5 C
Pécs
szerda, április 24, 2024
KezdőlapPécs AktuálHétfőtől bulizókat is visznek a buszok

Hétfőtől bulizókat is visznek a buszok

Elsősorban a szórakozó fiataloknak kedvez a pécsi buszvállalat azzal, hogy június 17-től éjszakai járatokat indít városszerte. A buszokra bérlettel is fel lehet szállni, s akár az egymástól távol eső külvárosok között is lehet velük utazni egy belvárosi átszállással.

– Februártól közlekedik Pécsen az úgynevezett party busz. Ez, a szórakozó fiatalok által használt legforgalmasabb útszakaszokon közlekedő járat példátlanul sikeres volt. Ezért a Tüke Busz Zrt.-vel és a Pécs és Térsége Közösségi Közlekedéséért Egyesülettel közösen kidolgoztuk a rendszer fejlesztését – jelentette be Szemelyácz János, a fiataloknak mentálhigiénés szolgáltatásokat nyújtó INDIT Közalapítvány vezetője csütörtökön.

A Tüke Busz a – tavalyihoz képest sűrűbb járatokat is tartalmazó – nyári menetrenddel egy időben indítja el az éjszakai buszokat. A 2-es vonalán például éjfélig félóránként indulnak a járművek, majd hajnali 3 óráig óránként, ezt követően pedig ismét félórás fordulókkal. A reggeli munkakezdésre pedig ismét sűrűbben közlekednek majd.

Bérlettel is használható

Az új 73-as vonalán – ami részben lefedi a mostani 7-es, 6-os és 3-as járatét – szintén lesz éjjeli busz. A két sűrűn járó busz a Konzum áruháznál találkozik, s ott egyikről át lehet majd szállni a másikra, így éjszaka is el lehet jutni Meszesről Kertvárosba, vagy éppen Kertvárosból Uránvárosba.

Lesz éjjeli busz az MTA székház irányába, Szamárkútra, Újhegyre, Somogyba, Vasasra, Hirdre, Árpádvárosba, Patacsra, Magyarürögbe is. Az utóbbiak – a tervek szerint – 0 óra 20 perckor és 3 óra körül indulnának a főpályaudvarról. Az új rendszer a későig dolgozóknak, vagy hajnalra járóknak is nagy segítség lesz, nem kell majd taxizniuk, ahogy a fiataloknak sem, sőt, a hosszú éjszakai sétákat is mellőzni lehet. Az amúgy is buszozóknak pluszköltséget sem jelentenek a járatok, hiszen bérlettel is fel lehet szállni a buszokra.

– A Tükénél igyekeztünk az éjjel, hajnalban amúgy is szolgálatban lévő sofőröket megbízni a feladattal, s a garázsmeneteket kihasználni. Ügyes szervezéssel elértük, hogy a legminimálisabb mértékben terhelje meg a köztulajdonban álló cég kasszáját az éjjeli szolgáltatás – mondja Baracsi László, a Tüke cégvezetője.

Szemelyácz János azt mondta, a party buszok beindítása óta kérdőíves kutatást is végeztek, s a fiatalok válaszainak felhasználásával alakították ki az éjszakai hálózatot. – Hatalmas az igény rá, az pedig csak ráadás, hogy bérlettel is lehet használni a járműveket. Abban bízunk, hogy ezrek veszik majd igénybe a lehetőséget – mondta el.

Lehmann Ferenc, a Tüke forgalmi és ellenőrzési vezetőhelyettese szerint az éjszakai hálózat nagy előnye, hogy a külvárosokat is bekapcsolja a rendszerbe, így nem lesz gond eljutni Uránvárosból Kertvárosba, Kertvárosból a keleti városrészbe sem. Ehhez elég lesz egyszer átszállniuk az utasoknak, az Árkádnál.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő