Elindultak a Volvók Hollandiából Pécsre

A szólókban lesz klíma és nyitható ablak, a csuklósok közül nem mindegyik rendelkezik légkondicionálóval

A 115 használt Volvo első kontingense szerdán elindult Pécs felé. Heteken belül már ezeken a buszokon közlekedhetnek a pécsiek. Ezzel jóval alacsonyabb lesz az átlagéletkora a flottának.  

Hamarosan búcsút inthetünk az Ikarusoknak és az öreg Mercedeseknek, hiszen már úton vannak Pécsre azok a hollandiai buszok, amelyeket a Tüke Busz Zrt. akár már nyáron hadrendbe állíthat. Girán János, Pécs alpolgármestere a mostani közgyűlésen közölte, 15 jármű már szerdán elindult Nyugat-Európából.

A buszokon kisebb átalakítások kellett végrehajtani, miután a hazai szokásoknak megfelelően a fix ablakok helyére nyithatóakat építenek be, annak ellenére, hogy a járművek légkondiciónálóval vannak felszerelve. A buszokat egyébként még át is matricázzák a pécsi igényeknek megfelelően. Ezek költségét, valamint a forgalomba helyezést a szállító cég finanszírozza majd.

A Zsolnay-negyedben megtartott testületi ülésen Keresztes László Lóránt LMP-s képviselő firtatta a közösségi közlekedésben való az állami szerepvállalás lehetőségét, mert szerinte nem látni a kormányzati szándékot, hogy a város megtarthatja-e saját kézben a közösségi közlekedést.

Páva Zsolt, Pécs polgármestere azt mondta, a kabinet politikai szándékai azt mutatják, hogy a közszolgáltatásokat állami kézben szeretnék tartani, ugyanakkor azt nem tudni, hogy a tömegközlekedés esetében is így lesz, de Pécs szeretné megtartani városi kézben ezt a közszolgáltatást.

A közgyűlésen szót kapott Csizi Péter pécsi parlamenti képviselő is, aki szerint az nem kiszervezés,  ha az állammal partnerséget kötnek.

– Azt látjuk, a kormányzati szándék az, hogy egységesen kezeljék a hazai közösségi közlekedés támogatását, hiszen amíg a fővárosban több tízmilliárdos támogatást adnak, addig Pécsen nem tudják az év elején, hogy mennyi forrás jön és egy 100 milliós plusztámogatásról is nehéz meggyőzni a döntéshozókat. Azon dolgozunk, hogy a pécsiek is jobb helyzetbe kerüljenek – mondta.

A Pécsre érkező buszok kapcsán elmondta, hogy azokkal 5,8 milliárd forintnyi szervizköltséget takarítanak meg, ugyanakkor tovább munkálkodnak azon, hogy a buszcsere-program folytatódjon, s 6 évre csökkenjen végül a buszok átlagéletkora.

– Nem állunk meg, még újabb és még gazdaságosabb járműveket hozunk – szögezte le Csizi Péter.

 

Hirdetés