Olcsóbban buszozhatnak a gyerekesek

Ha minden jól megy, januártól kisgyermekes buszbérletet vezet be a Tüke Busz. A kedvezménnyel családonként egy-egy szülő élhetne; ők a mai tanuló vagy nyugdíjas bérlet áráért utazhatnának addig, amíg állami támogatást kapnak gyermekük után. 

– Már javában egyeztetünk a kedvezményes, kisgyermekes bérlet bevezetéséről, illetve ennek részleteiről a Tüke Busszal – mondta lapunknak a város illetékes bizottságának vezetője, Oszoli Dénes (Fidesz-KDNP).

A városfejlesztési bizottság elnöke hozzátette, neki személy szerint már a választási programjában is szerepelt, hogy olcsóbban buszozhassanak a kisgyermekes családok. Nincs azonban egyedül, a kedvezményes bérletért az LMP is lobbizott a Tüke Busznál.

Busz

– A legfontosabb cél, hogy támogatni tudjuk a kisgyermeket nevelő családokat. Őszintén reméljük, hogy a közgyűlési szavazáskor valamennyi politikai erő támogatni fogja– reménykedett Keresztes Lóránt, az LMP vezető politikusa.

Oszoli Dénes szerint ma már megerősödött annyira a Tüke Busz, hogy érdemben is foglalkozni tudnak a javaslatukkal.

– Az elképzelések szerint a kisgyermeket nevelő családokban az egyik szülő vásárolhatna kedvezményes bérletet addig, ameddig jár az állami támogatás is  – magyarázza a bizottság elnöke.

Baracsi László, a Tüke Busz cégvezetője azt mondja, előzetes számításaik szerint az új, kedvezményes bérlet nem fog számottevő veszteséget okozni a cégnek jövőre, ezért támogatják azt.

Úgy tudjuk, a kisgyermekes bérlet annyiba fog kerülni, mint a tanulóké és a nyugdíjasoké.

Hirdetés

13 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Nem a Fidesz és nem Oszoli úr találta ki a kisgyermekes bérletet. Egy pécsi civil dolgozta ki. Ezt a cikk írója is tudja, mert megkapta azt a közleményt, amely leírja az igazságot. Keresztes úr vállalta fel, mint bizottsági alelnök, hogy eljuttatja a javaslatot a közgyűlésbe. Arra nem gondolnak, hogy esetleg még több is lehet a bevétel, mert aki eddig nem vette meg a teljes árú bérletet, az esetleg a kedvezményes árút megveszi? Ehhez egyébként még több más javaslat is csatlakozott, amelyet Oszoli úr és a Fidesz nem fogadott el eddig. Itt csak féligazságokat olvashatnak, és így nem kellően megalapozott véleményt alkothatnak.

  2. És ha valaki önhibáján kívül meddő, impotens vagy csak nem szereti a kufircolást, akkor remélhet kompenzációt azért, mert lemaradt erről a diszkriminatív kedvezményről?

  3. Döbbenten olvasom a bejegyzéseket!!
    Irigykedés, politizálás!!!???
    Nem a kisgyerekesektől kéne sajnálni a kedvezményt, hanem elgondolkodni azon, hogy Budapesten igaz drágább a bérlet, de mekkora távolságokat lehet megtenni, különböző járműveken!!!
    Az első ajtózásnál azt várják tőlünk hogy vonszoljuk magunkat hátra, (mivel hátul üres a busz) mindenkin áttaposva a tömött buszon, mivel akkor is első ajtóznak, ha a busz tömve van.
    Nálunk drága a bérlet!!
    Ráadásul a tömegközlekedést a buszok állapotán, kiszámíthatatlanságán felül a sofőrök tragikus utasokkal való primitív viselkedése (tisztelet a kivételnek, mert lássuk be azért vannak) is lealacsonyítja.
    A babakocsis nem tud felszállni mert a busz tömött, vagy fel kell vonszolni a babakocsit a régi Ikarusz busz hátsó ajtaján. (ha a sofőr kinyitja) stb.
    Ezekben akkor sem lenne változás ha pl-a 65-éven felülieknek is fizetni kéne.
    A lényeg!!
    Nem a kisgyerekes bérletet kéne sajnálni hanem a bérlet áraknak kéne a szolgáltatáshoz viszonyítva olcsóbbnak lenni !!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. Lőrinc: Az inaktívságot nem magukra az emberekre kéne fogni. Itt azt kéne elérni hogy a fiatal friss szakmásokat ne utasítsák el mindenhonnan… Mert hol az 5 év tapasztalatot kérik hol meg a nyugdíjast meg a megváltozott munkaképességűt olcsóbb dolgoztatni mint a pályakezdőt…. És ha az a sok fiatal el tudna helyezkedni akkor voálá… Nem is lenne akkora probléma ebben az országban mint ami most van…. 🙂
    Amúgy meg a véleményed többi részével egyetértek! 🙂

  5. Ez az ország azért van ilyen helyzetben mert a hozzád hasonló alul iskolázott tömegek nem értik és nem is akarják érteni, hogy semmi nincs ingyen vagy olcsóbban mint a valós piaci ára. Valakinek fizetni kell és az az adófizető. Gusztustalan, hogy pont azok nem kapnak kedvezményt akik a valós költségeket állják (dolgozó adófizetők) és az éppen inaktívak, értéket nem termelők meg nyakló nélkül kapják a kedvezményeket. Azt kéne felfogni mindenkinek, hogy munka és megfelelő munkabér kell, hogy a szolgáltatásokért tudjatok fizetni. A Rezsicsökkentés rizsa majd visszaüt keményen. Keményebben mint hinnéd……….

  6. Ezt lassan már követni sem lehet, hogy ki utazik ingyen.
    Ezek után egy ilyen variáción sem lepődnék már meg:
    Hétfőn a szakállasok,
    Kedden a bajuszosok
    Szerdán a rövid hajúak
    Csütörtökön a hosszú hajúak
    Pénteken a ballábasok és balkezesek
    Szombaton a jobblábasok és jobbkezesek
    Vasárnap pedig mindenki ingyen utazhatna.
    Na ezen tessenek elmélkedni!!!

  7. Szerintem ingyenessé kellene tenni a közösségi közlekedést, a fele utas már most se fizet semmit és akkor nem kellene első ajtón se felszállni. Vagy kellene még valami adó, országos szinten, minden ember fizetne 2000 forintot és mindenki mindenhol ingyen utazhatna. Nincs a világon még olyan gazdag ország ahol a 65 év felettiek is teljesen ingyen utazhatnak…

  8. Én örülök neki… Szerintem a az felnőtt bérlet árát is kéne pont úgy csökkenteni hogy ne majdnem egy áramszámlát kelljen befizetni a kis szelvényre. 🙂

  9. Lám, van, aki még ennek sem tud örülni. Kíváncsi vagyok, ha neked lesz gyereked, vagy majd nyugdíjas leszel, kedves huu, visszaemlékszel-e majd erre a megjegyzésedre. Ezért van ez az ország ilyen helyzetben. A rengeteg irigy ember miatt.

  10. Nem, a veszteséget mi, adófizető pécsiek fogjuk fizetni azért, hogy pár szülő olcsóbban utazhasson. Mint a nyuggerek. Mocskos fidesz!

Comments are closed.