedje össze mindenki magát. Kicsivel több alázat mindenkitől, és szuperjó lesz minden!

  20. A Király utca nem sétálóövezet. Alapban, a történelmi belvárosban minimális a kijelölt sétálóövezet. Mielőtt a KRESZ-re hivatkozik valaki, kicsit jobban körülnézhetne.

    A szegény nénit aki meghalt, pedig minden híradás szerint ÚTON ütötte el a biciklis, egy zebra nélküli útszakaszon. Biztos, hogy a biciklis volt a hibás? Ilyet még senki nem állított, csak ti. Alja újságírás, nagyon csúnyákat mondanék legszívesebben arra a szemétládára aki ezt az írást összehozta.

  21. Drótszamár!

    Nem azokkal a bringásokkal van baj akik betartják a szabályokat, hanem azokkal akik felelőtlenül száguldoznak. Ahogy neked nincs, úgy a gyalogosnak sincs a hátán szeme. Egy autót meg lehet hallani ha hátulról közeledik, de egy bringást nem! És Pécsett egy-két kivételtől eltekintve a járdák csak olyan szélesek, hogy két gyalogos éppen elfér egymás mellett.

  22. Sajnos a közlekedésen is meglátszik hogy mindenki tulképzett, amugy az intelligencia teljes hiánya is. Lehet itt épiteni bármit ha a morál ilyen alacsony hogy össze lehet söpörni.Bocsánat a kevés kivételtől.

  23. Rumpel: küldetéstudat? Na ne mondd! Mindenkinek van, nem? A-ból B-be jutás! Vagy te egy helyben totyogsz, sehová sem jutsz ilyen hozzá állással!

  24. semmi fura nincs a bunkó biciklismentalitásban. ugyanazt az agressziót adják tovább amit kapnak az autósoktól. csak annyival rosszabbak hogy valami perverz küldetéstudat is társul mellé mert azt hiszik hogy mivel biciklivel közlekednek jobbak másoknál 😀 idióták.

  25. … 30 baleset 11 hónap alatt? Az nem is sok! Főleg úgy, hogy több ezren közlekedünk két keréken a városban. Talán itt az idő, hogy a gyalogosok is óvatosabban cikázzanak a járdán!

Comments are closed.