Milliárdos buszos pert nyert Pécs

Pont került a Mecsekbusz Kft. és a Pécsi Vagyonhasznosító  Zrt. (korábbi nevén Pécs Holding Zrt. ) között 2011 óta zajló jogi hercehurca végére. Az iparkamara választottbírósága kimondta, hiába akart a Mecsekbusz Kft. 1,5 milliárd forintot a városi cégtől. 

Rendkívüli doorstep-sajtótájékoztatót tartott Páva Zsolt, Pécs polgármestere hétfőn a városházán, melynek során elmondta, hogy jogszerűen járt el a korábbi pécsi busztársaság, Pécsi Közlekedési Zrt.  városi tulajdonosa, a Pécs Holding 2011-ben, amikor átvette az irányítást a magánbefektetőtől.

Mindezt azért tette meg a város, mert tartani lehetett attól, hogy a Mecsekbusz irányítása alatt tovább romlik a közösségi közlekedés.

Emlékezetes, a szocialista városvezetés idején Pécsre hozott magánbefektető, a Mecsekbusz Kft. szerezte meg a menedzsmentjogokat a Pécsi Közlekedési Zrt.-ben, majd a cégvezetés egy kézzel írt számlával elpasszolta a pécsi buszokat egy harmadik cégnek 2009 elején. Mindezért az adóhatóság meg is bírságolta a céget, másfél milliárdos büntetéssel sújtotta. Az önkormányzat 2011-ben pedig úgy döntött, hogy visszaveszi a vállalat irányítását. Emiatt fordult bírósághoz a magánbefektető.

Páva: Pécs jó döntést hozott
Páva Zsolt a 2011-es döntés fontosságáról

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Állandó Választottbíróság minap meghozott ítéletének összefoglalása során a városvezető emlékeztetett arra, hogy 2011-ben komoly döntést kellett meghozniuk, amikor a pécsi buszközlekedés az összeomlás szélére került a szocialista városvezetés privatizációs eljárása miatt. A városvezető hangsúlyozta, korábban már a magyar bíróság jogerősen kimondta, hogy a magántulajdonos menedzsmentje jogszerűtlenül járt el, amikor egy kézzel írt számlán kiszervezte, majd visszabérelte a városi buszokat.

– Most egy ennél is fontosabb döntés született az iparkamara választottbíróságán, a testület ugyanis kimondta, hogy az önkormányzati kézben lévő tulajdonos, az egykori Pécs Holding jogszerűen nevezett ki új vezérigazgatót a Tüke Busz elődjének számító pécsi busztársaság, a Pécsi Közlekedési Zrt. élére – mondta a városvezető.

polgármesteri doorstep, hl02
Folyamatosan fejlődik a pécsi közösségi közlekedés

A polgármester hozzátette, hogy a Mecsekbusz Kft. 1,5 milliárd forintos kártérítést is követelt, de a bíróság jogerős ítélete szerint nem történt károkozás, a követelés tehát nem volt jogszerű. A polgármester hangsúlyozta, hogy a választottbíróság döntése is azt igazolja, hogy Pécs jól határozott, amikor megvédte a város közösségi közlekedését, előbb a Pécsi Közlekedési Zrt. menedzsmentjének biztosításával, később pedig a Tüke Busz Zrt. létrehozásával.

Végezetül a polgármester emlékeztetett arra is, hogy az utóbbi közel 6 évben a pécsi buszközlekedés megújítása folyamatos volt és nem csak a buszcsere programról szólt:

– Néhány évvel ezelőtt havi szinten ezer járat maradt ki. Koszos, lestrapált járgányok érkeztek a megállókba tele graffitivel. A kerekes székkel buszozók óriási hátrányokat szenvedtek az alacsony padlós buszok hiánya miatt. Ma alacsonypadlós, nem bérelt, hanem saját tulajdonú buszok járnak Pécsen. Nulláról 56-ra emelkedett a légkondis járművek száma, a kamerarendszereknek köszönhetően elenyésző számú a graffiti, tisztábbak a buszok, bárhonnan egy járattal be lehet jutni a belvárosba, 21. századi az utastájékoztatás vezettünk be, megszűntek a járatkimaradások, kedvezményeket kapnak kisgyerekesek, a közfoglalkoztatottak, a polgárőrök, és új javítóbázis is épült a buszoknak. Persze van még hova fejlődni, de rövid idő alatt kategóriákat ugrott a rendszer minősége és azon dolgozunk, hogy ez a jövőben is így legyen – mondta Páva Zsolt.

Hirdetés