Újabb buszok jönnek

új buszok, zöld3

hirdetés

Az önkormányzat már elfogadta a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) ajánlatát, s hamarosan a pénzintézet határozhat egy 4 milliárdos hitelkeret megnyitásáról. A város a pénzből buszokat fog venni. Csizi Péter alpolgármester szerint akár év végére érkezhetnek új buszok a városba.

Bár nem mondhatni, hogy manapság egyszerű megszerezni a hazánkban létező legkedvezőbb feltételekkel biztosított hitelt az MFB-től, Pécs nemrég végre ajánlatot kapott a pénzintézettől. A közel egy éves tárgyalások után a bank hamarosan 4 milliárd forintos keretet nyit Pécsnek. A pénzt kizárólag buszbeszerzésre fordíthatják.

– A pénzintézet reményeink szerint pár héten belül dönthet a hitel folyósításáról. Első körben egymilliárd forintot hívnánk le már a nyár második felében, s ki is írjuk a közbeszerzést új járművek vásárlására – mondja lapunknak Csizi Péter alpolgármester.

Megversenyeztetik a gyártókat...
Megversenyeztetik a gyártókat…

A városvezető azt mondta, a tavaly tavasszal elindított buszcsere program a várt eredményeknél is pozitívabb változásokat hozott. Amellett, mondta, hogy mára gyakorlatilag megszűntek a járatkimaradások, be tudták vezetni a fonódó vonalhálózatot, elégedettebbek az utasok, több jegy és összvonalas bérlet fogy. Emellett drasztikusan csökkent a javításra fordított pénzösszeg és kevesebb pénz kell gázolajra.

– Egyértelmű az üzenet: tovább kell csökkenteni a pécsi buszok átlagéletkorát, korszerű, üzemanyag-takarékos motorokkal szerelt járműveket kell venni. Jó esetben az első körben már az év végéig tovább tud nőni az új buszok száma – tette hozzá.

Ma 161 darab autóbusz alkotja a Tüke Busz járműparkját, ebből napjában mintegy 130 darabot használ a közösségi közlekedés ellátására a társaság. Ennek harmadát alkotják azok a Volvók és Credók, amelyeket az utóbbi tizennégy hónapban szerzett meg a Tüke.

A mai piaci viszonyok között egyébként 4 milliárd forint meglehetősen sok jármű vásárlására lenne elég. Viszonyításképpen tavaly a szóló Credók darabjáért mintegy 50, a csuklós Volvókért 90 millió forintot fizettek.

Első körben a leginkább lestrapált, még mindig futó pár öreg Ikarust száműzik a járműparkból, de a cél, hogy hosszú távon drasztikusan leszorítsák a mai tíz év körüli átlagéletkort. Azt még nem tudni, hogy most első körben milyen típust, s milyen adottságú járműveket vennének. A Volvók és a Credók mindenesetre eddig beváltak; szinte csak a szokásos karbantartást igényelték, típushibákat nem tapasztaltak, garancia érvényesítésére alig volt szükség.