Nem marad álom a baranyai Duna-híd

Régi baranyai álom válhat valóra: eldőlt, hogy több mint 200 méteres, 2X1 sávos közúti híd épül Mohácsnál. A beruházás tervezésére, a szükséges engedélyek megszerzésére jelent meg kiírás az európai közbeszerzési értesítőben. Ha a híd elkészül, Baranya az ország középső és keleti része felé is új kijáratot kap. 

Talán még sokan emlékeznek Orbán Viktor miniszterelnök szavaira, aki pár hónapja Mohácson, az új óriásvágóhíd avatásán megemlítette a régóta álmodott baranyai Duna-híd tervét is. A kormányfő úgy fogalmazott: “pénz van rá”, a nemzetgazdaság megtermeli az ehhez szükséges összeget, az a gond, hogy terv nincs.

Baranyában nincs híd a Dunán

A jelek szerint már a tervekre sem kell sokáig várni, a napokban ugyanis az európai közbeszerzési értesítőben megjelent az a felhívás, amelyet egy új, Mohácsnál építendő Duna-híd engedélyezési, kisajátítási terveinek elkészítésére, a megvalósításhoz szükséges építési, vízjogi engedélyek megszerzésére és a kiviteli tervekre írtak ki. A kiírásból látszanak az új híd műszaki adatai is: a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. egy 240 méteres híddal számol, amely 2X1 sávos lesz, az 56-os főutat és az 5107. számú, Újmohácson átvezető utat köti össze a folyó felett Mohácsnál.

Ezzel a lépéssel egyébként gyakorlatilag hivatalosan is megindult a mohácsi Duna-híd építésének beruházása. Korábban már beszámoltunk róla, hogy a kormány a következő 3 évre forrást is biztosított a munkákra, összesen másfél milliárd forintot, ebből 2018-ra 300 millió jut. A kormányzati keretből nemcsak a tervekre, hanem a szükséges területszerzésekre is jut.

Most még komp jár Mohácsnál

A mohácsi hídberuházás egyébként abba a tervbe illeszkedik, amelyről a minap számoltunk be: a kormány elfogadott egy közlekedésfejlesztési programot, amely kifejezetten Baranya megközelíthetőségét javítaná főként délről és keletről. A mohácsi híd elkészülte után kelet felé is új folyosó nyílna, ráadásul Orbán Viktor kormányfő ennek kapcsán egy másik programot is említett: szerepel a tervek között – a Debrecen-Békéscsaba összeköttetés után, második helyen – a Pécs és Szeged közötti összeköttetést biztosító négysávos közlekedés megteremtése is. Ennek egy része, az M60 Pécs és Mohács között már készen van, ha megépül az út másik fele, akkor az ország két nagy régióközpontja, Szeged és Pécs között jön létre új kapcsolat, ami nyilvánvalóan tovább élénkítené a gazdaságot.

hirdetés

Hirdetés

8 HOZZÁSZÓLÁS

  1. A bajaiaknak is hoz, mert
    1.) Teljes egészében leveszi a bajai hídról a tranzit forgalmat, amely így elkerüli a várost
    2.) Pécsre rövidebb úton lehet majd eljutni.

  2. A románok Barcs felé/felől mennek az M6/M60 autópályán. Ha ránézel a térképre, egyből láthatod, hogy Mohács és onnan Baja felé rövidebb az út, a különbség nagyjából 20km. Tehát ha lenne mohácsi híd és Mohács és Baja között megfelelő út, akkor igenis arra menne a román is, mert Bátaszék felé kerülő.
    Az szekszárdi híd akkor mentesítené a bajai hidat, ha az M9-es Szegedig érne. M9 nélkül csak a térség falvait köti össze, tranzit forgalomban betöltött szerepe csekély.

  3. -nem tudni,hogy a Bajaiaknak hoz e változást,de a Mohácsiaknak óriásit,végleg megszűnik a több mint 100 éves kompozás nekik,

  4. A románok akkor is az 55-öst fogják használni. Hülyék lennének kacskaringózni, amikor az M6-ról egyenesen mehetnek Szeged fele az 55-ösön.Az M9 hídja is “azért” készült, hogy majd bajai hídról leviszi a forgalmat, de nagyon nem jött be. Igaz, hogy az a semmit és a semmit köti össze.

  5. A hídhoz kapcsolódó utakról nem tesz említést a cikk, pedig nagyon fontos. A mohácsi oldalon még egyszerűen megoldható, de az újmohácsi oldalon a hivatkozott 5107-es számú út egyáltalán nem alkalmas ekkora forgalom elvezetésére, ahogyan az 51-es út Nagybaracska és Baja között sem igazán. Gyakorlatilag Bajáig új utat kell építeni, melynek tervezéséről, no és persze a költségeiről nem tesz említést a cikk.
    A bajaiak már nagyon várják a mohácsi hidat, mert segítségével végre eltakarodik a városból az egyre növekvő tranzit forgalom, melyben a román kamionok aránya folyamatosan növekszik.

  6. Közeleg a választás….ezért hiszem, ha látom. Láttam én már éjjeliőrt nappal meghalni. XDD

Comments are closed.