5 C
Pécs
péntek, április 19, 2024
KezdőlapPécs AktuálKreatív és működő városimázst akar Pécs

Kreatív és működő városimázst akar Pécs

Elégedetlen a pécsi turisztikai mutatókkal a városvezetés, ezért lecserélik a TDM (újkeletű nevén: Irány Pécs Kft.) helyi vezetőjét. Szabó Anettet (képünkön) a város Fesztiválszervező cégének eddigi vezetője, a Rádió1 tulajdonosa, Fodor József váltja. 

PécsMa.hu - Csizi Péter, Szabó Anett, Pentz Mihály 004

Mint ahogy arról lapunkban elsőként beszámoltunk, a városvezetés nem maradéktalanul elégedett a pécsi turisztikai mutatókkal. A 2010-es lendület még kitartott valamelyest 2011-ben is, de azóta átlagos vendégforgalmi mutatókat tudott felmutatni Pécs, ami viszont kevés a város irányítóinak. Úgy tudjuk, régóta érlelődik a gondolat a Városházán, hogy alapjaiban szervezzék át a jelenleg túlságosan szerteágazó város-, pontosabban turisztikai marketing feladatokat.

– Sokkal szorosabban kellene együttműködniük azoknak a szervezeteknek Pécsett, amelyeknek a „vendégcsinálás” a dolga, most ugyanis ez nincs így. A túl sok bába között pedig elveszik a gyerek – mondja Nagy Csaba.

[note note_color=”#66dfff”]Mi az a TDM? 

A TDM a Turisztikai Desztináció Menedzsment kifejezés rövidítése. Számos „tdm” működik az országban. Elsősorban földrajzi alapon próbálják megszervezni, illetve próbálnak „eladni” egy-egy adott térséget a turistáknak. [/note]

A város alpolgármestere szerint szükség van a vérfrissítésre és az igazán kreatív gondolkodásmódra. A választás azért esett a Fesztiválszervező eddigi vezetőjére, mert már bizonyított a cég élén, emellett pedig komoly rutinja van a brandépítésben is, hiszen az ország egyik legnépszerűbb rádiójának a tulajdonosa is egyben.

– Szakmai, szervezeti átvilágítás és hatékonyságmérés lesz első körben a cégnél, majd azt kell tisztázni, mit jelent Pécs a városlakóknak és mit az országban élőknek. Egy működő koncepciót ugyanis csak akkor lehet felépíteni, ha tudjuk, merre kell mennünk – mondja Fodor József (képünkön), aki ez utóbbiért tartja fontosnak az elfogulatlan közvélemény-kutatásokat az egyéni ötletelgetés helyett.

Fodor József

Jelenleg a Fesztiválszervező szervezi és bonyolítja le a városi programokat, rendezvényeket, illetve hozzájuk tartozik a Tüke-kártya is. Az Irány Pécs (TDM) feladata pedig többek között az, hogy működtessék az Irány Pécs-kártyát és folyamatosan fejlesszék a Pécsről szóló, okostelefonokra készített alkalmazást is. A város terve ezért az, hogy a két cégből egyet csinálnak, hiszen igen komoly az átfedés a két társaság tevékenysége között.

Kerestük a TDM eddigi vezetőjét, Szabó Anettet is, ám nem akart nyilatkozni az ügyben.

[note note_color=”#080807″]Városimázs fillérekből 

Nem feltétlen kellenek százmilliók ahhoz, hogy egy város imázsát erősíteni, illetve alakítani lehessen. A Youtube-on már több mint 1 milliós nézettséget produkáló Pécs Aktuál X című számot gyakorlatilag fillérekből hozta össze a Punnany Massif, amely az ország egyik legmenőbb formációja lett! A szám önmagáért beszél, izzadtságszag nélkül „promotálja” Pécset.[/note]

[youtube url=”http://www.youtube.com/watch?v=Qroykq7xuWg” width=”650″]

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő