13 C
Pécs
péntek, április 19, 2024
KezdőlapPécs AktuálMilliárdokra perelnék Pécset?

Milliárdokra perelnék Pécset?

4,5 milliárdos kártérítési pert vízionál Pécs ellen Megay Róbert. A PK Zrt. kisebbségi üzletrészének off-shore hátterű tulajdonosa ezt a Figyelőnek mesélte el, igencsak egyoldalúan. A cikkben egyébként – vélhetően az informátor Megay miatt – komoly tévedések vannak. 

A Figyelő cikke
A Figyelő cikke

A cikk első fele pontról pontra végigveszi a csőd szélére került PK Zrt. „történetét”. Bár ebben a részben is akadnak pontatlanságok, a 2,4 milliárdos kézzel írt számlát sem említik, amellyel 2009-ben elpasszolták Pécs összes buszát, a tényeken (elprivatizált buszok, még a kerekek sem voltak a városé, 1,2 millió forint/darabáron visszabérelt járművek, stb.) nehezen lehet változtatni.

A cikkben ugyan a rejtélyes Buszpolipra nem térnek ki, de írnak Keczer Lászlóról, a PK Zrt. volt vezetőjéről. A cikkben idézik az elsőfokú bírósági ítéletet, amely szerint 7 év börtönre ítélték a volt vezért nagy értékű károkozásért, illetve azt, hogy az Ítélőtábla új eljárásra kötelezte a bíróságot, az ügyészséget pedig vádkiegészítésre. Tévesen írja a cikk azonban, hogy a Keczer elleni pert azóta megszüntették, ugyanis az jelenleg is tart: 6,8 milliárdos károkozás és hűtlen kezelés kísérletével vádolják a volt cégvezetőt.

figyelo02

Megay Róbert megemlíti a cikkben, hogy ugyan a PK felszámolása folyamatban van, de a történetnek – szerinte – közel sincs vége, ugyanis hétről hétre egyre nagyobb veszteségeket kell elkönyvelniük nekik, mint a cég tulajdonosainak. Ennek oka, hogy a PK jelenleg „túl olcsón”, mindössze 27 ezer/db áron adja bérbe a Tüke Busznak a régi buszokat, miközben a „piacon” ez 250-400 ezer forint lenne. Mindezek miatt Megay szerint 4,5 milliárdos pert fognak Pécs nyakába akasztani. Egyelőre azonban – hangsúlyozza a Mecsekbusz vezetője – csak levelezgetés folyik, még nincs tényleges per a felek között.

figyelo03

A lap keretes írásában „összeveti” a két fél (vagyis a város és a Mecsekbusz) nézeteit is. Itt, míg Csizi Péter volt „buszügyi” alpolgármester szerint ma már jól működik a tömegközlekedés Pécsett, köszönhetően a Buszcsere Programnak, addig Megay szerint „minden negyedik járatot megszüntet” a Tüke Busz. Megay szerint a jogi ügyek mérlege is feléjük billen, mert „egyetlen pert nyert meg az ügyészség, azt sem Pécs városa” a felek között folyó számos per közül. Ez persze nem igaz, de a cikk nem tér ki a részletekre.

[note note_color=”#66c8ff”]A szocialista városvezetés idején Pécsre hozott, részben ismeretlen tulajdonosi hátterű Mecsekbusz Kft. 2008-ban vásárolta meg a Pécsi Közlekedési Zrt. kisebbségi tulajdonát, azt ígérve, hogy lecseréli majd a pécsi buszparkot. A cég által delegált menedzsment azonban egy kézzel írt számlán eladta a város pénzéből vett buszokat egy magáncégnek, úgy, hogy erről állítólag senki nem tudott a szocialista városvezetők közül. Páva Zsolt,  Pécs polgármestere hivatalba lépése után, 2009-ben tett feljelentést az ügyben.[/note]

Szerettük volna Megay Róbertet mi is megkérdezni, illetve tisztázni a cikkben szereplő tévedéseket, de lapunknak nem akart nyilatkozni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő