11 C
Pécs
csütörtök, április 25, 2024
KezdőlapPécs AktuálLehúzzák a pécsi éttermek jó részét

Lehúzzák a pécsi éttermek jó részét

Gyors, kedves, udvarias kiszolgálás, meleg étel, hideg ital, barátságos árak, kellemes és tiszta környezet – ezek a legalapvetőbb elvárások egy étteremmel szemben. Az értékelések szerint a pécsi vendéglátóhelyek egy része ezeket sem tudja teljesíteni. Körülnéztünk a tripadvisor-on.

Az egyik legnépszerűbb, legnagyobb látogatottsággal bíró tripadvisor.com oldalon bárki bejegyzést írhat, értékelheti az adott város éttermeit, vendéglátóhelyeit, szállodáit. Néhány kivételtől eltekintve elsősorban külföldiek, turisták osztják meg egymással tapasztalataikat. Éppen ezért nagyon sokan utazásaik előtt ezen az oldalon tájékozódnak az adott célvárosról, ahová utazni készülnek. Megnéztük, milyen bejegyzések vannak Pécsről, különösen a helyi éttermekről. Sok meglepő értékelésre bukkantunk.

A pécsiek közül 41 étterem került fel honlapra, de egy tucathoz egyáltalán nem érkezett hozzászólás. A listán szereplők közül azokat vettük csak figyelembe, amelyekhez legalább tíz komment érkezett, hiszen ennyi hozzászólás alapján már értékelhető képet kaphatunk a vendéglátásról, és ezzel (jó esetben) kilőhettük az önreklámozókat.

Bár a pécsi rangsor első helyére a Zsolnay étterem került, ők mindössze 9 szavazatot kaptak, ezért őket most – gratulációnk mellett – figyelmen kívül hagytuk.

Tettye (4.5/5) – „Amit mindenképpen próbálj ki”

A versenyben az élre a Tettye étterem került, amelyről azt írták, hogy legközelebb van egy tradicionális magyar étteremhez, a régies feeling magyar konyhával, gyors és kedves kiszolgálással párosul. Az egyik finn látogató pedig úgy vélekedett: az ételek is üdítően különböznek azoktól a panírozott húsoktól, amit szerte az országban kóstolt. Ráadásul az adagok nagyok, az árak azonban mindig alacsonyak – legalábbis az utóbbi értékelést író német vendég szerint. Az étterem egyik vezetője, Maszler Szabolcs azt mondta, nagyon örülnek az értékelésnek, az étterem vezetése mindig megbeszéli a felmerülő észrevételeket, s ha tudnak, akkor javítanak munkájukon.

– Nem lehet ellenőrizni a hitelességét az ilyen hozzászólásoknak, és akár egy konkurens étterem embere által megfogalmazott hamis állítás is lehet – mondta Maszler, aki azért örült a pozitív visszajelzéseknek.

Enoteca Corso, Étkező (4.5/5) – „Egyszerűen jó”

Őket követi a Király utcai Enoteca Corso, azaz az Étkező. A honlapon még Susogó néven szerepel, holott a szintén remek Susogó étterem a Szőlő utcában működik 2012 óta. Az elmúlt években több változást is megélt étterem részben a korábbi színvonalas konyhának is köszönheti mostani helyezését, illetve azt, hogy Pécs jó hírét erősítik. Egy nászutas amerikai pár bejegyzése szerint a Pécsett töltött nap „csodálatos” volt, de az ott elköltött ebéd volt az egyik csúcspontjuk. A rengeteg pozitív hozzászólás mellett azért megjegyzik azt is, hogy drágának tartják a többi étteremhez képest. Egy állítólagos Seychelles-szigeteki látogató azonban elégedetlenül távozott, mert szerinte nem volt eléggé behűtve a bor. Szép Tamás, az Étkező tulajdonosa szerint minden kritikát megszívlelnek, de ha rosszindulat áll mögötte, akkor azzal nem foglalkoznak.

Cellárium (4/5) – „Klassz boros pince”

Bár a Celláriumnál sokkal jobb értékeléseket kapott éttermek is vannak a listán, de csak 10-nél kevesebben írtak róluk, így harmadik helyre kerülhetett a Cellárium. Az éttermet az egyik hozzászóló mindenkinek ajánlaná, miután az ételek ízletesek, többfajta bor kapható, és barátságosak a pincérek. Ezzel szemben azonban negatív kritikaként megfogalmazódott az is, hogy az étlap és a konyha is „masszív renoválásra” szorul, illetve „serpenyőszag” van. Az étterem vezetője, Krausz Zsolt azt mondta, ő csak nemrégiben vette át az éttermet, de már tervezik a felújítást, illetve már beszereltek egy új elszívót is. Hamarosan megnyílik a teraszuk, a következő lépés pedig az étlap megújítása lesz.

