Menetrend: megszűnhet a zsúfoltság

Bár az első éjszakai járatok bevezetése sikeresnek tekinthető, ez aligha mondható el az új nappali menetrendről. A rendszert folyamatosan figyelik.

Alig egy hete vezették be az új rendszert, ám az első napok tapasztalatai egyelőre azt mutatják: az embereket erősen megosztotta az új közlekedés Pécsen, s számos javaslattal máris éltek olvasóink.

A legtöbben azt nehezményezik, hogy alig férnek fel a kertvárosi járatokra, s ha sikerül is elcsípniük egy-egy buszt, utazhatnak a belvárosig úgy, mint a heringek. Éppen ezért kérték, hogy mihamarabb oldják meg a változást, azzal ne várjanak őszig a Tüke Busz Zrt.-nél.

Volt, aki szerint vissza kell állítani a 7-est, a 70-esek pedig a Siklósi úton járjanak, ne az Aidinger úton. Szintén kifogásolták, hogy a malomvölgyi részen lakóknak a Rózsadombot is meg kell járniuk, ha utazni szeretnének.

Más pedig azon akadt ki, hogy a 161-es busz megszüntetésével kihagyták az Enyezd úti buszmegállót, amit az új járatok nem érintenek, holott sokan innen indultak munkába. Bár most a 60-as busz arra jár, de azzal nem lehet a belvárosba közvetlenül bejutni.

Azt sem értették, hogy miért kellett megváltoztatni a 3-as és a 6-os járat irányát a belvárosi szakaszon.

Pék Patrik, a Pécs és Térsége Közlekedéséért Egyesület szóvivője leszögezte: az első héten mindig zsúfoltabbak a nyári menetrend szerinti járatok, hiszen ilyenkor még gimnazisták, egyetemisták, érettségizők is használják a buszokat, sokan a nyaralásukat is az ezt követő időszakra teszik. Éppen ezért arra számítanak, hogy a következő héttől már kisebb lesz a tömeg.

– Ilyen melegben sokkal nehezebben viselik az emberek mindezt. Amennyiben továbbra sem enyhülne a zsúfoltság, akkor sűríteni fogja a járatokat a Tüke Busz Zrt., még ezen a nyáron – emelte ki.

Mint mondta, valóban, a Rózsadombot is meg kell járniuk az utasoknak, ám még így is gyorsabban jutnak haza az emberek a belvárosból, mint korábban. Az utasok többsége pedig a belvárosból közlekedik. A 7-es kapcsán pedig hozzátette: ez volt legkevésbé kihasznált, az új 70-esek pedig sokkal sűrűbben járnak annál.

Az Enyezd úti megállóhely kapcsán elismerte, hogy a 60-assal a Rákóczi út, Felsőmalom utca sarkáig – a történelmi belváros határát súrolva – juthatnak el az utasok, ám a korábbi adatok szerint 10-15 főről lehet szó, akit ez a kérdés érint, míg másoknak viszont a mostani rendszer kedvez.

A 3-as, 6-os járatok útvonalának megfordítása ügyében pedig elismerte, hogy valóban szokatlan az új rend, ám július elsejétől mindenképpen változtatni kellett volna, hiszen akkor lezárják a Siklósi úti felüljáró felvezető ágát, annak felújítási munkái miatt.

A tervek szerint pedig a nyár folyamán közvélemény-kutatást is végeznek e két járatot illetően, hiszen elképzelhető a későbbiekben, az őszi menetrend kialakításánál, hogy a mostani rendszert működtetik tovább.

hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés

13 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Borzasztó ez az egész hozzáállás!

    Mi csak írjuk a véleményünket, a TAPASZTALATUNKAT, és semmibe veszik, úgy hogy persze megmagyarázzák, hogy ez aztán nagyon jó mindenkinek, főleg nekünk akik kénytelenek vagyunk a pécsi tömegközlekedés járatain utazni.

    Mi lesz a kertvárosi buszvégállomással???
    Az se kihasznál így !!!!! Már csak, vagy még?? a 3,6, 55 busz jártok használják. Ez aztán valóban jó. Gratula!
    Kinek, mire, mikorra kell???

    Miért kellett a vasútállomás környékét a buszpályaudvart még jobban leterhelni??

    És még sok sok kérdés, persze elégedetlenség van bennünk,de kit érdekel? Senkit,
    Ez van.

  2. Az utasok nagy része panaszkodik, de a válasz megmagyarázza, hogy ez így jó nekik!
    Azt elismeri szinte mindenki, hogy kell a változás, de nem az ilyen ránkerőltetett ****ság! Azonnal tüntesse el a város avezérigazgatót és takarítsa el innen ezt a pökhendi,semmirekellő péket!

  3. Röviden a cikk szerint minden el van ismerve, de teszünk az utasok véleményére mert így jó ahogy van.Elvégre a narancslevet facsaró PÁVA -tollas garnitúra ezt kívánja egy FIDESZ oligarhától Árki diktátortól

  4. Az 1esbuszokról most simán elérjük délután a buszt. Eddig nem ritkán 15 percet is lehetett várrni. Ha ezt nézem akkor inkább felmegyek az ilyésbe.

  5. Elavult a rendszer változásra szükség van! Ne hápogjon a sok “tüke”… már csak azért se, mert így végre átszállás nélkül kijut az ember a malomvölgyi útra, és nem olyan mindegy, hogy átbuszozza előtte még fél rózsadombot, vagy sem???!!!! eddig azért nyafogtak ,hogy sose érik el a csatlakozást, most hogy nem kell mire átszállni már megy a cirkusz…!

  6. Amikor szemben állt meg, akkor se fért el 3 csuklós egymás mögött (még akkor sem, amikor a megállót áthelyezték), pedig legalább akkora esély volt arra is, mint erre

  7. Az nagyon érdekes tud lenni, amikor beáll 1 busz a Zsolnai-szobornál, majd jön még1, annak már a hátulja kilóg az útra, majd a 3-ik ott áll a körforgalomban ezzel föltartva a forgalmat.
    Ezt SEM vették figyelembe.

  8. a hetes busz teljes mértékig ki volt használva. csak a boldogtalan városvezetőség meg a bűntetések által hatalmas bevételre jutott tükebusz kitalálta ezt a baromságot.
    ha úgy nézzük, akkor valóban sűrűbben közlekednek ezek a buszok mint tavaly nyáron. de csak reggel és délután 1 óra után…hétvégén még mindig 20 percenként járnak..
    a sztárai-aidinger buszmegállók nagyon kihasználatlanok, jómagam az aidingerhez szoktam menni. nem szeretném ha ezt a buszt is eltöröljék. egyébként szerintem a 3-6 buszokat fogják eltörölni hamarosan

  9. Sokkal sűrűbb lett a ***** 7-es és itt sírtok? Nekem jó így, vissza ne állítsák.

  10. A Tükebusz célja a 100%-os kihasználtságú heringjárat? Mihez képest volt a végállomásról induló 7-es járat a legkevésbé kihasznált? Ha így is volt, miért kell megszüntetni, miért nem lehet gazdaságosabban közlekedtetni?

    Jelenleg az Aidingeren lakók viselik a málomi városrészben lakók majdnem teljes átmenő forgalmának a terhelését (zaj, por, füst stb.), és még ezt is sűríteni akarják szükség esetén, ahelyett, hogy egyéb alternatívákat keresnének, dolgoznának ki. Egy ötletnél megállnak és ahhoz ragaszkodnak mereven? Milyen egyéb lehetőségeket kínál(t) Pék Patrik úr? Lehet, hogy lemaradtunk valamiről, mi, Aidinger környékiek? Vagy a lakók igénye nem számít? Kizárólagos szempont a közlekedési társulat pénzügyi helyzetének a javítása?

    A 7-es megszüntetésével megszűnt – többek között – a környék kedvelt bevásárló helyének autóbuszos megközelítési lehetősége a végállomásnál, az ugyancsak idősödő lakosság részére. Ezt a tervezésnél Pék úr miért nem vette figyelembe? Esetleg erre felé is lehetne közvéleményt kutatni.A képviselő úr (Kővári?) miért nem áll ki az itteni lakosság érdekében?

  11. Ki volt az az okostojás, aki azt állítja, hogy a 7-es nem volt kihasználva. Az álszentek megint szentet játszanak.

Comments are closed.