Háborút indítottak a kátyúk ellen

Csúcsra járatja gépeit a pécsi belterületi utak javításánál a BIOKOM. Eddig több mint 5 ezer négyzetmétert javítottak ki, és már a kisebb utcákba is eljutnak.

hirdetés

Bár kezdték volna korábban is, a márciusi tél miatt el sem indultak a melegaszfalt-keverő üzemek Pécs térségében. Ezért csak április 8-ától tudtak munkába állni a BIOKOM saját kátyúzó brigádjai – tudtuk meg a városüzemeltetési cégnél. A társaság napi 10-12 órában rója az utakat és foltozza be a kátyúkat.

A BIOKOM-nál azt mondják, fagymentes időszakban tartós megoldással dolgoznak. A lyukak környékét körbevágják, kitisztítják a mélyedéseket, kiöntik emulzióval, majd ezt követően dolgozzák be a friss vagy az újrahasznosított aszfaltot. Így szerintük ugyanazon a területen hosszú ideig nem keletkezik újabb lyuk.

Az elmúlt három hétben a cég egyébként csaknem egy háromnegyed focipályányi lyukat tömött be, egészen pontosan április végéig 5150 négyzetméter úthiba tűnt el, 245 tonna melegaszfaltnak köszönhetően Pécsen.

A kevésbé forgalmas helyeken is dolgoznak már

A cégnél azt állítják, jelen pillanatban nem tudnak balesetveszélyes kátyúkról, mert mindegyiket kijavítják, ahogy tudomást szereznek róluk. Emellett az összes, számukra ismert úthiba 40 százalékát is kijavították. Ezzel együtt is van még munka bőven, de hogy pontosan hol dolgoznak a következő napokban az aszfaltozók, azt nem árulták el a BIOKOM-nál. Mint megtudtuk, készítenek ugyan heti ütemtervet, de ezt bármikor átírhatja egy komoly esőzés, vagy ha olyan kátyúkat találnak, vagy olyan bejelentés érkezik, amelyek miatt az ütemezett feladataikat módosítaniuk kell.

Annyi mindenesetre bizonyos, hogy a cég a főbb, buszok által használt útvonalak jelentős részével már végzett, így a következő időszakban már a kisebb forgalmat bonyolító utcákba is eljutnak a gépek.

A BIOKOM minden lakossági bejelentést ellenőriz, és igyekeznek a balesetveszélyes kátyúkat 24 órán belül kijavítani. A bejelentéseket egyébként az ingyenesen hívható 80/200-590-es zöld számon lehet megtenni.

Fontos azonban tudni, hogy a várost átszelő, illetve onnan be és kivezető útszakaszok (mint a 6-os, a Mohács felé tartó 57-es és a Siklós felé tartó 58-as, a Komló felé haladó 66-os út, a Keszüi út, az Abaligeti út) a Magyar Közúthoz tartoznak, így ha ezeken akadunk kátyús szakaszra, azokat nekik kell jelezni. A társaság megyei igazgatósága a 72/819-350-es számon érhető el.

[frame]

A Közútnak is lesz még dolga

Az országos úthálózaton dolgozó Magyar Közút a fontosabb utakat már kátyúmentesítette Pécsen, de kisebb hibák még előfordulnak. A társaság a tavasz végéig tünteti el a kisebb lyukakat, nagyobbra hízott repedéseket a városban. A megyében ők 5500 tonnányit használnak fel összesen, azaz százezer négyzetmétert kell kijavítaniuk.

[/frame]

  • Bartók Zsolt

    Pécs vasas berkenyés útca.Állitolag Pécs első kerületéhez tartozunk de az utunk annyira rossz hogy még kocsival is alig járható nemhogy gyalog vagy babakocsival 2 havonta csőtörés ezzel együt merő sár .Az egyik tudatlan paraszt meg ahogy ki lehet menni az utcából ami egy majdnem derékszögű kanyar után egy elég nagy emelkedő közepére berakott egy fekvő rendör szerűséget nehogy télen ki tudjunk menni meg ha jövünk lefelé és csuszik akkor az autószerelönek meg a gumisnak nehogy már ne legyen munkája mert bedob a szántoföldre .

  • HurkaGyurka

    Haló!Lehetne jönni kovitelepre!Meg az Ürögifasor folytatásához is elkelne 10-20kubikméter zúzott kő!Ja meg ahol három éve a band of gypsys by balo9gh elvezette a szennyvízet a vasút déli oldalán a Keszeg sor felé vissza kellene állítani az út baloldalának eredeti állapotát!A vízműnek ez sosem volt gond!Ja és ha megnézik az Ürögifasor ártézi kútját láthatják,hogy szemétszállítás hjíján itt égetik a lakók a kommunális szemetet! Hajrá kultúra!Gyerünk Biokom-unista!

  • Jeni

    A Budai Vámnál ma remek munkát végeztek 🙂
    Talán holnapig bent marad az anyag a gödrökben

  • elemérnek

    Még jó, hogy megjegyzésed a BIOKOM-ra nem vonatkozik.

  • Elemér

    Nem jelszóháború kell, hanem szakmailag korrektül épített utak. A rosszul előkészített, dilettáns módon terített, vékony aszfalt akkor is szétesik, ha naponta hordják fel az utakra. Occsó anyagból, tré gépekkel és közmunkásokkal nem lehet jó utat csinálni.

  • Oli

    Makra dülő felé háboroghatnának az út miatt, a Dzsámi utca is nem elég, hogy igen keskeny, még kátyúkkal is tele van, időnként betemetnek egy-egy foltot, de nagyobb munkákat nem végeznek, nem háborúra vágynak az ott lakók, hanem egy tisztességes foltozásra.