Csatát vesztett a Tom Market Pécsett

Hosszú procedúra végén sikerült elérni, hogy Pécs egyik patinás házáról lekerüljenek a rendkívül színes,  a Tom Market üzletláncra jellemző feliratok. Úgy tudjuk, hogy ezzel még koránt sincs vége a küzdelemnek.

Közel két éve indult el a csatározás a hatóság és a Tom Market között arról, hogy a város egyik legfrekventáltabb részén, a turisták és pécsiek által is kedvelt Király utcában megszüntessék a cégre egyébként igencsak jellemző, rikító sárga-piros feliratokat, harsány burkolatot. A ház műemlékvédelmi oltalom alatt áll, így az örökségvédelem kardoskodott az épület arculatának megőrzéséért, a “fogyaszthatóbb”, elfogadhatóbb kinézetért. Ágai Tamás, a Tom Market ügyvezetője viszont korábban úgy vélekedett, hogy nem véletlen, hogy így néznek ki az üzleteik, a marketing-háborúban fel kell venniük a kesztyűt.

kulso_(1)
Ilyen volt…

Pécs szeretne rendet tenni a káoszban: a túlságosan harsány, egymástól elütő színek és formák helyett a nyugati trendekhez igazodó arculatot szeretnének a belvárosba – tudtuk meg a város főépítészétől. Csaba Ders szerint több rendelet is szabályozza a kérdést, ezért nem egyszerű ilyen ügyekben eljárni. A főépítész azt is mondja, nem feltétlenül hoz valódi hasznot a túl erős marketing, ezen pedig az üzlettulajdonosknak is el kellene gondolkodniuk.

WP_20140226_001
… és ilyen lett.

– Brit felmérések szerint a marketingre költött források 89 százaléka kidobott pénz, mivel csupán a reklámtevékenység 11 százaléka ér el valamilyen hatást – vélekedett Csaba Ders. – Érthető, hogy elindul a verseny az üzletek között és mindent megpróbálnak bevetni, de a rengeteg erős vizuális inger immúnissá teszi az embereket. Ha a hatóságok megengednék mindenkinek, hogy ugyanazt csinálják, mint a Tom Market, akkor az egész belváros egy rikító reklámfelület lenne.

Ágai Tamás az ügy kapcsán azt mondta, hogy hosszasan mesélhetne az egész arculati megjelenés és engedélyezési hercehurca folyamatáról, de nem akar felelősöket keresni. Szerinte a Király utcai bolt esetében a szakhatóságokkal, önkormányzattal, tervtanáccsal is egyeztettek korábban. Azt állította, hogy a mostani váltás a kulturális örökségvédelmi hivatal megszűnése miatt következett be. Közölte: a Tom Market a szakhatóság kérésének megfelelően a védett épületek esetén ezen csökkentett arculati megjelenést valósítja meg.

A Pécsi Járási Hivatal szerint egyáltalán nem volt egyeztetés a felek között korábban, Ágai valótlant állít. Mint lapunknak írták, “a korábbi reklámfelületek engedély nélkül készültek, amelyek eltávolítására kötelezték a céget, mivel azok nem egyeztek az örökségvédelem előírásaival”. Az üzlethálózat képviselője 2012-ben ugyan engedélyt kért a reklámfelületek kicserélésére, de arra csak úgy adtak engedélyt, ahogy ma látszik.

Ön örül annak, hogy megszűnt a rikító és harsány reklámja a cégnek?

Eredmények

Betöltés ... Betöltés ...
[box title=”Valamit nagyon tud“]A pécsi Ágai Tamás által létrehozott vállalkozás 2007-ben nyitotta meg első boltját, jelenleg már kilenc megyében vannak jelen, a franchise hálózatban 67 üzletük működik országszerte. A cég honlapja szerint egyébként a cégvezető már 11 éves korábban annyit keresett, mint a felnőttek.[/box]

hirdetés
Uránia Mozi
Hirdetés

46 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Végre végre! Remélem a Tettyén is sikerrel járnak, mert ritka gusztustalan ez az arculat…

