9 C
Pécs
szerda, április 24, 2024
KezdőlapPécs AktuálNagyon drága lett a Zsolnay-porcelán

Nagyon drága lett a Zsolnay-porcelán

Olvasóink jelezték, hogy nem várt drágulást tapasztaltak a Zsolnay pécsi márkaboltjaiban, így ők már nem tudják megvenni az amúgy számukra kedves porcelánokat. A tulajdonos szerint eddig még az előállítási költséget sem fedezte az értékesítési ár, ezért kellett jelentősen emelni.


Tavaly augusztusban az egyik legletisztultabb, ám korántsem olcsó porcelánétkészlettel lepte meg Kovács Virág fiát és menyét esküvőjükön. A hatvanas éveiben járó Virág imádja a Zsolnay termékeket, lokálpatriótaként nem is gondolna arra, hogy Hollóházit vásároljon.

Lapunknak azt mondta, a lányát idén adja férjhez, neki is Zsolnay étkészletet vett volna, de a tavalyi 130 ezres ár helyett immár több mint 300 ezret kérnek ugyanazért. Ezért inkább más nászajándék után nézett.

Szintén komoly áremelést tapasztaltak azonban más olvasóink is, volt, aki még tavaly nézett ki magának egy 15 ezer forintos porcelánt, ám idén már 25 ezerbe kerül.

Az áremelésre azt követően került sor, hogy a szír-magyar Bachar Najari tulajdonosként beszállt a Zsolnay Porcelánmanufaktúrába. Lapunknak azt mondta, szükség volt a drágításra, de még így is a konkurens termékek árai alatt vannak.

Nem jött be még az előállítási költség sem.

– Több évtizedes, nem a kor viszonyaihoz igazodó ármegállapítás alapján értékesítették korábban a Zsolnay porcelánokat, és jóval kevesebbet kértek értük, mint amennyibe az előállításuk került – mondta. – Emiatt volt több százmilliós vesztesége a cégnek, amin mindenképpen változtatnunk kellett.

Szerinte, az árak emelésével csak annyit értek el, hogy immár nem veszteséggel adják el a készleteiket, de korántsincs arról szó, hogy magát a márkanevet értékesítik.

Egy hazai, vagy külföldi nívós manufaktúra termékei még mindig kétszer-háromszor annyiba kerülnek, mint a Zsolnay – tette hozzá a tulajdonos.

Szakértők szerint a luxus órákkal is kereskedő Bachar Najari nem véletlenül választotta ezt a fajta üzletpolitikát. Hiszen bizonyos – és vastagon fizetőképes – vásárlóréteg számára csak az a „minőségi” és az „értékes”, ami drága is egyben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Hírzóna

Abszolút Nő