Átalakul a Volán is

Olcsóbb, gyorsabb és hatékonyabb lehet a helyi és a helyközi közlekedés a jövőben. Ráadásul együtt: alakulóban van a Tüke Busz Zrt. és az immár régióssá vált volántársaság közötti megállapodás. A pécsi városvezetés közlekedési mintaprogramja átszervezések ellenére is megvalósulhat.

 

Év elején kezdődtek azok a tárgyalások, amelyek a helyi busztársaság – akkor még a PK Zrt. – és a Pannon Volán együttműködését tűzték ki célul. Pécs önkormányzata olyan közlekedési céggel tervezett együtt dolgozni, amelynek nincs milliárdos adótartozása.

Azóta azonban mindkét busztársaság struktúrája megváltozott: a helyi közlekedésért felelős PK Zrt. helyét a Tüke Busz vette át, míg a volántársaságok november elsejei hatállyal regionális egységekbe tömörülnek. A dél-dunántúli régió központja Kaposvárra került.

Pécsi mintaprogram kezdődik

– A pécsi mintaprogram lényege, hogy a közösségi közlekedést szervezettebbé, egységessé kell tenni – mondja Csizi Péter. Az alpolgármester szerint a pécsi városvezetés az elsők között valósíthatja meg azt a kormányzati programot, amely a közösségi közlekedés költséghatékonyabb és olcsóbb működtetését célozza meg egy közös irányítás alatt. A pécsi mintaprogram ennek megvalósításához nyújt szakmai hátteret.

Bebics János, a Kapos Volán Zrt. vezérigazgatója lesz a régióvezető. Szerinte is fontos az együttműködés, mivel az erőforrásokat jobban kihasználó, költséghatékony gazdálkodást kíván kialakítani mind a helyi, mind pedig a helyközi közlekedésben.

A szakemberek még dolgoznak rajta, melyek lehetnek azok a költséghatékony pontok, amelyek segítségével zavartalanul lehetne biztosítani az olcsóbb, gyorsabb és hatékonyabb közösségi közlekedést.

Hirdetés

12 HOZZÁSZÓLÁS

  1. A közösségi közlekedés mindig is ráfizetéses volt,ezért kíváncsi vagyok a megoldásra.

    A Sólyomnak:talán,azért pesszimisták az emberek,mert már annyi mindent megígértek nekik,amiből semmi sem lett. Nem lesz gázemelés,olcsóbb lesz a víz és még sorolhatnám pártoktól függetlenül.

  2. hát ez nem sok konkrétumot tartalmazott. ilyet én egymagam le tudnék nyilatkozni és írni is.

  3. Arról regéljetek végre mikor vesztek végre új buszokat.a többi kutyát sem érdekli

  4. Holnap reggel lehet, hogy kimegyek a Széchenyi térre és lehet, hogy aki szembjön velem, az kap majd tőlem 50.000.- Ft-ot. Lehet, hogy mindenki kap, aki szembejön velem. Lehet, hogy még többet is. De lehet, hogy csak egyvalaki… Viszont az is lehet, hogy inkább otthon maradok és alszom egyet. Lehet, hogy jó nagyot…

  5. Attól tartok teljesen mindegy milyen hír jelenik meg, milyen tartalommal. Még, ha valós szándékkal is bír, egészen biztosan lesz pár tíz-száz ember, aki teljes elánnal fog nekiesni és kritizálni. A lényeg, hogy negatívan tudjanak megmondó embert játszani. Emberek, menjetek oda és mutassátok meg hogyan kell csinálni! Jól csinálni.

  6. “Olcsóbb lehet a közösségi közlekedés” ……. bla bla bla —- hasonlót már hallottunk a vízdíjak esetében is ……..

  7. Naívan kérdezem a szerkesztőt, hogy a sok rizsa meg szebbnél szebb képek mellett, mi a cikk nekem, mint helyi polgárnak átadott, hasznos mondanivalója? Egy újabb nyelvcsapás az képviselők felé, esetleg megrendelés alapján dolgoznak? Már ha ezt munkának lehet nevezni.

Comments are closed.