Elefántos (4/5) – „Jó helyen van, de rossz a modor”

Őket követi az Elefántos étterem, amely kapcsán többen is a kiszolgálással voltak elégedetlenek, mondván, sokat kellett várniuk, barátságtalanok voltak a pincérek. Pozitívumként az ételek minőségét, a teraszt, és – többször is! – a nagyszerű olasz konyhát emelték ki. A hely vezetőjét szerettük volna megkérdezni, de az éttermet nem tudtuk felhívni, mivel a honlapjukon szereplő telefonszámokon nem voltak elérhetőek.

Replay (3.5/5) – „OK az étel, de nem ajánlanám”

Ennél is kedvezőtlenebb helyen áll a Replay Cafe & Restaurant, amelynek ugyan multikulturális jellegét, ízletes ételeit, nagy adagjait emelték ki, de vannak, akik szerint kidobott pénz oda beülni, és még gorombák is a kiszolgálók. Az étlapon szereplő ételek 10 évvel ezelőtt voltak menők egy kommentelő szerint, és többen kifogásolták, hogy  hideg volt az étel.

Kiss Krisztián étteremvezető szerint félévente változik a menüjük, s mindig újítanak, de ahány ember, annyiféle ízlés, mentalitás.

– Szívük joga az embereknek leírni a véleményüket, s nem lenne jó, ha csak a pozitívumokat írnák le – mondta. – Nem reális azonban, ha az olvasók csak a hozzászólásokból következtetnek az étteremre, igazán akkor tudnának értékelni az emberek, ha eljönnének hozzánk. Nagyon sok háklis vendégünk van, s napi 10-12 órán keresztül kell a pincéreknek velük foglalkozniuk, így előfordulhat, hogy nem mindig megfelelő a hozzáállásuk. Kérdés persze, ki mit érzékel negatívumként.

Aranykacsa (2.5/5) – „A kiszárított kacsa”

Az utolsó előtti helyen az Aranykacsa áll. Az egyik legrosszabb értékelés szerint volt olyan étel, ami el volt sózva, a másik viszont íztelen volt, száraz volt a kacsahús, hangos volt a zene, a televízió pedig lehangoló. Sokkal jobb tapasztalatokat szerzett egy moszkvai fiatal, aki szerint nagyon jól főznek, remek a kiszolgálás, mindenkinek szívesen ajánlja az Aranykacsát.

Az étterem vezetője, Háber Tamás szerint sokszor adódik félreértés abból, hogy a külföldiek másképpen olvassák, vagy értik meg az étlapjukat. Szerinte az a legjobb, ha a vendég azonnal jelzi a problémáit, így rögtön reagálni tudnak rá. Háber szerint napokkal, hetekkel később már nincs értelme számon kérni semmit, mint ahogy reagálni sem tudnak mindezekre.

Áfium (2.5/5) – „Íztelen gulyás”

Az utolsó helyen szomorkodhat az Áfium az ítéletek alapján. Az étteremről az írták, hogy átlagos, de túlságosan drága a helyi viszonyokhoz képest. Volt, akinek a tisztasággal is komoly problémái akadtak, illetve oda volt égve az étel, míg a tésztája hideg lett. Egy lengyel vendég viszont szép, történelmi pincének tartja, ahol nagyon ízletesek az ételek, s előnyének mondja azt is, hogy nemcsak magyar, hanem szerb ételeket is felszolgálnak. A kommentelők a kalapos bablevest külön megdicsérték, miközben mások a szakadt terítőt fényképezték le, és emelték ki a tripadvisor-on.

Halasi Szulamit étteremvezető szerint a terítőik nem koszosak, csak az idő hagyott nyomot rajtuk, mivel 100-150 évesek. Mint mondta, az utolsó bejegyzés az ő esetükben 2012-es, azóta már történtek változások a konyhájukban.

– Nem szidják a pincéreinket, a kiszolgálással tehát elégedettek voltak, ami nagyon jó dolog, ez nem sok helyről mondható el – említette meg. – Nyilván vannak ételeink, amelyek nem mindenkinek ízlenek, s a beszámolók között volt olyan is, aki elismerte, ő választott rossz ételt. Összességében nem értékelem rossznak a hozzászólásokat.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő