Így fognak kinézni a trafikok

A 20-as, 30-as éveket idéző, de néhol westernfilmekbe illő külsőt és belsőt kapnak az új trafikok. Mindegyik egyforma lesz – legalábbis kívülről. A kormány komplett útmutatóval segít a dizájn kialakításában.

hirdetés

A részletes ismertetőből az látszik, hogy a tervek alapján korántsem elrettentő külsejű, messziről elkerülendő boltokról van szó. Éppen ellenkezőleg. A javasolt dizájn sokkal inkább emlékeztet a főként westernfilmekből ismert, nyugat-amerikai kocsmák stílusára. Nemcsak a dohányboltok külső megjelenése hasonlít az előbb említett ivókéhoz, de a cégér kinézete is meglepő hasonlóságot mutat az egyik amerikai cigarettamárka logójával, nevezetesen a Lucky Strike-al. Magyar vonatkozásban viszont a húszas, harmincas évek is eszünkbe juthatnak a tervek láttán.

– Úgy gondolom, a franchise jellegű dolgok beleépülnek az emberek agyába, és ezáltal könnyebben jegyzik meg az adott üzletet – magyarázta Bánusz Ágota, az egyik trafik-győztes. – Igazából nekem tetszik ez a retro stílus, nincsen túlbonyolítva. A logón is csak a lényeg van.

– Nekem egyelőre nincs kialakult véleményem – mondta Gyenis Máté, egy másik nyertes. – A tervek alapján visszafogottnak tűnik a dizájn. A betűméret és a stílus nem különösebben tetszik, de ezzel kell dolgozni. Viszont az jó, hogy minden dohányboltnak ugyanúgy kell kinéznie. Nem lesz gond azzal, hogy valakinek szebb, másnak csúnyább az üzlete.

Elképzelhető, hogy a berendezéssel a múlt századi légkör megteremtése volt az elsődleges cél. A pult, az asztalok és a székek elhelyezése, valamint kialakítása szintén a századelő hangulatát idézi. Az egyetlen elem, ami „belerondít” a harmonikus atmoszférába, a kötelezően meghatározott, károsodott tüdőt ábrázoló falikép.

De miért vannak kényelmet szolgáló, maradásra késztető bárszékek egy dohányboltban? Hiszen tavaly január elseje óta tilos a zárt közforgalmú helyeken füstölni. Kikapcsolódás szempontjából persze jó ötlet lenne egy újság mellett rágyújtani, de erre nyilván továbbra sincs lehetőség.

A kormány azonban kötelező jelleggel csak a logót, a feliratokat és a külső dizájnt határozta meg. Viszont érdemes megjegyezni, hogy a boltok egyik felületén sem lehet olyan kép, szöveg vagy látvány-elem, amely dohánytermékre, azt kiegészítő termékre, illetve a dohányzásra utal. Sőt, a kirakatnak is abszolút üresnek kell lennie.

  • Csabi

    kívülről belülről időutazás

  • Tuttigéza

    ..és a 18 éven aluliak melyik ablakon kapják a fagyit? Mert az volt az eredeti cél hogy a fiatalkoru ne jusson cigihez. Jól átverték az országot ezek is, tiszta gusztustalan, mindig rájuk szavaztam de többet nem megyek!!

  • Sanyi bácsi

    Hát, bizony ennél még a cigarette csempészet is dizájnosabb.

  • Kerekecske gombocska

    Pénzt kapnak azért, hogy egységes kinézet legyen? Károsítják az egészségemet azzal, ha ránézek erre az egységre, és belegondolok, hogy sokan 50 év fölött egy Ft-ot sem kapunk több évtizedes munkaviszonnyal, erre bezzeg van pénz, mert hogy nem a saját pénzükből fogják az egységes kinézetet fizetni az tuti. Jó hogy jégkrémet is lehet kapni, hogy a gyerekek időben megismerhessék a helyet, ahol később dohányt tudnak venni, az egészségre nevelés kezdő lépése, időben ismerje meg a gyerek a lehetőségeket. Tiszta ügy????????????????????

  • Mutyisok!

    És ezeknek a legyártását, vajon melyik fideszes rokon vagy haver fogja megkapni?

  • Aurél

    És pénzt is adnak minderre? A berendezést elnézve ez milliós történet.