Változott a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési infrastruktúra-beruházások listája, amiben szerepel az a tervezet, amelynek köszönhetően gyorsforgalmi kapcsolat kötheti össze Debrecent, Szegedet, majd a mohácsi autópályahíd segítségével Pécset is.

hirdetés
Uránia Mozi

A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű fejlesztések azt jelentik, hogy a listán szereplők a beruházás lebonyolítása során egyszerűbb, gyorsabb hatósági elbírálásban részesülhetnek. A gyorsforgalmiút-fejlesztések esetében, miként a kormányzat számos alkalommal hangsúlyozta, a cél a megyeszékhelyek és a határátkelők kétszer két sávos elérése.

A mostani listában szerepel az M6-os autópálya Bóly–Ivándárda, országhatár közötti szakasza, az M3-as gyorsforgalmi út Vásárosnamény és Beregdaróc, országhatár közötti rész előkészítése, a 14-es főút Vámosszabadi és a szlovák határ közti bővítése, valamint az M8-as Körmend és a határ közti szakasza megépítése.

Fontos fejlesztések a fővárost elkerülő kelet–nyugati és észak–déli közlekedési folyosók. Ezek közül kiemelkedik az M8-as autóútnak az M7-es autó­pálya és Dunaújváros, valamint Dunavecse és Kecskemét (észak) közötti szakasza előkészítése. Ennek az útnak a jelentősége, hogy a nyugati határszéltől indulva, átkelve a Dunán, Kecskemét és Lajosmizse között csatlakozik az M44-es gyorsforgalmi úthoz, amelynek segítségével a keleti országhatárig vezet.

Ugyancsak elkerüli a fővárost a nagy ívű gyorsforgalmi gyűrű, amely a Debrecen és Szeged közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat kiépítésével indul, része egy autópályahíd Mohácsnál, és kapcsolódik Pécshez. Az észak–déli folyosók közül megemlíthetjük Kelet-Magyarország tengelyét, amely a minap átadott M35-ös szakasz révén lehetővé teszi gyorsforgalmi úton a Kassa–Debrecen–Nagyvárad útvonal használatát, amennyiben elkészülnek a jelenleg is épülő M30-as és M4-es szakaszok.

A célok között szerepel a megyeközpontok új, korszerű intermodális közlekedési csomópontjainak a kialakítása. Ennek az a lényege, hogy a vasútállomások mellé, közvetlen közelébe költöztetik a buszpályaudvarokat. Ezzel az átszállásokat kívánják megkönnyíteni, valamint felszámolni azt a helyzetet, hogy párhuzamos útvonalakon közlekedjenek állami támogatással működő közösségi rendszerek.