Fejlesztés: nem lesz halálút a 6-os

Ugyan az M6-M60 autópálya megépítése miatt még kell egy kicsit várni, de hamarosan éppolyan biztonságosan közlekedhetünk a 6-os úton Szekszárd és Barcs között is, mint most a tolnai megyeszékhelytől a fővárosig. A fejlesztés során új négysávos szakaszok is készülnek.

Bár az autópályát már két évvel ezelőtt átadták, a Budapestet megcélzó autósok nagy része még mindig a régi 6-os úton zötykölődik. Szó szerint, hiszen a főút baranyai szakaszai egészen Szekszárdig nyomvályúsak, veszélyesek. Nálunk ugyanis még nem történt előrelépés a megerősítés ügyében. Szekszárd és a főváros között már európai szabvány szerint korszerűsítették ugyanis a pályát, azaz tükörsima, jól terhelhető aszfaltcsíkot hoztak létre néhány évvel ezelőtt.

Négysávos lehet több szakasz…

Míg az M60-as és M6-os baranyai szakaszain naponta csak 5-10 ezer autó és teherkocsi halad keresztül, addig a régi 6-oson egy erősebb napon harmincezer is. Már csak emiatt is fontos lenne, hogy a megyei szakaszokat kezelésbe vegyék.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nél már el is indultak a fejlesztés kezdő lépései, s a társaság legutóbbi közlése szerint jövő évben le is zárulhatnak a főút felújításának előkészítési munkálatai. Az ezt követően induló, döntően uniós forrásokból finanszírozni kívánt beruházás során korszerűsítik, illetve egyes részeken ki is szélesítik az útpálya burkolatát.

Jelenleg arról készül megvalósíthatósági tanulmány, hogy a szakasz mely területein, milyen mértékű fejlesztések valósuljanak meg. Vizsgálják például, hogy Pécs nyugati bevezető szakaszán mely területeken, például csak a Kővágószőlősi elágazásig, vagy egészen Szentlőrincig építsék négysávossá az aszfaltcsíkot. Ugyanennek lehetőségét kutatják Pécsvárad irányába is, de a fejlesztési irányok között szerepel egy szigetvári és egy szentlőrinci elkerülő megépítésének terve is.

Az bizonyos, hogy jövőre lezárul az előkészítés; ezt követően az uniós források függvényében indíthatják el a kivitelezést, várhatóan minél hamarabb, néhány éven belül.

[frame]

Mennyi az annyi?

Akik inkább döcögnek Pest felé, elsősorban a költségek és a kerülés miatt nem használják az autósok az M6-os, M60-as sztrádaszakaszokat Pécsről. Ha valaki csak egy út erejéig tesz fővárosi látogatást, egy átlagos fogyasztású autóval a “sima” 6-oson 9-10 ezer forintból tud megfordulni. Ugyanez a sztrádán a valamelyest megnövekedő fogyasztás, a Bóly felé való kerülés és az autópályadíj miatt 15 ezer forintja bánja.

[/frame]
hirdetés
Uránia Mozi

Hirdetés

3 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Úgy tudom,hogy a Fidesz az országgyűlési választáskor megígérte a M60 folytatását Szentlőrincig! Most már mindenki elfelejtette?

  2. Most örülnünk kéne??
    Kedves cikk író, valszeg nincs tájékozódva arról ,hogy ezt a szakaszt 2004 -ig kellett vóna kijavítani az összes 1 számjegyű főútvonallal.
    De szerencsétlen kurmányaink, 2 évente halasztást kérnek Brüsszeltől. Kérdezze a vendéglátósokat mikor beléptünk az EU-ba mit kellett fejleszteniük.Bezzeg amit a kormánynak kellett volna az infrasrukturában arra haladékot kérünk évek óta.
    Akkor most örülni kéne?
    Hát örüljünk , de r.hadjanak meg.

  3. Nem értem hogy miért lehet ingyenes az M0 vagy az autóapája Kecskemétnél, Miskolcnál Székesfehérvárott, Érd nél meg még nem tudom hol .
    De Pécs és Mohács között lehetne növelni a biztonsági közlekedést ott nem ingyenes.
    Jobb helyeken a felvezető bevezető utak ingyenesek.
    Itt miért nem?
    Tudnák külföldi példát is hozni ,de ezeket önök is ismerik.
    Pl:Triesz környéke

Comments are closed.