  2. Inkább azzal foglalkoznának tényleg, hogy két kisgyerekkel nem lehet végigsétálni a Király utcában, a sok hajléktalan miatt, nincs egy üres pad, ahová le lehet ülni, az ivókútban fürdenek a csövesek, és nem sorolom, mert mindenki tudja…lassan a sok hajlékony, meg kéreegtő, illetve utcai”zenész” a harsány cigányokkal, akik fényes nappal kést villogtatnak a kezükben, nos ezek lesznek Pécs város jelképei, a turistáknak ez fog eszükbe jutni, mielőtt mégegyszer Pécset választanák úticélul…és akkor egy logóval, vagy egy reklámtáblával kell foglalkozni??? ugyan már…röhej, valakinek rohadtul szúrta a szemét, mert gondolom nem tudta megnyitni 50 méteres körzetben a semmitérő szatócsboltját…heheheh…
    Hajrá Tom Market!
    ja, és igen…a negatív reklám sokszor többet ér bármilyen reklámnál…

  3. Azért megkérdezném, hogy a nagy történelmi sétálóutcában miért nem szúr szemet egy WsTeleshop kirakata, ugyanilyen szép harsány színekkel!?

  4. Követelem, hogy minden Tom Marketet azonnal alakítsanak át nemzeti CBA-vá, különben indul a Békemenet!

  5. Akkor tessék eltüntetni a Király utcában hangoskodó cigányokat és a hajléktalanokat is. A szájtépésből meg köszi, de van elég a padláson! Tudomásom szerint közterületen alkoholt fogyasztani tilos, szabálysértéssel jár és a koldulással egybekötött pécsi polgárok inzultálása is szabálysértéssel jár. Tudjuk, látjuk, ez a törvény. Nem tesznek ellene semmit. A kifogások helyett pedig mindenki nézzen magába. Pont.

  6. Engem jobban zavarnak a beepitetlen elhagyott telkek félbehagyott építkezések romos kapu bejárók homlokzatok! De láthatóan könnyebb piszkálni azt ki alkot valamit mint azt aki passzív es sz…….ik mindenre

  7. Az a baj drágáim, hogy ez a felirat semmiség ahhoz képest, amikor egy hajléktalan már bocsánat, de fényes nappal, hogy kultúrált maradjak odavizel a Király utcában a falhoz. Neki ez természetes. Nekem nem! Az meg a másik, hogy a Tisztelt városvezetőség csatározzon azzal, aki az ingatlanát elhanyagolt állapotban hagyja, meg azokkal, akik, szemetelnek, rongálnak stb… Ilyen dolgokat ne fújjanak fel!

  8. A szubjektív álláspont szerinti nem szép külső mögött azért csak tele van mindennel, mint egy nagybolt, és hihetetlen jó árakon. Jobb lenne megszokott vacak bolt, drágán, szolid satnya táblával? 🙂

  9. A minden vélemény számít -nak üzenem: tudod, majd a zöld kolbászárus, dolgozókat nem kifizető, kicsit csalós “A Legkisebb is Számít” gazdaságos multihoz elmehetnek dolgozni munkaerő kölcsönzőn keresztül akik majd jól elfelejtik befizetni a járulékot…na az majd jó lesz !
    Egyébként viccet félretéve, egyetértek veled !

  10. A többit is átalakíthatnák kulturált, esztétikus megjelenésűvé a város összes pontján, mert botrány ahogy kinéznek…!!Szívesebben is térnék be vásárolni.
    Csak azt rikítja bármi áron: IDE HOZD A LÓVÉT!!!

  11. Nézegetem az első képet, nézegetem a másodikat, – laikus vagyok, nem építész – , hát lehet, hogy most lefikáztok, de nekem az első jobban tetszett. A második azért lenne jobb mert átlátszik ? Mi látszik jobban a falon eggyel több “csík”, és a riasztó doboz ? Az eredeti változatnál is egyértelműen látszik, hogy figyeltek az épületre, nem takarták ki, és az csak egy márkatábla. Persze én csak laikus vagyok….

