Parkolási háború zajlik Pécsen

Önhatalmúlag parkolás-szabályozásba kezdett egy Vince utcai ingatlanüzemeltető, aki táblákkal arra buzdítja az autósokat, hogy szegjék meg a KRESZ előírásait. Az utca lakója szórólapokon támadja az irodaházat, a rendőrség a szabálytalanul parkolókat büntetni fogja és a táblák eltávolítására kötelezi majd a tulajdonost. 

hirdetés

Évek óta parkolási probléma jellemzi a Tettye alsó részét, ezen belül a Vince utcát, ahol az egyik irodaház úgy gondolta, kezébe veszi a parkolás megoldását. Két táblán hívják fel az autósok figyelmét a szerintük helyes parkolásra. A cég lépése a KRESZ megszegésére ösztönzi az autósokat, amit 10 ezer forintos bírságot jelent a szabálytalanul parkolóknak.

 

vince utca parkolás
A maszek parkolási útmutató

A félrevezető felhívás miatt a tájékozatlan autósok párhuzamos parkolás helyett ferdén parkolnak az utca nagy részén, akadályozva ezzel a közlekedést.

 

Az oldalazós parkolás a gyakorlatban
Az oldalazós parkolás a gyakorlatban

A rendőrség lapunktól értesült az önhatalmú parkolás szabályozásról. Úgy tudjuk, fel fogják hívni az ingatlan tulajdonosát a félrevezető táblák eltávolítására. A táblák által javasolt „helyes” parkolást egyébként nem kell figyelembe venni, csakis a hivatalos közlekedési táblák iránymutatását.

Nem a legszebb látvány
Nem a legszebb látvány

Az irodaház üzemeltetője lapunknak azt mondta, nem vár a felszólításra, haladéktalanul eltávolítja a táblákat.

– Úgy gondoltuk, hogy ha iránymutatást adunk, akkor többen tudnak majd parkolni a Vince utcában, de ebben ez esetben leszedjük, és marad a káosz – mondta lapunknak az ingatan üzemeltetője, Löffler György. Szerinte valami megoldást kellene már találni, ezért az önkormányzattal fognak egyeztetni a tarthatatlan parkolási helyzet megoldásáról.

Girán János, Pécs alpolgármestere szerint is változtatni kell a Tettyén kialakult helyzeten, ennek érdekében már el is indultak a vizsgálatok. Az a cél, hogy a turisták, pihenő pécsiek számára megmaradjon a városrész elérhetősége, de ezzel együtt ne szenvedjen csorbát az ott élők nyugalma sem. A városüzemeltetési társaság is tett már javaslatot ezen a területen a forgalomtechnikai módosításokra, hogy a forgalom zavartalanabb lehessen, valamint arra is, hogy kijelöl néhány új parkolóhelyet.

Emellett a városrészi képviselő segítségével kikérték a helyiek tapasztalatait is. Olyan változtatást szeretnének, amely mindegyik fél megelégedését szolgálja – amilyen gyorsan csak lehet.

A 44-esen is lehet változás

Sztojkovics Éva önkormányzati képviselő hozzátette: a belvárosban a városvezetés célja már a forgalomcsillapított zóna bevezetésekor is az volt, hogy csökkenjen a történelmi városközpont terhelése. – Éppen azért vezették be szűk négy esztendővel ezelőtt a belvárosi buszhálózatot, hogy autó nélkül is könnyen és gyorsan bejárható legyen a városmag – emlékszik vissza Sztojkovics Éva. Jelenleg öt jármű közlekedik a 44-es vonalon, a kihasználtság fényében a finomhangolásokra – ahogy a teljes városi hálózatnál – e járat esetében is sor kerülhet a későbbiekben.

 

  • Tóth László

    Na és a Valdorf iskola környéke? A szabadgondolkodásúak még a buszmegállóban is szívesen parkolnak. Minden nap. De ha nincs hely ott, akkor az út túloldalán (a buszmegállóval szemben) zárják az egyik forgalmi sávot. Deindol, Donátus KO. 7.30-16.30-ig. Valószínűleg iskolai dolgozó (tanár?) az “iránymutató” ebben az ügyben. Egy megállni tilos tábla sokat dobna az Istenkútnál.