Ezeket a kocsikat cserélik le

Egy kilenc- és egy nyolcéves, egyenként mintegy 340 ezer kilométert futott Volkswagen Passatot és egy nyolcéves, órája szerint 555 ezer kilométert maga mögött hagyó Honda Legendet cserélt le a minap a pécsi önkormányzat. A polgármesternek egy Volvo, az alpolgármestereknek egy-egy Mazda 6-os jut a csere után.

hirdetés
555 ezer a még Tasnádi idején megvett Hondában
555 ezer a még Tasnádi idején megvett Hondában

Már új autókat használhat a pécsi polgármesteri hivatalban a két alpolgármester és a városvezető, mert a még Tasnádi Péter polgármestersége idején beszerzett kocsik felett eljárt az idő.

Kissé megkopott...
Kissé megkopott…

A beszerzésekről azt követően döntöttek, hogy tetemes szervizdíjakkal járt a kocsik fenntartása.

Eszi a rozsda a Legendet

Pécs mindenkori polgármestere a beszerzés után egy Volvót kapott, emellett két Mazda 6-ost is vettek helyetteseinek.

Kb. 8-10 ezer órát ültek itt a polgármesterek összesen
Kb. 8-10 ezer órát ülhettek itt a polgármesterek összesen

A kocsikat közbeszerzésen vették nettó mintegy 25 millióért a Schneider Autóháztól, mert ez a cég közel 200 ezer forintos árelőnnyel tudott megfelelni a kritériumoknak a másik érvényes pályázatot beadó FX Autóházzal szemben, emellett 10 százalékos kedvezményt is biztosított a piaci árból.

Három alpolgármester is koptatta az egyik Passatot
Három alpolgármester is koptatta az egyik Passatot

Ha már úgyis megvannak az új járgányok, a városházát kértük, hogy megnézhessük, hogyan is néznek ki a lestrapált járgányok.

APassat1

Kezdjük a Honda egykori zászlóshajójával, a Legenddel, amely 2007-ben még Jose Carrerast is fuvarozta.

APassat4

Az egykori bemutatóautót a tenor pécsi fellépése után vette meg az önkormányzat Tasnádi Péter részére.

Azóta számlálójába 555 ezer kilométert pörgettek bele, ennek megfelelően ülései szét lettek ülve, kasztnija itt-ott rozsdás, sok helyen karcos, s műszerfalán is világít a motorikus hibára utaló sárga jelzés.

APassat3

A 300 lóerős kocsi fogyasztása sem vetekedhet már egy új példányával, városban ennyi kilométer után képes 20 liter benzint is benyakalni ugyanis a hathengeres, 3000 köbcentis aggregát 100 kilométerenként.

Az egyik 2007-es, kétezer köbcentis benzines Passatot már Tóth Bertalan is használta alpolgármesterként, majd Csizi Péter és Őri László is koptatta az üléseit.

APassat2

Órája 336 ezer kilométert mutat, itt-ott már elmozdultak a karosszériaelemek rajta, belső terében szinte minden kopott, láthatóan sokszor és sokat tisztították a kárpitokat.

Ülésein meglátszik, hogy nagyjából 5000 órán át ültek bennük. Sokat elmond erről a verdáról is, hogy a „check engine” lámpácska ennél is javításra figyelmeztet.

Legend10

Az egy évvel idősebb Passat hasonló paraméterekkel rendelkezik mind motorikusan, mind a felszereltségét tekintve, korának megfelelően az idő vasfoga ugyanakkor mélyebben mart bele.

Legend9

A látható polírozási próbálkozások ellenére méltatlanul megkopott karosszéria, a megmattult lámpák, az alsóbb szövetszálakig lekopó kárpitok jól mutatják, közel sem bejáratós már a vas.

14-szer kerülhette volna meg a Földet, annyit menta Honda...
14-szer kerülhette volna meg a Földet, annyit ment a Honda…

Sokat elmond a három kocsiról, hogy 2014-ben már 4 millió forintot kellett költeni arra, hogy biztonságosan lehessen velük közlekedni, s hogy átmenjenek a műszaki vizsgán.

Az új autókra a következő két évben várhatóan egy fillért sem kell majd fordítani.