  12. Ezen nem kell csodálkozni, hisz az élő határozatot és hivatalos térképmásolatokat nem tudják értelmezni, saját kényük kedvük szerint átrajzolják őket a haverok érdekeinek megfelelően. Itt is valamelyik haver érdekeit sérti ezért teszik unalmassá a kirakatot, mert itt Pécsett a hatalommal való visszaélés a normális. Valóban ez a marha nagy hozzáértésnek nem tűnik fel, hogy rondább az üres koszos Király utcai portálok stb Ez Pécs!

  13. Tisztelt Bóka Máté!

    Tételezzük, fel, hogy az a cég ami száz százalékban magyar, sőt PÉCSI.
    Egyszer úgy dönt , hogy belefárad az országunkban most oly divatossá váló támadásokba, folytonos, szinte már napi ellenőrzésekben, hasonló média támadásokba. Tényleg ez a legnagyobb gond itthon?
    És azt mondja elég!!
    Akkor most matekozzunk kicsit: fent írták 67 bolt azt szorozzunk 4 eladó hölggyel. Az 268 fő akinek állása van, pénzt keres. Ha csak egy gyermeke van az plusz. 268 fő. Az 536 ember.
    A hölgyek felének van csak férje és tételezzük fel annak a fele csak alkalmi munkákból él, tehát jól jön, hogy párjának fix állása van. Így kijön, hogy minimum 603 magyar állampolgár biztos megélhetését biztosítja az a kisbolt hálózat. Na ha egyszer azt mondják, elég és bezárnak, akkor az a 603 három ember- anya, gyermek, férj-lehet oda áll ön elé is és megkérdi?
    Tisztelt újságíró úr akkor mostantól ön tart el minket?

    Persze biztos nem adják fel soha, de azért itthon egyre többen gondolják azt, hogy valami nem jó és külföldön keresik a boldogulást. Nem kéne inkább támogatni még azokat akik bizalmat szavaznak MAGYARORSZÁGNAK, AZ ORSZÁGUNKNAK !!!

  14. Nem veszi észre néhány hozzászoló ,ha végig megy a “történelmi belvárosba “akkor rengeteg üres, város kezében lévő üzlethelyiséget talál?Nem a táblákkal kéne foglalkozni,hanem azzal hogy NE üres boltokat nézzenek az emberek a” sétáló utcában”.
    Szerintetek az a legnagyobb probléma ,hogy milyen a dekor,nem az hogy minden második üzlet üres? azon a firkászon kivül aki gyártya a kamu híreket,ez jobban megérne egy cikket,csak nem meri megirni!!!!!!!!

  15. Érdekes módon Csaba Ders szemét nem szúrja a volt Tiszti klub portálja,de még lehetne sorolni más portálokat is,de minek,ha TM-en akarják elverni a port,hisz ez egy egységes megjelenési felület,marketing -levédett-és azért olyan,amilyen.
    Ha ez nem megfelelő a Király utcában Csaba D.szerint,akkor alakítassa át az összes portált a városban.Amúgy az indoka akkora hülyeség,mint az az általa idecitált kutatás amely brit.
    Jelenleg Pécsett és Mao.-n élünk,jó volna ha a hazai kutatásokra is tudna hivatkozni.De egy építész,az nem marketingos és közvélemény kutató!!!

  16. Akkor most lehetne takarodni a mcdonald’s -hoz meg a Shell-hez és a PENNI -hez hogy a kiiba… t harsány logójukkal együtt tűnjenek el a tudásközpont elöl !!!! Nem állandóan a kis megélhetési vállalkozókkal kéne keménykedni! Idióták!

  17. Szandrával és Marketinmarketing-el viszont nagyon is azonosulni tudok, csak toljátok, osszátok, és írjatok még sok kommentet mindegy, hogy pozitív vagy negatív, az is reklám. 😉 Hajrá Tom Market!

  18. Szerintem ez egy nagy hülyeség!!! Csak egyet kérdeznék, mi a két színe a McDonalds’nak a Király utca és a Széchenyi tér sarkán, illetve mi a színe a Shell kutaknak, és még sorolhatnám, ugyanaz a két legfeltűnőbb szín a piros meg a sárga, és ,melyik mennyire harsány, mindegyik nagyon, ha nekik lehet, akkor a Tom Market magyar, pécsi tulajdonosának miért nem?! Ja, lehet, hogy pont ezért, mert magyar, és pécsi, elnézést mindenkitől, de ez egy oltári nagy baromság, nem értek vele egyet!!!!

  19. Követelem én és a családom nevében,hogy hasonló határozat szulessen a Tettyén is.
    Felháborító,hogy egy ember üzleti érdekei miatt sérüljenek mások jogai,amit a környezetével kapcsolatban elvár,és még tesz is érte.
    Kérem az illetékeseket,hogylépjenek,és ne teljen el egy év az eredmenyig.

  20. Inkább azokat az ízléstelen köztéri feszületeket kellene eltávolítani a belvárosból. Mégicsak abszurd, hogy egy kínzóeszközre szögelt tetemmel riogatják az embert a XXI. században!

  21. Na végre, a belváros úgy néz ki mint valami indiai bazár. A tommarketes nem látja, hogy mennyivel ízlésesebb lett így a portája? Magától is lehetett volna ennyi esze.

  22. Régen jártam a belvárosban, de azt tudom, hogy szemben a templom bejárata mellette táska bolt volt ! Az senkinek nem szúrta a szemét?

  23. Örülök neki, hogy végre elkezdenek rendet tenni a történelmi belvárosban! Azok az üzlet tulajdonosok pedig akiknek ez nem tetszik, nyugodtan elköltözhetnek az ízléstelen portáljaikkal és az ízlésficamukkal együtt valamelyik plázába!

  24. Nagy probléma, talán az egyik legnagyobb probléma Pécsen, ugye mindenki érzi az iróniát?! Egyébként tessék csak a negatív kritikákat gyártani és sűrűn cikkezni is róla, hisz a negatív reklám is egy reklám. 🙂 És elhihetitek a negatív reklámból várat lehet építeni. 🙂

  25. Tom Market a város sikersztorija! Egyébként pedig ennyi idő pont elég volt nekik, hogy név nélkül is mindenki ide menjen be. Ja, és még valami ez a cikk is reklám nekik! Hajrá:)

  26. Támadjunk……. Ez is lehetne a címe ennek a cikknek. Tényleg ez a legfontosabb dolog Pécsen? Marketing ide vagy oda, de ott egy helyi vállalkozó próbál helyt állni a rothadó magyar piacon szembe szállva a multikkal. A csúf igazság ott kezdődik, hogy hogyan lehetne egy jól működő hálózatot tönkre tenni, mialatt a multik az élre törnek. Sajnos a Király utca napról napra elveszíti hírnevét, és nem attól mert egy cégér piros sárga fekete, vagy a bepillantó kirakat helyett hirdető tábla áll. A mai világban ha ezt a rendszert egy híres (hírhedt) ember találta volna ki akkor karöltve kapott volna támogatást, de így csak támadást kap. Sokszor nem a külcsín a fontos, hanem az akik benne dolgoznak, az akiknek nap mint nap munkát ad egy ilyen hálózat. Jobb lenne ha a közbiztonság megteremtésével foglalkoznának, ahelyett hogy a bolhából elefántot csinálnának.

  27. Még mindig jobb ez a harsány szín, mint azokat a táblákat nézegetni minden második kirakaton, hogy kiadó vagy eladó. Ebben a boltban legalább van élet és munkahely.

  28. Inkabb örülnének, hogy van még üzlet a Kiràly utcában.
    A legtöbb már rég bezàrt a magas bérletidìjak miatt. Egy üres, élettelen szar màr az egész belvàros miòta megnyílt az a “gyönyörû” Árkád.

  29. Miért a 100%-ban magyar boltokat cseszteti a hatóság a külföldi multik helyett? A Meki vagy a Király utcai kocsmák harsánysága nem ütközik az örökségvédelmi szempontokkal?

