Gyorsabban vonatozhatunk majd a Balatonra

Kétszer is át kell szállni

Ha valaki a napokban a Balatonon járt, hogy például megnézze, nem tett-e kárt a tél a nyaralóban, a faházban, azt láthatta, hogy hatalmas gépekkel dolgoznak a vasúton: a teljes déli part vonatközlekedése megújul, van, ahol még egy újabb vágány is épül. A tervek szerint nyáron már használható lesz az új szakasz, sőt a pécsieket még egy nagy beruházás is érinti.

hirdetés

Nyaranta pécsiek ezrei kelnek útra a Balatonra, ki autóval, ki busszal, de sokan vonattal utaznak. Utóbbi esetben például Pécs és Balatonfenyves között a legjobb esetben is több mint háromórás utazásra készülhetünk, de olyan opció is van, hogy négy, olykor öt órán át zötykölődhetünk, persze közben egy-egy állomáson várva a csatlakozásra. Ha valaki meg például Balatonszemesre akar menni Pécsről, négy óránál kisebb menetidő alatt nem úszhatja meg – autóval fele ennyi időbe sem kerül ugyanaz az út.

A közeljövőben azonban javulhat a helyzet, még ha nem is a japán gyorsvasút szintjén száguldanak majd a vonatok. Aki a napokban a Balaton partján járt, láthatta, hogy javában folyik a déli parton a vágánykorszerűsítés, óriási gépek dolgoznak. A tavaly elkezdett munka összértéke mintegy 72 milliárd forint. A déli part teljes szakaszán megújul a vágány, sőt Balatonszemes és Balatonlelle-felső állomás között egy második sínpárt is lefektetnek. Balatonmáriafürdőn az Őrház utcánál új megállót is kialakítanak, valamint Fonyód és Bélatelep között, ahol a sín szinte közvetlenül a víz mellett fut, új hullámtörőt építenek.

Jelenleg több helyen is buszkonvojokat láthatnak az arra járók, ugyanis vonatpótló buszok járnak. A tervek szerint azonban idén júniustól újra helyreáll a vonatközlekedés, majd a gépek ősszel ismét visszatérnek, és a tervek szerint 2018-ban fejeződhet be teljesen a nagyszabású munka.

szan-szen_kap_fony-1024x725

Azok a pécsiek, akik nyaranta vonattal mennek a Balatonra, tudhatják, hogy a Pécs-Dombóvár-Kaposvár-Fonyód vonal utóbbi része a legkritikusabb, itt olykor olyan lassú ütemben tudott csak közlekedni a vonat, hogy kis túlzással egy bicikli is megelőzhette volna. Így mindenképpen jó hír, hogy – amint az a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatójából kiderül – a Fonyód-Kaposvár vonal felújítása is bekerült ebbe a beruházásba. A tervek szerint a déli parton akár 100-120, míg a Fonyód-Kaposvár vonalon 80 kilométeres sebességgel mehetnek majd a vonatok a rekonstrukció után, azaz a pécsiek is jóval gyorsabban érhetnek a Balatonra.