Sokkal több traffipax lesz

Aki eddig nem vette komolyan a sebességhatárokat, pár hónap múlva nagyobb eséllyel talál postaládájában minimum 30 ezer forintos csekket a rendőrségtől. Országos szinten összesen 160 mobil traffipaxot állítanak üzembe, ráadásul ez még csak az első ütem. Később további kamerák jönnek.

Bár a tetemes bírságok miatt eddig sem ártott az óvatosság, hamarosan sokkal egyszerűbben akadhatnak horogra a gyorshajtók Pécsen és Baranyában is. A rendőrség ugyanis – ahogy arról az országos főkapitányság lapunkat tájékoztatta – nemrégiben zárt le egy tendert, amelynek során 160 darab változtatható helyű sebességmérőt szerez meg.

A beszerzés egy nagyszabású fejlesztés első feleként valósul meg. Az egész akció során összesen mintegy ötszáz eszközt vesznek. A gépek maradék része, több mint 300 darab fix lesz, azaz bizonyos helyre akár rejtett módon is telepíthetik majd azokat. Később pedig cserélgethetik is. Így majd nem tudhatjuk, hogy egy-egy időjárásálló és rongálásbiztos dobozban éppen van-e vagy nincs traffipax.

Traffipax

A mostani, 160 darabos mobil eszközpark is látványos lesz viszont Baranyában és Pécsen, hiszen eddig az egész megyében mindössze három, kifejezetten Pécsen pedig csak egyetlen kamerával tudtak mérni a zsaruk. Régebben volt több gép is, de elromlottak. Az egyik telepített kamera éppen a rendőrség Nendtvich úti bázisa bejáratánál volt; egy darabig a szabad ég alatt vette az autósokat, majd tetőt is emeltek fölé. Viszont már egy éve nincs ott.

Az új gépek, amelyekből mintegy nyolc-tíz darab kerül hozzánk, pár hónap múlva állhatnak szolgálatba. Mivel mobil készülékekről van szó, bárhol előfordulhatnak, s a rendőrök nem is szívesen árulják el, milyen részeket kameráznának velük. Jó iránymutatás ugyanakkor az, hol fordulnak elő manapság. Az esetek nagy részében ugyanis ott mérnek, ahova előre meghirdetik.

Táblázat a közigazgatási bírságokról. Ha a helyszínen megállítanak, kisebb sebességtúllépésnél is kell fizetni... Fotó: motorosakcio.hu
Táblázat a közigazgatási bírságokról. Ha a helyszínen megállítanak, kisebb sebességtúllépésnél is kell fizetni… Fotó: motorosakcio.hu

Kiemelt terület ilyen szempontból a Megyeri úti felüljáró két vége, a Magyarürögi út, a Verseny utca, a Komlói út, a Rácvárosi út, a Szigeti út, a Mohácsi út, a Móra Ferenc út (ahol 30-as tábla is van), a Siklósi út, a Pellérdi elágazó.

A pécsi közlekedést jól ismerők szerint – ahogy azt lapunknak például Kapitány Zsolt, az Euró 7 Taxi és Harkai Zoltán, a Kék T Autósiskola vezetője is elmondta – több lesz az előnye, mint a hátránya Pécsen az akciónak. Mindketten arról beszéltek ugyanis, hogy sok Pécsen a gyorshajtó, igaz, tették hozzá, a rendőröknek tényleg leginkább a veszélyes helyeken kellene mérniük. Nem a nyílt, egyenes, belátható szakaszokon, ahol a normál sofőröknek is gyakrabban csúszik meg olykor-olykor a lába.

Hirdetés

16 HOZZÁSZÓLÁS

  1. És aki lakott területen 100-zal, közúton 150-nel, pályán 200-al megy, az kapjon is a nyakába egy fizetésnyi bírságot, simán.

  2. Hogy nektek semmi se jó…

    50 helyett mehetsz 60-nal, óra szerint, az úgyis kicsit kevesebb.
    90 helyett mehetsz 100-al óra szerint, az is kicsit kevesebb.
    130 helyett mehetsz 150-nel óra szerint, az is benne van még bőven a tűréshatárban.

    Ennél gyorsabban hova és kinek kell menni? 70 városban? 120 a kamionokkal teli ócska vidéki utakon? 160 pályán?

    MINEK???

  3. Sebaj! Dől majd a lé. Jobban teljesítünk. Lesz miből fizetni az új stadionokat. Ha már azok amúgy sem az adókból épülnek…. Mint hős vezírünk megmondta.

  4. Aztán mi lenne, ha a kereszteződésekből száműznék a telezöldet. Főleg a hatost keresztezőkből. Csoda hogy utána mindenki gyorsít. Kb.60-ra. Mert szétb*sza az ideg. Ráadásul a gyalogosok élvezik is,hogy feltartsák a forgalmat. Erre kellene figyelni. Nem csak a pénzbehajtásra.

  5. Több lesz az előnye mint a hátránya! Mondták a pécsi közlekedést jól ismerők….???

  6. Hirtelen azt hittem végre értelmes dolgokra költik a pénzt, de megnyugodtan látom, hogy tévedtem. A tilosban parkolókat, nem indexelőket, 20-al cammogókat csak szép nyugodtan tessék csak hagyni, aki meg nagy ritkán kicsit siet majd fizesse a 30 ezreket és akkor szép és jó ez a világ, köszönjük. Pffff

  7. Suttyóság ami ebben az országban megy, Pécsen többször ölnek már lassan embert meg kapnak el gyorshajtót mint bűnözőt, hát erre kell az a sok pénz, remélem felemelik az üzemanyag árakat 5000/literre és akkor majd meglátjuk hogyan fotózzák a bicikliseket meg a szekereket a 30-as táblánál ezek az okosok, hogy törjenek az életükre a bűnözőik!!

  8. Hát ahogy elnézem az államadósságunk alakulását az elmúlt években , kell még vagy 5000 trafi
    hogy valamelyest csökkenjen .Szép új Orwell-i világ ! Gratulálok a “két hét alatt rend lesz”-hez !

  9. Kérek az autómhoz is egy gépet mert már lelopták róla a katalizátort, rendszámot, persze tettes ismeretlen maradt….

  10. A Mórán a 30as tábla teljesen felesleges, mert semmi nem indokolja hogy ott legyen. Max a bírság miatt! De kérdem én, ha már ennyire bűntetgetnek, akkor azt miért nem bírságolják, aki 30-40-el tötyög mindenhol, még a belsősávban is, és indokolatlanul akadályozza a forgalmat? Őket miért nem bűntetik?

  11. Nem ártana végígmneni bármely napszakban a Szigeti úton, ahol a megállni tilosnál végíg állnak, a 6-os fkl. úton meg vígan kerekeznek a bicajosok a tiltó tábla ellenére.

  12. Sok helyen indokolatlanul maradtak kint a 30-as, 40-es táblák. Igaz az indok megvan: 30-nál, ha 50-nel mész, fizetsz.

  13. Bújkálnak a trafival, ahelyett, hogy a fertőzött területeken járőröznének, vagy a bűnözőket kergetnék. Ez egyrészt szánalmas, másrészt felháborító. Az állampolgárok [email protected]ása és pénzbeszedés, semmi más.

  14. Inkabb, vegyetek le a Moran a 30as tablat, mivel total ertelmetlen! Ja es meg valami, nem kell gyorshajtonak lenni, ha tarthatatlan a 30as tempo!!! Bringaval gyorsabban mennek! Koszonjuk a megertest es a szeretetet! Vegulis igy kell szolgalni es vedeni!

Comments are closed.