  30. Érdemes lenne egy jelentős tisztogatást megejteni a városban, már ami a közterületi minden féle reklám és egyéb “táblákat” illeti. Pl vizsgáztatás erre, cukrászda arra stb. Kritikán aluli minőség és küllem jellemzi ezek többségét. Gyaníthatóan a fele nem is aktuális, nem is létezik már a reklámozott “bármi”. Ezeket a tereptárgyakat engedélyezi valaki, kell ezért fizetni ? Nézzetek csak körbe a városban mennyi ilyen van, megérett egy rendcsinálás ez ügyben is, nem csak a Király utcai portál lehet városkép ellenes!!

  31. TÜKE PÉCSI

    A lista folytatható, DE van megoldás!
    A város vezetését kel MŰEMLÉK- jellegűvé nyilvánítani.

    Ehhez mindenki majd behúzhat egy strigulát.

  32. Csatlakozom az előttem szóló “ez a legnagyobb baj a városban” írójához……-valóban ez a legnagyobb baj….? Az senkit sem zavar, hogy lassan csak az Árkád működik ebben a városban? Az senkit nem zavar hogy tele van grafitikkel a műemlékeink fala, -az senkit sem zavar, hogy ha már “REKLÁM TISZTOGATÁS” van, akkor számos cégér rikít ezen a sárga-piros hálózaton kívül is…..Pécs szíve : Corner Pénzváltó..???? Inkább foglalkoznunk kéne a város gazdasági fellendülésével, a cégek ,és nagyon kihangsúlyoznám a MAGYAR !!! cégek segítésével – /mert, hogy az Árkád bérleti díjai nem maradnak Magyarországon…, nem forog vissza a gazdaságba, ahogy a többi külföldi multi esetében sem…../, hogy ne Baranya legyen lassan az utolsó hazánkban, hogy itt is jómódú polgári társadalom legyen, ehhez pedig jól működő vállalkozások kellenek….. a Piros – Sárga hálózat legalább jól működik, és sima matek alapján is több száz embernek ad munkát !

  33. Ez a kinézet egy panel aljában is undorító! Miért nem próbálnak meg valami minőséget alkotni?!?

  34. Érdemes körbenézni a németországi, patinás belvárosokban, ne adj Isten példát venni onnan. Több helyen is láttam, hogy a történelmi belvárosban, a sétálóutcában a – szintén piros-sárga színnel reklámozó – gyorsétterem ismert “M” betűjét is a többihez illeszkedő, réz cégérrel kellett kitennie a cégnek. Nekem ennyi.

  35. Csak a minőségi kiszolgáláson ne változtassanak a Király utcába, meg az árakon, akkor nem lehet probléma.

  36. Nagyon nagy a tudatlanság és a káosz a hivatalban.
    Már a ’80.-as években igen szigorú előírások voltak a belvárosi üzletek cégtábláira és utcai portáljaira. engedélyeztetésre be kellett mutatni, hogy mit kívánunk kitenni az üzlet homlokzatára. Akkor erre odafigyeltek, leszedették – azonnal – és megkövetelték az előírások betartását.
    Most is kell legyen felelőse a műemléki-, műemlék jellegű épületek homlokzati megjelenésének, akit biztos név szerint meg lehet nevezni.
    A 11% os marketing hatékonyságra meg majd válaszolnak az itteni igen magas szintű oktatók, mi akik Tőlük tanultunk és alkalmaztuk az oktatott módszereket nagyon más hatékonyságot tudtunk pozitív irányba elérni.

  37. nyílván aki szerződést kötött /mert abban a szerződésben benne kell lennie, hogy a külső portál miképpen nézhet ki/ az simán felelőssé tehető, hogy hogyan engedhetett meg egy ilyen külső portált! Amennyiben pedig megszegte a vállalkozó, akkor rögtön lépni kellett volna, hogy nem tartotta be a szerződésben megállapodottakat. Persze, mint sok másnak itt sincs felelőse, pedig minden szerződésnek van ügyintézője, és jogi háttérembere is.

Comments are closed.